Forumsvar skapade

Sida 292 av 427
  • dr-masse

Medlem
    24 januari, 2006 vid 19:58 som svar på: Hemsida om vindsurfingens historia?
  • dr-masse

Medlem
    23 januari, 2006 vid 14:24 som svar på: North Warp 06

Ah, ”snabb som en Ipod” kommer att bli ett nytt begrepp här! Ere därför som X9 masten skall krängas, tro?

Vilka storlekar blev det?

• dr-masse

Medlem
    23 januari, 2006 vid 14:22 som svar på: NP X9Wave 430 -05

Ah, jag bjuder 230 spänn, skicka hit!

Näe, men frågan är ju lite lurig. En riktig värstingmast är det ju, ord pris uppåt sextusen väl. Tycker det är knepigt, även om du går ner mot en fyra tusen så kan man köpa rättså rejält bra master av andra märken som är helt kartongnya för de pengarna… bästa chansen är kanske någon som är på väg att handla en X6 men känner suget efter X9 utan att ha råd, månne?

Skulle därför lägga mig på eller kanske, kanske lite över vad en ny X6 kostar, eller är jag för hård och brutal mot din plånbok nu?

• dr-masse

Medlem
    23 januari, 2006 vid 10:14 som svar på: dagbok fran kapstaden

F**k! Det var stort. Jag skulle ha tittat på från stranden. Är man en skrivbordssurfare så är man.

• dr-masse

Medlem
    23 januari, 2006 vid 09:19 som svar på: vindsurfingseminarium 30:e januari

Åh, fasen. Borde inte detta basuneras ut lite mer? Är ju en rätt rejält skojig grej såhär mitt i vintern. Helt klart två legender inom sporten. Tänker absolut försöka gå själv!

• dr-masse

Medlem
    23 januari, 2006 vid 09:13 som svar på: North Warp 06

Ja, Forsén var det ju! Han inte kolla arkivet… Gillar speciellt det där med att brädan blev överkörd dagarna innan.

Näe, North Warp är ju ingen direkt nyhet (jo, det kom väl 2000-2001?). Men det förtar väl inte det smått ironiska i namnet med tanke på att det funnits hos Dunkens tidigare arbetsgivare? Jag blev lite förvånad när North valde just ”Warp” som namn på sitt dåvarande formula segel, och tycker det blev ännu lite mer fest när Dunken nu kör på just de seglen. ”What goes around comes around”, som det så fint brukar sägas. Det är rätt kul att se hur trender, seglare och begrepp liksom snurrar runt i surfbranschen i en evig virvel, ah!

Sen så måste man ju alltid känna en speciell tacksamhet gentemot marknadsnissarna på North som gett oss så fina bilder att se tillbaka på… 😉

Kom jag ifrån ämnet nu? (igen)

Warpa På!

• dr-masse

Medlem
    22 januari, 2006 vid 19:52 som svar på: North Warp 06

Hood var ju askoola! Johan Sahlén på Hood och en slalomseger i världscupen på en Forslin bräda (väl?), vad mer kan man begära?

Fast nog är det lite roligt att det heter just Warp när Dunken gått dit. Minns väl NPs Warpspeed som ju dominerade totalt… ah. Själv tycker jag att Norths segel är väldigt snygga men kanske lite bleka i år. Nåja.

Warpa På!

• dr-masse

Medlem
    22 januari, 2006 vid 19:37 som svar på: Skillnaden mellan JP FWS och Pro edition i praktiken?

Mmm, du är nog inte fel ute där. JP FSW kan nog vara snäppet mer åt freestyle/freeride hållet (utan att det är något dåligt alls med det!), medans Fanaticen är lite mer vågis. Styvhetsskillnaden undrar jag om man märker av på vattnet som någorlunda dödlig surfer, men viktskillnaden märks garanterat.

FW98 har jag kört några gånger på nu. Du kan läsa mina första intryck på http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=36174, där jag är försiktigt entusiastisk i mina kommentarer… ähum.

Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    21 januari, 2006 vid 10:36 som svar på: Skillnaden mellan JP FWS och Pro edition i praktiken?

Efter att ha klämt på bägge så är ju Pro klart lättare. Och lätt är trevligt.

Själv sneglade jag länge (och var på väg att köpa) en JP FSW 102 i fullträmacka, men valde Fanatic. Då fick jag en bräda i klassen med samma låga vikt som JP Pro fast till samma pris som JP FWS (nu gäller det att hålla isär FWS och FSW här).

Men hade jag dollars och kunde välja skulle jag ta Pro, även om de säkerligen måste hanteras varsammare och tål småsmällar sämre. Jag tycker att prisskillnaden är ganska stor mellan fullwoodsandwich och Pro, fast det är ju kanske mer anmärkningsvärt att andra tillverkare har lika lätta brädor som JP Pro (RRD och Fanatic, bland annat) till samma pris som fullwoodsandwich?

• dr-masse

Medlem
    18 januari, 2006 vid 21:46 som svar på: Spots

Heter tydligen ”Vistula spit” och är över 75 km lång.

Fast vattenkvaliteten verkar inte vara den bästa, sett en del om stora miljöproblem i lagunen. Men va fasen, åker man fort så åker man fort.

• dr-masse

Medlem
    18 januari, 2006 vid 21:39 som svar på: Spots

Ser ju rätt lovande ut, öh…. återkommer med avståndet mellan pinsen.

• dr-masse

Medlem
    18 januari, 2006 vid 20:10 som svar på: Gun Sails katalogen idag

Nej, ingen svensk moms. Det är avsändarlandets moms som gäller inom EU, och grejorna lär komma från ett EU-land.

Ingen tullavgift heller, även här EU som gäller.

Du har läst om det som gäller för privatimport från länder utanför EU. Men även där kan man snällt be avsändaren (i tex USA) att skicka det utan kartong å så som ett privat paket…

Men jag gillar ju att handla och pilla på grejorna i shoppen först, svenska priser står sig dessutom hyggligt bra (jo, det är billigare i en del andra länder, men så ska ju grejorna hit oxå…).

Shoppa På!

• dr-masse

Medlem
    17 januari, 2006 vid 12:42 som svar på: Åsikter/erfarenheter av F2 Stoke 107 -05

Istället, med tanke på tråden, för Fanatic Triple-X skulle jag rekommendera Fanatic Hawk 110. Vet flera som är grymt nöjda med den, jag kämpar själv med att hålla emot ett köpsug på den plankan…

• dr-masse

Medlem
    16 januari, 2006 vid 21:11 som svar på: dagbok fran kapstaden

Väldigt skoj att läsa om er resa! Ni verkar ha det asbra, SA lockar något enormt. Extra skoj är det att min Skate i gurras händer äntligen får vara på ett riktigt surfplejs!

Åsså har han friat, oj, oj, oj. Bara att höra av sig om hur ”kvinna, kidz å kneg” går att få ihop med lite surf i alla fall. Om ett tag.

Suuuuurfa På!

• dr-masse

Medlem
    16 januari, 2006 vid 09:18 som svar på: Gun Sails katalogen idag

Gun Pearl fick riktigt fin kritik i tyska Surfs test av freestyle-segel. Anmärkningarna var mer på nivån ”påmålad design istället för färgad film”, men det ansågs vara mycket prisvärt och presterade bra. Jag tror att Gun är helt OK segel och de jag sett har sett bra ut, fast själv skulle jag välja nya fjolårsegel från andra tillverkare i de flesta fall. Gun kan ju inte ligga, och har väl knappast som idé att göra så, längst fram i utvecklingen utan håller koll på trender och förändringar utifrån vad de stora gör.

Men det går ju inte att undvika att reflektera över prisskillnaden på Gun och de större märkena, den är minst sagt rejäl.

Sida 292 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA