Forumsvar skapade

Sida 121 av 140
  • dude

Medlem
    18 oktober, 2001 vid 11:17 som svar på: Triggning som kommunikation…

jo, att presentera information på ett bra sätt är ju en sak. Problemet i det här fallet handlar om att få tag på rätt eller bra information till att börja med. För oss vindsurfare handlar det alltså om väder och vind på just det ställe som vi tänker oss vindsurfa på. Visst finns det kommuner och andra intressenter som satsar på att fixa information, men det verkar saknas kompetens i att veta hur man faktiskt måste placera mätarna för att de ska ge bra och rätt information. I Apelvikens fall handlar det om resurser, att flytta vindmätarn så att den kan säga när det blåser nordväst (om jag har rätt). När man väl har informationen så är det inte oerhört svårt att få till väldigt användbara tjänster, t ex för oss vindsurfare som är beroende av vind.

Min rapport för arbetet blev bara okay, eller till och medioker vill jag faktiskt säga, men om det är någon som är intresserad och som skulle kunna vara intresserad av att förbättra den så att det kommer ut bättre information om det som vi t.ex. har diskuterat här, så är jag glad!

/Niklas

• dude

Medlem
    18 oktober, 2001 vid 10:30 som svar på: ”Voodoo”, slår ALLA rekord!

Skulle jag vilja säga 🙂

Tycker själv det är mer du som är pajas att inte fatta vad han skriver.

-dude

• dude

Medlem
    16 oktober, 2001 vid 22:07 som svar på: Triggning som kommunikation…

ja kommunikationsmodellen är löst men det är att få tillgång till informationen som ger lösningen. någon som är insatt i teknik som kan sända information från en sändare ute i naturen skulle kunna komma med lösningen. det går ju alltid att brainstorma 🙂

-niklas

• dude

Medlem
    16 oktober, 2001 vid 21:48 som svar på: Till konfmaster
  • dude

Medlem
    10 oktober, 2001 vid 15:23 som svar på: Bilder från i morse, cross-on, 4.7

”Last modified datumet” verkar dock inte stämma. 🙂

• dude

Medlem
    4 oktober, 2001 vid 11:49 som svar på: Semester på Torö nästa vecka?

Who is Mr Pop? Funderar på detsamma men det skulle vara desto roligare att dra bira och ha aftersurf med fellow surfers.

• dude

Medlem
    28 september, 2001 vid 17:16 som svar på: stockholm segel

utgår också från södermalm. säg vad är det för surf du gör – våg, formula, freestyle, freeride?

-nicke

• dude

Medlem
    23 september, 2001 vid 11:27 som svar på: freestyle el. freeride?

freestylebrädan är stabilare eftersom den är bredare. freeridebrädan har ett bredare vindregister eftersom den är smalare och därför kan seglas i hårdare vind och krabbigare sjö.

Mvh,

Niklas

• dude

Medlem
    22 september, 2001 vid 22:52 som svar på: Laga segel?

Björns segelvård
    Folkungagatan 61, 6tr
    116 22 Stockholm
    tel 08-6410188
    [email protected]

Han lagar surfsegel, liten specialite han har tror jag. Snyggt blir det i vart fall.

Ha det/Janne

Mvh,

nicke

• dude

Medlem
    18 september, 2001 vid 23:59 som svar på: Ost ost nord ost i Stockholmstrakten?

…vad mer finns?

Är det kanske Kapellskär, Björkvik, Väddö…? Kapellskär eller Väddö skulle jag tro mest på. Någon norrbo var säkert ute. Men vinden var föresten mer verksam i Mellersta Östersjön precis söder om Landsort enligt Halo, så norr om stan kanske inte var någon hit ändå. Man skulle väl ha åkt till Nåttarö för att ha fått något idag, för det stället har hela Östersjön utanför(!) men det krävs ju färja för att komma ut hehe – ja det vore något :]

Mvh,
    Niklas

• dude

Medlem
    18 september, 2001 vid 23:51 som svar på: Näsby P??

jo jag tror det var en riktig kitedag idag 🙂

Men jag undrar ändå om det var PÅ någonstans i ytterskärgården idag denna tisdag runt Stockholm! ?

Mvh,
    Niklas

• dude

Medlem
    18 september, 2001 vid 15:44 som svar på: Näsby P??

jaja mats. kanske är det dax 🙂

Du Danne, jag har också erfarit att vinden lägger dig innåt skärs exempelvis på Baggensfjärden på eftermiddan efter ca 16. Undrar vad det kan beror på. Det inträffade till exempel idag och jag orkade inte åka ända ut till Björkvik eller vilket ställe det nu är som skulle gällt idag. Var nån ute och rippade idag runt Stockholm med under sjunollsegel? Det är frågan det.

-nicke

• dude

Medlem
    18 september, 2001 vid 12:30 som svar på: Näsby P??

jajemensan mats. jag kör dock baggensfjärden. -nicke

• dude

Medlem
    16 september, 2001 vid 21:21 som svar på: torö imorrn

jag är på! ska undersöka hur jag kommer dit 🙂

-nicke

• dude

Medlem
    31 augusti, 2001 vid 09:33 som svar på: 107.000 SAS Eurobonuspoäng brinner i knutarna

billigt och billigt. det kan löna sig att pryta om du vill investera i tiden att fråga på några ställen. jag kommer inte ihåg vad stället hette som vi bodde på men kolla in http://www.evision.nu/tarifa så kanske du får några ideer.

-nicke

Sida 121 av 140
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA