Forumsvar skapade

Sida 149 av 202
  • basse

Medlem
    20 april, 2005 vid 11:34 som svar på: Reseberättelse – Maui 2005!! NU MED BILDER!

Av praktisk skäl blev nästan inga av mina surfbilder särskilt bra. Min kamera har bara 4x optisk zoom och Kanaha’s rev, som vi surfade mest, ligger en bit ut. Det blev faktiskt inte så bra ens med videokameran som har 10x zoom + 2x konverter. Eftersom stranden på Kanaha inte är så hög försvinner seglaren snabbt bakom vågorna mellan seglaren och stranden.

Skall se om jag kan plocka ut ett litet axplock så ni känner stämningen.

• basse

Medlem
    20 april, 2005 vid 08:38 som svar på: Naish Hybrid Wave 85 – Någon svenne som testat?

6.0-6.2 borde inte vara något problem tycker jag. Jag kör 6.2 på AmiGu’n utan problem med en 24 fena.

Vi får testa detta snart Adde….

• basse

Medlem
    20 april, 2005 vid 06:13 som svar på: Naish Hybrid Wave 85 – Någon svenne som testat?

Adde körde den 3 veckor på Maui så han borde ha en åsikt.. lite påverkad sådan bara. De mätte den väl till 77 liter i testet tror jag.

Jag körde annars RRD Waves Swallow 78 och tykte den var riktigt najs. Snärtig som tusan och mycket snabb på fejset. Ganska lätt att trycka ner på rejlen och med en fin och lugn gång. Har inte testat den här hemma så med Xon vet jag inte riktigt.

• basse

Medlem
    19 april, 2005 vid 11:49 som svar på: Mål för säsongen (Hur gick det sen)

Förra året hade jag vulcan, framåt och bakåt å lite flera freestyletrick. Vulcan sitter rätt bra nu, även på vågisen, och jag började rotera lite lagom frammåt och var nära på bakåten ett par gånger.

Iår måste jag börja sätta frammåten och det hade varit jivligt gött att stå på en bakåt men det är svårt. På freestylefronten skall jag träna grubby. Det tycker jag är ett riktigt snyggt trick.

Ännu mera tid i vågorna är självklart ett mål också. Skall försöka rida mer även i lite sämre förhållanden. Åka till Danmark fler gånger än förra året hade också varit trevligt.

Vi får väl se vad som händer.

• basse

Medlem
    19 april, 2005 vid 07:27 som svar på: Kan vi fastna i ett nolltillstånd=vindstilla?

Verkar ju som att det blir en bra dag på Haga idag igen….. Visst det är kallt men satan vad surfdagar man får in där borta.

Snart kommer den där konstiga reaktionen känner jag…. den som visar sig i att man måste handla surfprylar när man inte får surfa. Kan bli dyrt…

• basse

Medlem
    19 april, 2005 vid 05:25 som svar på: *board Aero…

Vi såg den på Maui men inte in action. Ganska bred. Kan säkert vara något.

• basse

Medlem
    18 april, 2005 vid 07:47 som svar på: RS5 flyger lågt…

grin.gif

• basse

Medlem
    18 april, 2005 vid 06:09 som svar på: Klagshamn igår!

Skall det vara Ö grundvind??

• basse

Medlem
    18 april, 2005 vid 06:07 som svar på: ONO Gbg Sönda. Öckerö, Torkelstorp eller Gottskär?

Hur var det??

• basse

Medlem
    18 april, 2005 vid 05:56 som svar på: Mercedes Vito mått??

Jag har inte så stor koll på något av det där ännu. Den drar ca 1,2 (en hel tank i 90 går den ner lite till, men det kör man sällan) Mercedes har problem med rost i dörrarna. Det får man nya om man klagar på som satan, även om det är en import och inte äldre än 6 år tror jag. Numera är det typ 30 års rost garanti men det började de med mycket senare än våran 99. Ställbar ratt kom 99-00 tror jag och det är nog bra för körställningen som är aningen bussig. Vi har inte servat ännu så vi får väl se vad de säger när det kommer. Tror det är kedja så man behöver inte byta kamrem.

Det är ungefär allt jag vet. Inte så mycket…. Har inte haft några problem ännu. Borde nog byta olja innan vårens alla surfturer dra igång.

• basse

Medlem
    15 april, 2005 vid 12:04 som svar på: Skåne i helgen?

Förlåt Mr moderator…
    har hittat det för länge sedan ändå. Fungerar nog riktigt bra men kom på att intaget fungerar bra på NO. Det är lite närmre.

• basse

Medlem
    15 april, 2005 vid 11:43 som svar på: Skåne i helgen?

Producera lite kartor här nu. Har ingen aning om vad ni snackar om.

Hur fungerar Klagshamn på NO då?

• basse

Medlem
    15 april, 2005 vid 11:33 som svar på: Mercedes Vito mått??

Vi fick in följande där bak till danmark i höstas:

3 vågisar
    3 stylisar
    12 segel
    9 master
    6 bommar
    + alla annan bråte
    och Peder i stolen bakom passageraren.

Det rymms en hel del. Detta i en utan mellanvägg alltså.

• basse

Medlem
    15 april, 2005 vid 08:39 som svar på: Skåne i helgen?

Kanske får börja med ett par dagar i Torkelstorp och nöta Grubby då. Kommer väl kännas liet stel med gummit på.

• basse

Medlem
    15 april, 2005 vid 08:22 som svar på: Skåne i helgen?

Varför inte… hur långt är det? Finns det möjlighet att inte bara köra brytande vågor där?? Tänkte på Saga.
    Har du sett någon prognos?
    Om man kollar SMHI’s Båtvädret, vilken sträcka är det?

Sida 149 av 202
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA