basse
Forumsvar skapade
-
Hörde lite hur det hade varit på den där katamaranen på capverde och blev bara lite sugen. 10 pers på vattnet och xoff på rev som man inte når från stranden. Dukat bord frukost/lunch/middag och massor med prylar.
-
Jo jag har tänkt på det där med en extra dag och övernattning och självklart vill man komma dit så snabbt och smidigt som möjligt.
Vi blir ett gäng (Martin, Jenny, Saga och jag) så det blir nog till att beställa så snart som möjligt skulle jag tro. Alla har fått klart med semester så det är bara å ta steget.
-
Hittade SF-Kahului för $530 pe person. Det är mest tiderna som strular eftersom man oftast kommer sent på eftermiddagen till SF och planen till Maui verkar gå tidigare.
Hittar hela resan för 9100.- , kanske får bli det! -
Någon som vet om det finns billiga bolag från San Francisco och över till Maui? Har hittat GBG-SF för 4100.-. Kan väl inte kosta lika mycet till över till öarna eller!?
-
Försöker komma iväg till Maui i slutet av mars.
-
Aj aj aj.. det var tråkigt att höra. Hoppas det går fortare än så att få ihop det igen.
-
basse
Medlem10 januari, 2005 vid 09:16 som svar på: Kan inte någon i Sthlm ta in Dakine handskarna???Snackar vi sek eller nok??
-
Vart var du igår då?? Apelviken var riktigt bra!!
-
Trevliga bilder C_C såg inte var du stod och fotade. Finns det flera någonstans??
Jäääligt go dag. Skulle haft lite mera pulver i underarmarna bara så man inte blev så sliten hela tiden. Inte kallt det minsta och riktigt bra riktning för Apelviken.
Boxer’n blev stort snabbt tykte jag. Hade väl inte dragit ner det tillräckligt heller tror jag. Det bör nog vara riktigt löst i toppen. (Fullt drag på 12 cm med dina grejjor där Adde). Helvete vilket bakhandsdrag det har och det sticker iväg direkt. Första rundan hade jag inte flyttat bak tamparna så långt. Var tvungen att ha tamparna ca 5 cm längre bak än jag har på Search 5.4 och ändå är det bara 4 cm länge bom. Fick tilld et sedan och då gick det mycket bättre. Testade frammåt på utvägen (för första gången) med Force och tänkte göra det med Boxer också men kom så jivla mycket högre än jag ville så jag bejla hela tiden. Otroligt bra fart i det seglet. Tycker det var lite tungt att hantera i vattnet med den stora toppen men det lär man sig väl.
Force tycker jag var mycket likt mina Search. Trycket ligger ungefär lika, linorna hamnade på ungefär samma plats som på mitt 4.7.
Grymma segel helt enkelt. Blir svårt att inte gå över till Naish nästa gång.
-
När dra ni då?? Ett boxer kanske hade varit coolt att testa!!
-
Skall genast gå och sätta mig på trampcykeln och trampa bort ett par skinkbitar från helgen. Lasse brukar iof köra mindre än jag så det kanske snarare är tvärt om att han skall springa in till gymmet och lägga på sig ett par kg…. iaf om man jämför med vissa

Men om du lämnar ditt session i helgen skall jag ge det en chans till!! Såhär långt ger jag inte mycket för dem…. förresten kanske du skall lämna de andra seglena också så jag inte börjar dra alla Naish över en kant!!

-
… Du hade ju 4.5 och jag 5.4 den dagen tror jag. Det var ju helt skruvat det håller jag med om. Skall hur som hälst prova runt lite med detta.
-
Aahhh.. Jag är lite kortare än Lars_K men han har bommen mycket lägre än jag. När jag skulle testa hans nya Session tykte jag inte jag kom iväg alls. Jag var nog iof lite underriggad jämfört med honom, lättvindsräka som han är
, men jag tykte det var grymt svårt att komma igång med så låg bom. Han skyllde direkt på att man inte kunde rida lika bra med hög bom, och det stämmer nog, men att flytta bak framhanden lite extra måste ju funka också.
Jag måste komma igång med handflytten och bli mera aktiv i det momentet tror jag. Det är en sak jag skall försöka träna på och bli bättre på iår.Tack för tipset.
-
Var hittar man Augusti2004 ??
-
basse
Medlem5 januari, 2005 vid 06:56 som svar på: North sails Voodoo och andra hållbara vågsegel ?Kom på en sak till…
Har du kollat in Hot Smack?? Det är ingen monofilm i dem och det skall vara hyfsat drag också vad jag kan förstå på http://www.hotsailsmaui.se