davids
Forumsvar skapade
-
Om du tycker kite är som att cykla så har du inget i vattnet med en kite att göra. Om du inte förstår efter 12 inlägg hur man relaunchar själv gå en kurs, klipp dig och skaffa ett jobb.
-
Åker du skidor eller snowboard förstår du säkert hur omöjlig denna frågan är. Ställer du den frågan till skid/snowboard åkare får du 1000 olika svar. Det FINNS helt enkelt inte en kite eller en bräda som alla kommer överens om att, denna är faktiskt snäppet bättre än alla andra.
Jag skulle också köpt begagnat om jag vore du, kommer ner till halva priset typ, och får ändå bra grejer. kolla http://www.kitesurferen.dk de säljer massvis begagnad utrustning, jag köpte min Wipika Hydro 15.4 2002 års modell, skitfin för 5700 kr (svenska) komplett med bar, linro, bag, pump, inga revor inget alls och inga lagningar, kanonskick, och funkar bra. Istället för att lägga 11000 kr på en ny kite kan jag nu köpa typ en ny skimboard, vågbräda och lite annat stuff.
-
Jag kanske ska ner till Cavaliere som ligger utanför St. Tropez i slutet på augusti i några dagar. Var hade du tänkt dig? bila eller vadå? Jag stanna gärna lite längre och hänger med på lite ”roadtrip” om de kan bli aktuellt=) Hör av dig på davids@kiteboard.com eller 0704791952
-
Säger bara en sak… Recon System, kolla in det… ser lovande ut
-
davids
Medlem6 juli, 2003 vid 21:08 som svar på: Hur mycket har hänt innom tekniken de senaste årenVad jag har hört så ska kvaliten på kiter från -01 vara ganska dålig överlag, dåliga sömmar osv, bättre satsa på en 02 isf, det är vad jag har hört iaf
-
Den är ju självklart äkta filmen, jag tror inte att Salomon skulle presentera något som är fake
-
Mölle och Arild på Kullaberg går fint att surfa. Fördel, vid ö/nö = Arild, vid v/nv = Mölle, med andra ord det går alltid att surfa=)
-
är helt grön, köpte min kite i torsdags, hehe och brädan för några veckor sedan som jag använt som vågsurfing/skimboard bräda tills vidare. (funkar skit dock som jag märkte nyss på en liten surf session i Mölle, för smal och för liten skulle jag tro). Som sagt jag har inte kitat något alls, men man måste lära sig nån gång
Kvick är som sagt ok men med människor och det där rutschkittet. Kör till Margreteberg i Strandbaden. där är långgrundt, lång lång strand och människorna är bara direkt nedanför parkeringen, borde funka fint vänster och höger om vid sv till nv vind skulle jag tro.
-
Vars håller folket i hbg hus? knappast fria.. var är de?
-
jag har en grönaktig wipika hydro som på bilden