dr-masse
Forumsvar skapade
-
Det där ser ju ut som en budgetvariant av dr ding, så särskilt starkt blir det inte. Mest något att slipa ner. Ingen skillnad mot att lägga på epoxi, skulle jag tro. Svenne vet.
-
Från Zaras blog:
”…we witnessed a new World outright record by Alex Caizergues a kite surfer with a speed of over 54 knots!”
”Anders new open water and Swedish record of 44.8 knots.”
Grymt!
-
Det är en riktigt grym Salnö-prognos detta! Skall se om det går att komma loss till eftermiddagen… fler?
-
Jag skulle lätt välja Lund.
Och nära till Danmark är det dessutom, en resa som nog även en studentbudget skall kunna klara av.
-
Du måste ju sy och limma, annars läcker det som ett såll.
Dykbutik är ett tips.
-
Den som söker skall också finna! 😉
-
Ja, det har dragit på bra och jag är nöjd att jag trots en riktigt fullsmetad vecka kom loss ett tag idag. 😀
Och dessutom bjöd Kärringviken på en riktig liten skatt för de som söker… många bottensvängar blev det!
-
Den lilla ö, som ännu inte är helt sönderseglad, kommer nu självklart att fullständigt invaderas av de tusen och åter tusenstals aktiva vindsurfare i Sverige som
1. Smärtfritt åker minst 80-100 mil TOR för några timmars fin vågsegling (avstånd från Sthlm, Gbg, Skåne)
2. Kan göra detta på en vardag (för det är då det blåser)
3. Är tillräckligt bra för att kunna dra nytta av denna typ av förhållanden
4. Vågar chansa på en såpass lång färd enbart på prognos
5. Inte har några vettiga alternativ på hemmaplanAlltså, helt ärligt, hur många pratar vi om? Tusen pers i hela landet där kanske 20 kan åka dit om allt klaffar, gudarna vill och vågorna infinner sig en eller två gånger om året?
Att dela med sig av bilder på nya spots tycker jag själv är en höjdare. Sedan, tycker jag!, behöver man ju inte alltid tala om exakt var det ligger, det brukar liksom ordna sig ändå. Blir ju oftast bra om det går genom någon som varit där, ifall det exempelvis är strul med lokala förhållanden som på Torö, t ex. Har ju varit lite snack om exempelvis Gotland, men det är hur lätt som helst att lösa – ta färjan, åk över och snacka med några locals.
Det finns oftast ett skäl till att hålla vissa ställen ”under radarn”, och ett är exempelvis kombinationen fågelskådare + kitare som ju inte slutat allför väl på andra spots…
Fast jag undrar om de ”localistiska” inläggen ovan verkligen är på fullt allvar, eh?
-
Med de priserna så fortsätter jag nog med min neopren-dräkt… som funkar utmärkt!
I bl a USA är det fler som kör torrdräkter än här, bland annat av detta märke – http://www.kokatat.com/product_drysuits.asp
Men visst – kanske är jag väl traditionell som håller fast vid neopren-dräkten?
-
dr-masse
Medlem29 september, 2010 vid 13:51 som svar på: Är det någon som läser transportforumet numera?Japp, förslag på ny översikt har tagits fram… ”småforumen” har liksom hamnat lite väl knepigt, eller hur?
-
Jesper B;633473 wrote:Vad händer när den 9-11 seglaren dyker upp? Går stället av då?
/JB
Ha, ha! Ooooooh, vad känner av en gedigen, och välförtjänt, nöjdhet med det där inlägget! Så många bottnar, så mycket humor! :grin::grin:
-
Med SAS har det varit ungefär sådär ett tag, 1200 utanför Europa för över 23 kg känns väldigt bekant.
KLM och British Airways är ju sedan länge kända för att vara rätt krångliga eller närmast helt omöjliga med vindsurfprylar.
Jag kan rekommendera den här sidan som en bra vägledning för en hel del flygbolag och surfprylsfrakt (där bl a KLM är lågt rankade):
http://www.oceansource.net/airlines/index.asp
Slår ett slag för TAP och Lufthansa (som inte är billigast, men funkar bra!).
Handlar nog mer om att välja rätt bolag än att investera i en ”sub-2 meter” bräda, tror jag…
Dessutom, hur många gånger har du upplevt att de faktiskt har mätt prylarna på flygplatsen? Just det. Så – ange ”2 meter” som längd och kör på säger jag helt vilt.
-
Om flerfensgurun Ola Helenius ger sig in i den här tråden lär du få svar…
Men – nog ser det där ut som många quad-tails gjorde ett tag?