Forumsvar skapade

Sida 3628 av 3702
  • anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2000 vid 13:44 som svar på: NORTH SAILS hemsida!

Vill veta mer om det där. Jag har beställt Viper! Ska jag ändra och varför?

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2000 vid 13:42 som svar på: NORTH SAILS hemsida!

Om ni skall köpa north racesegel eller freerace så köp inte vipermasten.
    Den fungerar inte, varken rappe eller micah kör med den.
    De kör med Xcellerator 80 istället.
    /Tipsarn

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2000 vid 13:07 som svar på: Nalu 5.0/PartII

Grattis du får säkert jobb på Naish Sail
    Återkommer
    Mvh//B

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2000 vid 12:05 som svar på: NORTH SAILS hemsida!

Säljer dom inte Voodoo till oss som har Exlorer 3.0??

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2000 vid 12:02 som svar på: NORTH SAILS hemsida!

Heja Nalu
    Mvh//Anonym

OK Voodoo är grymt

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2000 vid 11:58 som svar på: Nalu 5.0/PartII

Javisst Linsurfer du har givetvis rätt och jag har läst samtliga tidskrifter under många år och även då div. Naish-tester. Och precis som R.N. skriver så får dom lovord överallt utom i Surf. Och det är säkert som du säger, har man en gång sett videon R.I.P med R.N. så förstår man att styrka har en viss betydelse i w-surfing och att en som har en sån styrka också förmodligen designar segel som matchar ”lite åt det hållet. Det här är förmodligen huvudet på spiken.

Du ska nog egentligen se det här som en ren ”dialog” mot/med Surf inget annat och en schysst gest mot Naish Sails. Dom KANSKE har lite svårt att agera fullt ut för dom är ju så att säga part i målet (läs R.N mail igen).

Fast ärligt talat så håller jag på att bli grymt nyfiken nu på Nalun. Om man nu drar rigg hela våren med en splirrans GTR9.3 (se tidigare inlägg på konf.) så borde musklerna växa 1% tom på mig och då kanske Nalun också börjar komma till sin rätt även för en klenis.

Jag väntar med spänning på svaret från Surf som jag i ett annat mail lova maila vidare till Naish Sail, häng på och diskutera jag kommer definitivt att behöva det.

Nån gång i framtiden kommer vi också i Sverige att testa brädor systematiskt (jämför med tidningen Bike, Teknkens värld etc så varför också inte w-surfing) då är det ju bra om dom som gör detta lär sig av diverse tidiga misstag.
    Mvh//B

PS
    De e inte så lite humor att den i mina ögon absolut främsta windsurfaren genom tiderna mailar till den förmodligen sämsta w-surfaren (om man också väger in fina prylar). Snacka om slump. Men då har man ju å andra sidan ingen prestige att förlora liksom.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2000 vid 11:13 som svar på: mast

inte om du har samma kurva och styvhet på masten då är det ingen större
    skillnad skulle jag tro…

Mr Big

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2000 vid 10:33 som svar på: Vatten temperatur

Det är ca 5grader här nu(västkusten).. det var 4 grader då runt jul…
    så det kanske ännu varmare nu tror jag kanske rent utav 6 grader?
    Fredrik B

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2000 vid 08:05 som svar på: Norrk000307

Hoppsan det låter allvarligt.
    Mot huvudvärken kör jag med Treo och de övriga problemen har jag ej märkt.
    ”pung syndromet” låter aningen mystiskt.
    Det brukar alltid uppkomma lite olika konstigheter i början på säsongen,
    men det du beskriver har jag inte hört talas om(kanske inte är något det
    talas om IOFS).

Det stora problemet jag har är cirkulations strul, vänster hand då den varit
    av (surf olycka) och vänster fot som jag råkade haverera då jag surfandes
    för nära land vurpade och hamnade i någon typ utav fiske redskap
    från tidigt 1900-tal, och fick då en träpåle igenom foten.

Jag kör med 1,5mm:s neo shorts och neo T-shirt under min 4/3:a det
    blir väldigt varmt emellanåt.

Kanske ha lite mer(bättre) kläder på dig under torrisen?

Det har ju skrivits en hel del inlägg om detta tidigare på konfen.

Om inte annat skulle jag ringa en läkare, om det ”uppstår” igen.
    Trots allt pungen är inte att leka med 😉

Krya dig och fortsätt att ha kul///J.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2000 vid 07:48 som svar på: Mellansvenska Cupen

BRA JOBBAT PER!

Kul med lite tävlingar på hemmaplan!

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2000 vid 07:24 som svar på: Nalu 5.0/PartII

Jag håller med dig 100% men här är det inte ”bara en pinne” här är det 50% sämre totalt än Voodoo och NR
    och det stämmer ju inte det förstår tom jag. Men du har helt rätt.
    Jag är inte speciellt bra på w-surfing men ett antal snäpp upp på fråkning skidor och där är prylarna ”= 0” och åkaren ”= 100%” GARANTERAT och ”förmodligen/det verkar” vara likadant med w-surfing.

MEN MEN det här är världens helt klart ledande Surftidning (i ett land där w-surfing är en stor sport även på bredden (det kommer w-surfing också att bli i Sverige nån gång i framtiden)) som i mitt tycke på helt felaktiga grunder TOTAL-sänker ett segel.
    Visst man kan ju strunta i det, eller skiva ett mail till Surf a la John Cleese………

(…..drMasses inlägg här är en w-surfing-klassiker redan nu och nåt av det bästa som skrivits på konf.)

….men det är ju faktiskt inte helt fel heller att också ta en saklig diskussion, speciellt om man vet att man har rätt.

Jag håller med att tyskarna överdriver tabell/diagram-racet men samtidigt var är dom svenska tabellerna??
    Eller ännu bättre var skrivs de svenska omdömena om olika prylar? Ok på konf. men kanske lite mer samlat på ett ställe, alla nyheter år 2000 etc…..?
    Var är de superpedagogiska svenska instruktionsvideona för såna som mig?
    Vi har ju grymt duktiga surfare i Sverige (det märks inte minst på konf.) men varför fixar inte ett gäng av dom
    tex en instruktionsvideo och tar grymt betalt?? Jag skulle köpa direkt och förmodligen några till

Det vore ju inte helt fel att få igång en diskussion med Surf´s testteam tex här på konf. eller hur?
    Dom kan ju i alla fall surfa och som ex. vi har ju diskuterat widestyles för och emot och jämfört, men spana in jämförelser i carve-teknik sid 92-94 i Surf/3. Mars. Även man inte kan ett ord tyska så finns det där superpedagogiskt speciellt för oss som inte är proffs.

Det sjuka med Nalu-testen är att (enligt Surf och trots masten och tryckpunktsvandring) Seglet är mycket robust, i konstant vind är seglet neutralt och perfekt för långa/höga hopp i minst vid landningar, och är man +85 som jag är så verkar seglet vara super för just manövrar.
    Uppenbarligen mitt favoritsegel.
    Detta segel rankar man ”overall/totalt” bara hälften så bra som tex NR och Voodoo?????????????

Jag är väl förmodligen den sista på det här klotet som ska ta en diskussion med Surf´s testteam när dom kommer hem från Venezuela om det här och skulle verkligen uppskatta all hjälp man kan få. Eftersom jag redan har NR och MPR kommer jag rakt av att köpa in ett Nalu 5.0 och göra min helt klantiga egna bedömning också. Jag ger mig aldrig även om jag uppenbarligen måste köpa in en fart-laser för att vinna tabell-ligan.

En kul ingrediens är att i nästa nummer av Surf (kommer 22Mars) har man en längre intervju med:
    – Das Idol,
    – Meister,………………………………………….. Robby Naish.

Jag lovar att lägg ut fortsatta mail om ni vill.
    Mvh/B

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2000 vid 21:22 som svar på: Freestyle vs Race

Thommen ja……men inte dom andra europeiska plast bitarna

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2000 vid 21:11 som svar på: Freestyle vs Race

JA men är alla F2 gjorda på samma fabrik thommen, axxis,ride mfl
    FÖRKLARA!!!!!!!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2000 vid 21:06 som svar på: Norrk000307

Tjenare har varit ute 5ggr iår (GBG) senast i går hade vrööölfart med min Thommen 265 och 6.0 Tomahawk.men nu över till nåt allvarligare har du känt några problem pga temperaturen i vattnet,själv hade jag en rosslande hals huvudvärk samt ett ”kramande” runt pungen det gick dock över tills idag.Har du haft liknande problem? Hade shorty+torrdräkt.

Keep up the good work
    GBG_SURFER

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2000 vid 20:49 som svar på: Freestyle vs Race

Du har helt rätt. Varför köpa en plastbräda när man kan få en ”riktig” bräda för samma pengar??? Det är ungefär som att köpa en Skoda för samma pris som en Mercedes. Och om det är nån som menar på att Dunkerbeck och Stone kör F2 måste jag tyvärr göra er besvikna. Den enda likheten mellan deras brädor och F2 är dekalerna och färgen.

Sida 3628 av 3702
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA