basse
Forumsvar skapade
-
Nu ligger även frippes logga högst upp i loggolistan!!
Tycker detta gick över förväntan. Skall bli trevligt att sticka till DK å surfa i helgen…..
-
Verkar inte vara något svårt val.
-
okej. tack för era åsikter.
Vad tror ni om följande teori….
Kolla vikten på master som utvecklas på Maui, främst Goya och HotROD tänker jag på nu, och jämför det med Challenger. Undrar om inte skillnaden stavas ungefär just MAUI jämfört med ITALIEN eller var de håller hus. Tror vikten speglar hållbarheten ganska mycket. -
Svar till:
det var en challenger 100% du körde på Maui…
[/ QUOTE ]
aj då.. nu blir jag förvirrad.
-
Tack, trevlig läsning. Skulle kanske ta och prova en Fanatic någon gång….
-
525 för en ny ruta var ju bra. Men i mitt segel var det bara sömamr som gick och 400 för att laga 2 sömmar, även om det är lite pill att sprätta och sy ihop så tycker jag det var lite mycket.
Ja ja, så är det och det är bara att acceptera. Pejja å va gla som det heter.
-
Tja,
jag var just nera hos Lund sails i Nya varvet. De skulle ha typ 400 för att sprätta en söm och sedan sy ihop 2 st i mastfickan och sedan stänga igen. Tycker det lät dyrt. Jag snackade med Alex som verkade ha lite koll på segel iaf.En annan fråga i samma ämne.
Vilken typ at tråd använder man i vindsurfingsegel? Vad skall man kolla efter på en symaskin om man skulel springa på en gammal skomakarmaskin eller något. Jag fattar ju att en lång arm är att föredra förståss. -
JUpp.. det är 5,3 du skall ha. De flesta 5.3 går på 430.
-
Svar till:
äää Skit i hur bra filmen blir! Vi vill bara se suuuurf

[/ QUOTE ]
Instämmer helt. Jobba lite på det nu Lasan. -
Är du orolig kan du alltid plasta på lite kol. Jag har själv lagat en mast så.
Jag lagade masten på följande vis:
Slipa ner ytan lite så du får en bra yta att fästa mot. Behövs kanske inte i detta fallet.
Vät kolremsorna med epoxy (så lite som möjligt). Mina remsor var 5 cm breda och jag hade 2.
Fäst den blöta remsan med lite tejp i ena änden och börja sedan linda kring skadan. Precis som att linda en innebandyklubba.
Linda sedan kolet hårt med vävtejp. Väven kommer släppa igenom överflödig epoxy och du får samtidigt en fin yta som är lätt att slipa.
När allt var klart slipade jag ner tills det såg bra ut.Funkar fortfarande efter ett år.
-
De åker på tisdag. Inga problem…. i har redan snackat om att jag tar hans grejjor rakt av.
-
Svar till:
Gött att ni fick utdeling nere i Lejet!! Känns som att beerlandaligan gjorde en hyffsad felbedöning när vi gick ut i Draget. MEn klart. Pungöveriggad 4,2 och motorcrossbana har sin charm med..

[/ QUOTE ]
Ni skall lyssna på oss oldgubbs när ni väljer ställe.
-
Skönt med en hjälpande hand när olyckan är framme. Johan hjälpte mig in till grundare vatten när masten gick av i dag. Lejet det med. Nästa gång bör du iof plocka riggen istället för brädan, brädan hittar man ju på stranden sedan men riggen sjunker.
-
Åkte du inte dit missade du något kan jag meddela. Bästa jag kört i Lejet någonsin… Någon som har en 370 RDM att sälja???