Forumsvar skapade

Sida 285 av 427
  • dr-masse

Medlem
    16 mars, 2006 vid 07:57 som svar på: Mera 2007

Simmer-seglet ser klart najs ut! Fast jag måste säga att jag tycker årets helfärgade (röda) ser riktigt grymma ut…

Och en del av texten på boardseekermag är ju lite rolig:

Simmer have also joined the coloured monofilm gang and doesn’t it look good?!!

Öh? ”…also joined the coloured monofilm gang…”? Det där är ju färgad x-ply och det finns i mina 2005or, och rätt mycket av det i 2006orna med…

• dr-masse

Medlem
    15 mars, 2006 vid 14:56 som svar på: Transportforum….???

Goose, du har pm. Men inte om transport…

• dr-masse

Medlem
    15 mars, 2006 vid 14:50 som svar på: :)

Det är därför det är flyttat… 🙂

• dr-masse

Medlem
    15 mars, 2006 vid 09:12 som svar på: AHD Maxx ride 57 85l -03a

Tror att den kan funka fint till det du beskriver. Kolla skicket noga, men med boardbag och brädan i bra skick är ju priset inte fel. Kommer att funka bra med dina segel och funka fint som komplement till en 115-liters bräda.

Den har (bör ha) en så kallad DRT-häck. Det gör att den inte planar iväg som ett skott, vad jag förstått, men svänger desto bättre. Men eftersom du har en större bräda och skall ha denna för mer vind är det nog helt lugnt.

Skaffa gärna en extra fena som är mer vågorienterad för dagar med mer vind eller när du tänker köra lite vågor. Det är det värt.

Men generellt sätt så tycker jag att du verkar titta på rätt typ av bräda och storlek som komplement till den du har idag.

http://www.boards.co.uk/equipment/boardsearch.asp?ID1=954

• dr-masse

Medlem
    15 mars, 2006 vid 08:13 som svar på: En ny surfbuss kommer

Mmmm, denna tråd lär minska min illa dolda avundsjuka över van-chefens nätta lilla surftripp en hel del, känns det som…Det känns väldigt fint att se så mycket begåvning och entusiasm samlad i en och samma tråd.

Hästsko och romantik var ju inte dumt alls. Kanske en idolbild på Kristina Lugn, gärna air-brushad?

Det där XTASY hobby kitet skapade ju köplust direkt! Härligt med dekaler, jag funderade igår på vissa surfmärken som man skulle kunna klistra dit (med magnetfärg, om man är snäll… 🙂 på bilen hans. Ett par riktigt, riktigt stora som börjar på F och slutar på två, kanske?

• dr-masse

Medlem
    15 mars, 2006 vid 08:02 som svar på: AHD Maxx ride 57 85l -03a

Det beror ju på vad du skall ha den till. Hur duktig du är. Vilka segel du tänker köra på den. Vad du väger. Vilka andra brädor du eventuellt har.

Och sist, men inte minst, vad den kostar. Lite mer info om dig, månne?

• dr-masse

Medlem
    14 mars, 2006 vid 17:42 som svar på: Frwd

Har klämt på en sådan där hemma hos en surfkompis, den såg riktigt läcker ut. Är rättså (inte 100 dock) säker på att GPSAR skulle funka fint.

Väldigt bra program följde med för tracks å så. Lätt att kombinera med google earth oxå….

Nackdel? Ganska dyr (dyrare en Garmins modeller som används här) och ingen display så man kan se farten på vattnet, måste knalla iland och föra över till mobiltelefon eller dator. Om jag minns rätt.

Läcker var den i alla fall!

• dr-masse

Medlem
    14 mars, 2006 vid 16:21 som svar på: En ny surfbuss kommer

ah, här hittade jag minsann inspiration till inredningen i alla fall!!:grin: 😀

• dr-masse

Medlem
    14 mars, 2006 vid 16:15 som svar på: En ny surfbuss kommer

Oah! Målarträff hemma hos dig innan han kommer tillbaka! Och blir upplockad i sitt ”pimpade” åk när han kommer hem igen! Hur bra är inte det!!

Stort leende på läpparna just nu!

• dr-masse

Medlem
    14 mars, 2006 vid 16:07 som svar på: En ny surfbuss kommer

Kul! Försökte få tag i den där van-chauffören i måndags, men han höll nog på att tokpacka. Visste inte att han redan hade köpt van, fan så rätt.

Den där ser jag fram emot att få åka i.

Vi kan väl ta en tur och se vad den går för innan han kommer hem från Maui igen? Kanske måla den grisrosa med svarta (mattsvarta) prickar på? Någe straff skall han väl ha för att han lämnar oss och drar till Hawaii med sådan oerhörd precision i förhållande till hur långt borta våren verkar vara just nu….Moahahahaha!

• dr-masse

Medlem
    14 mars, 2006 vid 13:51 som svar på: Bra size!

Det var ju nästan Torö-klass på det där brytet, eller hur Calle? 😉

”Size” är ju bara förnamnet. Lite synd att det var Shakin’ Fredrik som filmade de två första klippen…

• dr-masse

Medlem
    14 mars, 2006 vid 13:48 som svar på: grodätarfilm från SA

Ibland är man ju så osnabb i skallen att det är rena rama trillern att äga sin egen hjärna….

Jag HAR ju VLC! Men tack för vägledningen!

Gossarna kunde åka vindsurfbräda. Jädrar, vilka hopp!

• dr-masse

Medlem
    14 mars, 2006 vid 10:04 som svar på: grodätarfilm från SA

Vilken spelare öppnar ni filmen med? quicktime strular för mig, nämligen.

• dr-masse

Medlem
    13 mars, 2006 vid 13:53 som svar på: Hur blir våren – omröstning!

ah, ere bara jag som tycker mig se att i samband med fortsatta minusgrader och snö att de första kategorierna får fler och fler röster… ?

vi vår väl se om det ändrar sig med lite mer plusgrader, månne.

Själv hoppades jag på att åtminstone få känna på grejorna före resa till Irland 12 april, men det ser inte lovande ut alls, nej.

• dr-masse

Medlem
    9 mars, 2006 vid 10:26 som svar på: Speed

Han skriver att det är seglet som inte har potential. Brädan funkar. V8 6.6 tycker jag låter kalasbra för lite mer speed på den brädan! Se till att köra på rätt mast.

Sida 285 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA