boman
Forumsvar skapade
-
Det kan du ge dig på!! formula 4 ever
Vi RBS var ute på många långa seglingar rakt ut i vildmarken
En Camel-pack på ryggen med lite lunch, telefon om olyckan är framme.känslan av frihet är total när man gasar rakt ut i vinden och solen.
-
Är det verkligen så många kol-bommar som går sönder??
Hur många i toppen på formulan körde sönder en kol-bom förra året,Att förbinda bomrören med en tunn kevlar tamp och en liten öljett i seglet tycker jag är en bra idè, Jag såg detta med en tamp genom seglet för några år sedan!!!, den sämsta alu-bommen blir styv av detta knep,
-
Det beror ju på vad du hade tidigare? var det förra årets prylar du bytte ut så hade nog jag satsat pengarna på en surf-resa, två veckors surf utomlands på ett bra ställe, kan ge så mycket mer än en ny bräda i soffan på vårkanten….. och oftast bättre segling än vad du får hemma på hela sommaren i svedala.
Prylar e`kul
-
Se upp för kapellskär ”POWER SLALOM SURF” 6 juli , pure slalom för den som vill :-))
-
Ja just det casch is king, om man pröjsar kontant säg 10000kr istället för att pröjsa med kort, borde man få 300kr i rabbat av affärs ägaren. 3% är väl vad Visa Eurocard mfl tar i avgift av butiken. jag vet att många större affärs kedjor har billigare avtal med kreditkort tex Intersport Stadium
Någon som prövat att deala på det viset.
-
-
Jodå brädan överlevde, men en del av den dog så jag var tvungen att avliva den till slut :-))
-
Vad bör man tänka på för att inte få värme utveckling när epoxi härdar, kom ihåg en gång på min gammla Mistral euroption, den blev mjuk under padsen borrade hål och sprutade in epoxi, det kom rök ur hålen.
-
Tjena!
blir inte snabb epoxi varmt, när det härdar så snabbt, går det att använda snabbepoxi till att montera en ny fotstroppsplugg?? -
Ja men det har väl alldrig varit så billigt som nu Per!?, endast 3 riggar.
(Kollade vad Nitro3 12,5 kostade……10399.-brrrrr -
Köpte -99 en ny FS mast 430 30% för ca1000kr och en HPL våg bom ca 1000kr i Cutre shopen.