dr-masse
Forumsvar skapade
-
Det viktigaste, mycket viktigare än kolhalt, är att du köper en mast som verkligen passar till ditt segel.
4500 för en 75% kolmast tycker jag också är saftigt. Är 40% kolmasten av samma märke?
-
Det där är egentligen filmat på Torö i torsdags.
-
Lars_K;638724 wrote:Jo, men tänk lite längre än så. En dag kommer Kosters surfkarriär vara slut. Helt asocial och ensam kommer han att irra runt i stenöknen där han växte upp. Tvärtom är det med dej, som med din uppväxt och ditt rika liv och leverne har växt upp och blivit extremt socialt kompetent och populär och därmed garanterat kommer att få ett gott liv. Två sidor av myntet helt klart.
Ja, det hade ju varit bra knasigt om han lagt tid på lite för många obskyra, lätt sluskiga, inlägg på ett fånigt nätforum som ingen egentligen bryr sig om. 😀
-
eyyy, kul att just den bussen får en uppgradering av klass!
Fattar inte, kommer aldrig att fatta, hur du kan och hinner fixa sådant här. Med två hyggligt nybakta VW-söner, dessutom.
Förresten, jag har en bräda som skulle behöva lite vinterfix av dina händiga händer efter att ha hälsat på en sten… (fullagad av undertecknad, till råga på eländet)
-
Tack Filip, enormt fina bilder – nu kan du åka med bra karma i bagaget – hoppas du får en grym WA-resa!!

-
Mag;638525 wrote:Vad i all friden gör drMasse nedanför! den inbjudande läppen?
(O)Nödig kanske?
/MagnusTittar på den. Fler frågor? :crazy:
-
Det låter helt omöjligt. Att jag i mitt närmast eviga fegharvande i stenstrandsvågorna skulle ha fastnat på en bild värd namnet. Måste varit en rejäl klantspolning i de kraftiga, gubbhöga vågorna, ha, ha!
-
Det här måste vara det slutgiltiga beviset på att jag nu har blivit en fullständigt otillförtlig Torö-romantiker.
Mr. Docent Big Time Torö-romantiker Numero Uno tillrättavisar mina vind- och vågmått från Stenstranden.
Känns som ett av de allra finaste erkännanden jag någonsin fått. 😀
-
Jesper B;638490 wrote:Körde 5.6 och det var ganska lätt ända fram till 16 då det ökade på markant, lungt 5.0. Före dess planade jag kanske 50%. Det var dock jämn lätt vind, inte alls så där så man stod och sjönk eller vinglade (då hade jag fått på näten ordentligt i, håll i dej nu Masse way over head). /JB
Det var alltså 460-masthögt? 😀
-
Det beror på gubben… 😀 Kul var det!
Philippos fotade ju en del, kanske dyker det upp någe? Annars kan han inte lämna landet utan dålig karma i bagaget, ha, ha!
-
Det var riktigt, riktigt fint hela vägen fram till 12, även efter det. Vågorna blev bara renare och finare ju längre dagen gick. Kalasfin vinkel, perfekt 5.3 och gubbvågor i de bästa seten. Och vilken dag!!
Torö är fasen magiskt bra på att suga åt sig svall.
Ett, ähum, rätt stort misstag att inte åka ner idag för de som hade möjlighet. Mer senare!
-
2999 på surfers, dra av typ en tusing som Raask är inne på låter väl vettigt.
-
Ja, nog ser det ut som ett vrid… hinner inte ner, hoppas de som är där tar tillvara på det!
Tycker nog att vinden ”peakade” lite väl snabbt, smått oroad över vågorna imörrn…
-
If you never go you never know.
Jag satsar på att det kommer att ligga kvar lite fina vågor fram till lunch imorrn, om det är dåraktigt eller smart får vi svar på om ett dygn! 😀
-
De allra flesta andra har dock mer syd i vinden (inklusive PredictWind, som brukar vara ena baddare på att pricka in vindriktning och styrka för Torö), så jag siktar på torsdag förmiddag med en stabil väst…
Det lär bli riktigt grymma vågor idag!