basse
Forumsvar skapade
-
-
Svar till:
Hmm.. kanke rent av går att linda ihop en linje segel till boardbag så spar i man ytterligare några kg

[/ QUOTE ]
Skall bli intressant att se på HOT Kvällen!!

-
Tar ni med allt också Staffan?? Vi har tillslut fått tag på en dubbelbag som kanske kan passa.
-
Funkar helt OK. Kolla även denna som är mycket skön också:
-
Tjena Staffan,
ser fram emot dessa tester du skall utföra och skriva lite om. Mycket intressanta tester är sådana som jämför ett par år gamla prylar med sprillans. Mycket användbart för den som är påväg in i Vindsurfingen och måste handla en massa prylar. Är det något som skall testas på Maui??Ses!
-
Vi brukar bära in brädorna men ha kvar resten i bilen. Tar in de använda seglen ibland. Har aldrig haft några problem, bor i Krokslätt. Det viktigaste är att inget ”lätt-stulet” syns. Tror inte så många är ute efter att lubba iväg med ett par segel under armen.
Även om man tar in delar av utrustningen är det mycket lättare att ha det mesta i bilen och som Staffan säger tar vi också bilen de dagar det ser ut att bli vind. Smidigt.
-
Stor butik i Färjestaden som är billigare än ICA’n på campingen.
Juni brukar väl vara mycket bra om jag inte tar fel. Det finns månadsstatistik på OWC’s hemsida tror jag…. fick inte igång den statistiken nu. Det är säkert bara att mail och fråga så kan du få den.
-
Studio 1 stämmer bra det.
– Basse
-
Svar till:
enligt säkra källor kommer vind och vågor vara som bäst i slutet av mars

[/ QUOTE ]
Gytt…
-
Shiiit…. jag som är så kass på guppi-segling… men det lär man sig väl snabbt när man åker på däng hela tiden den första veckan. Bara det löser sig med boardbag nu också så kanske man kan koncentrera sig lite mera på jobbet den sista månaden…
-
Skönt att man sticker dit om en månad!!!
-
Det har ju poänterats tidigare… nya prylar, dvs 05’or nu, är dyrare i Tyskland medan äldre, fortfarande nya, är billigare pga av en lägre ”REA-skatt”.
Däremot kan det vara läge att handla i Tyskland om det är något speciellt man vill ha tag på som är helt omöjligt att finna i Sverige, som tex en dubbelbag.FAN vad svårt det skall vara att få fram en dubbelbag då!!!