anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
vad har du för bräda/box?
Mr Big
-
Micah brukar när han träffar nationella tävlingsseglare säga åt dem att
de skall använda 80 masten istället. Bättre reflex och böjkurva.
Men om du inte skall köra race så är det nog lugnt.
/Tipset -
Sidan funkar inte i min webläsare… för gammal version antagligen…
-
Hans Wallen och reklamation, hoho roligt skämt.
-
Bra???…..Lågbudget skräp…..dom försöker tjäna lite på att sälja skit till okunniga kunder!!!
-
voodoo???????? KALLE ANKA
-
Nej nej, det jag menar med kavitering är att om två sidor(av fenan) är
olika stora så uppstår en vibration som tydligen påverkar luft flödet
över någon av sidorna.Amerikanska marinen har tydligen uppmärksammat problemet på vissa typer av
propellrar och har en längre tid laborerat med det.Dom kallar tydligen detta fenomen för ”kavitering”, är jag fel ute eller??
Jag upplever något liknande (har jag inbillat mig)på de Fin`s fenor som
är hand slipade och även på en Select fena, oftast storlek 28 och 30 cm:s.Det uppkommer på grym slör eller halv vind och börjar som ett visslande
ljud som ökar i styrka ju fortare det går, om sanningen skall fram så
är resultatet till slut en spin out men den uppkommer direkt när
visslandet upphör.Det går alltså att hålla visslandet kvar och där igenom klara sig utan spin,
Men det känns inte som om det är en spin out på gång.Tack för svar///J.S.
-
Snygg sida!!
ÄR Hans så jävlig på weddesign eller har nån webbyrå gjort den?? -
jag har kört Viper Wave sedan den kom till mitt 5.4 wavesegel och den har pallat med det mesta tex. ordentligt krashade forwards. Jag har en kompis som kör likadant på Viper race till 5.7 wave & Volcano 6.8 utan problem så det är bara och köpa den vi rekommenderar den varmt. Snackade med Örjan Jenssen (Vidars bror) och han hade inget att klaga på !!!
-
Möjligsvis skillnad på responsen, men med samma kurva styvhet
så borde det funka.MVH///J.S.
-
Eller också är wavegossarna hemma och fuckar!!!!!!!!!!!!!
-
Gammalt Surf ordspråk:
När brisen med 9.3 an muckar står wave gossarna kvar på stranden och suckar !!!!!
//Kalle
-
Det var främst på 510 masten som rappe inte körde viper utan xc-80 för böjkurvan var mer optimal eller nåt…TRIMMA är viktigt med andra ord..
På de mindre storlekarna typ 460 körde han viper -
Knäckte en helt ny North XC60 460/26 förra våren på plattvatten
Och Har reklamerat den.. Men fick inget eftersom den har gått av i bomområdet…
Surt! Kommer inte att handla nya northprylar mer, nånsin fast än de andra seglen och masterna är bra.
Så mycket med derasfina garantier.. -
När jag undrar över omdömet på segel/brädor så brukar jag alltid kolla minst 5 olika tester och sedan ta ett medelvärde,då brukar det hamna någorlunda rätt.
Samtidigt så är det ju så som framkommit att segelstilen spelar xtremt stor
roll, och med största sannolikhet också seglings förhållandena.Det negativa resultatet kan ju också bero på andra saker typ: sponsring från olika tillverkare.
De som testar inte gör det i optimala förhållanden, kolla xempelvis Boards tester och Surf:s tester de testar väl 700 segel på 2veckor och det vet ju
alla som surfar att har man surfat så mycket så är det ju inte så lätt att
skriva tydligt, och sedan sammanställa/tyda alla siffror.Jag tror att det helt enkelt är ett missförstånd.
Å andra sidan så är dom ju som sagt säkert haschrökande lättvindsräkor allihop.
De jag pratat med som kör Nalu har inga problem alls, och dom har kul.
Grattis Bosse och posta gärna Der ubermeisters(R.N.)mail sedan.
Tack för ett bra inlägg///J.S.