anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Om min fru skulle tvinga mig att välja mellan familjen och
surfingen så kan hon lätt känna sig brädad.MVH///J.S.
-
Tjena !
Kolla i artikelarkivet på blå rummet under Kalla fakta.
Jag kör med underställ i ullfrottè när det äe jävligt kallt.
Plus handskar med ppen handflata.
Som det nämns är det tiden i vattnet som sätter begränsningen tycker jag.
Solen hjälper ju åxå förstås.
Är det så soligt att det värmer en svart våtdräkt så är det ju bara att gå upp på land lite så blir man ju varm./Pelle Ösund
-
Visst är de nya grejorna jättestora!
Jag skulle tro att ditt gamla 7.5-segel motsvaras av ca 8 kvm i bottendrag nu, fast den 8-kvadratarn kommer att klara sig i mycket starkare vindar. Dessutom kommer det vara lättare och mer lätthanterligt än det gamla (i alla fall om du köper ett freeridesegel). Vill du plana jättetidigt så finns det som sagt segel upp till 10.9 kvm, men jag har fått för mig att de är för tävlingar enbart…
Största freerideseglena ligger väl på ca 9.5 kvm, så det är väl där man ska börja kika. -
Det där med bil är ju sant förstås. Det gör ju det hela ännu lite dyrare (måste köpa våggrejor…). Någon som vet om bil behövs på Hawaii också? Om man skulle hålla sig till Lancelin och bo där ett tag (kanske tom skaffa ströjobb), finns det någon klubb där man kan ha sina prylar så att man slipper skaffa bil?
-
Nemo…….Stone kör JP.
Det verkar som du ej har förstått att det pågår ett mindre krig mellan Pryde och Mistral Groups som äger bla F2, det betyder att Mr Neil Pryde kommer ALDRIG att tillåta Björn att köra på något annat än NEILPRYDE brädor och särskillt inte F2 som kommer bli en av prydes största konkurrenter.
Och kom nu inte och säg att han kommer byta till Arrows, dom hade inte ens råd att ha Levi Siver i sitt team. -
Det är en 96:a …293 123 liter..
/TT -
Detta är ju rätt naturligt när Arrows har tagit över NP roll i utvecklingen av segel/brädor ihop med F2. Att NP vill ha ett speciellt brädmärke att utveckla sina segel på och ett och samma segelmärke när man utvecklar brädor är ett naturligt steg om man ska få det att funka till 100%.
Vad F2 har med Neil Pryde att göra förstår jag inte vad du fått det ifrån…om du inte sitter kvar i 80-talet. -
Okej då bara för att det är du.
Visst är det dåligt att SBF inte visar resultaten från freestylecupen. -
Handskar i handflatan i la ena sådär varmt…
-
Vart var ni igår då? jag var ensam på vattnet och det blåste satan.
-
Ska Thommen shapa Neilpryde då eller?
-
sorry har inte sett nått……….. men var blev det stulet?
ett tips kan vara att ringa och höra med surfbutikerna där du bor.
för nått år se hade en polare inbrott och han som hade snott grejorna försökte sälja dom mot pengar i en surfbutik
men han åkte dit……the cop