Forumsvar skapade

Sida 156 av 202
  • basse

Medlem
    28 januari, 2005 vid 11:59 som svar på: Årets fulaste segel

Tänkte just föreslå ett superfreek. Hade varit kul att testa ett sådant till sommaren Slusken. Du är väl något slags rep eller!?

• basse

Medlem
    28 januari, 2005 vid 09:30 som svar på: Normalvågis eller stubbie

Jag tycker också det kan vara lite lurigt att ”guppa” ut med min AmiGu men samtidigt är det väl så att vi aldrig seglar på det sättet här hemma eftersom vågorna inte finns utan vind och därför är man kass på det…

• basse

Medlem
    28 januari, 2005 vid 07:39 som svar på: Normalvågis eller stubbie

Jag kör en 80l stubbie och väger runt 85. Inga problem….

• basse

Medlem
    27 januari, 2005 vid 07:47 som svar på: Framåten…igen?

Greppa långt bak på bommen…. och sedan…. greppa ännu längre bak.

• basse

Medlem
    26 januari, 2005 vid 11:32 som svar på: Normalvågis eller stubbie

Att testa en 90’a ser jag mera till att börja med som ett test om det är den storleken som är bättre för mig i de förhållanden jag kör mest dvs Apel/Lejet. Det är alltid kul att köra nya ställen och att resa men mest seglar man ändå hemma.

• basse

Medlem
    26 januari, 2005 vid 10:53 som svar på: Normalvågis eller stubbie

Just det…. den där 3:e brädan har jag funderat på också men då i en annan storlek än Lars_K’s 3:e.
    Funderar på om en 90l skulle passa in mellan 111’an och 80’an. Måste ta och testa den storleken i Apel/Lejet i vår tror jag. Problemet uppstår när vi kommer hem från Maui och ”hon” skall skaffa sin första vågis. 5 brädor i familjen blir ju lite jobbigt rent platsmässigt. (Om de inte BARA står i hallen som hemma hos Adde förståss) grin.gif Fast en AmiGu 7’8″ tar ju inte så stor plats….7’8″

Samsas om en 75 litare skulle väl inte gå att genomföra praktiskt skulle jag tro eller vad tror ni?

• basse

Medlem
    26 januari, 2005 vid 10:38 som svar på: Världens snyggaste segel?

Tycker också SO är ett av de snyggaste. Gillar färgerna i NP rätt mycket också. Vinrött eller det gröna i 2005’orna är ju grymt.

• basse

Medlem
    26 januari, 2005 vid 08:06 som svar på: Myten, Legenden, Kauli Seadi

Tänkte väl att det var bättre att du kommenterade detta Adde.
    Kauili bor förövrigt utanför Florianapolis i södra Brasilien där det skall finnas ett riktigt bra vågställe. Fråga Ben Hogan här på konfen om du vill veta mer han känner till Brasilien och Argentina. I nått Boards eller Windsurfing för en tid sedan recenserades Kauili’s hem. eeh.. Såg rätt trevligt ut. Hoppas han skall köra tävlingen på Hookipa när vi är där. Såg honom och Konan i Jericoacoara hösten 2003. Då körde han sin platta freestyle som syns på bilderna i Plug n Play. Den verkade fungera…. rätt bra… grin.gif

Mormaii, ett Brasilianskt märke. Tror det är ett av de största på surf kläder å sånt i Sydamerika. väldigt najsa solbrillor som inte håller att sitta på.

– Samba Basse

• basse

Medlem
    26 januari, 2005 vid 07:57 som svar på: AB+ importör?

grin.gif

• basse

Medlem
    26 januari, 2005 vid 07:01 som svar på: AB+ importör?

Intressant läsning.
    Åker till Maui den 21/3. Stöter vi på dig hade det varit kul att testa.

Ses.

• basse

Medlem
    25 januari, 2005 vid 10:03 som svar på: Hjälp mig innan jag blir vansinnig på Mauisidorna!

..så det så… grin.gif

Boendet bokat. $100/natt/4pers. Hoppas nu bara vi kan få samma pris som Staffan på prylarna. shit…. jag kan inte jobba.

• basse

Medlem
    25 januari, 2005 vid 07:21 som svar på: Hjälp mig innan jag blir vansinnig på Mauisidorna!

.. Det har jag också hört. grin.gif grin.gif

• basse

Medlem
    23 januari, 2005 vid 15:48 som svar på: Delta, prylar och pengar…

Tjena,
    tackar tackar… inte så omöjligt att jag hör av mig. Vi drar den 21 mars så det är ju ett tag kvar tills dess. Funderar på om man skall handla en dubbel men vi kör grjjorna inne i bussen för det mesta och då behöver man ju inte direkt en dubbel så ofta.

• basse

Medlem
    21 januari, 2005 vid 17:21 som svar på: Delta, prylar och pengar…

Tack för erbjudandet men jag undrar om det går. Sagas bräda är 256 och min fristilsbräda är kanske för bred.

Jag återkommer kanske för en testpackning för vi åker ju inte förns 21 mars.

• basse

Medlem
    21 januari, 2005 vid 15:18 som svar på: Delta, prylar och pengar…

Någon i Göteborgs omnejd som vill hyra ut eller låna ut sin dubbelbag på ovanstående resa??

Sida 156 av 202
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA