Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing stockholm segel

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2001 vid 21:52

    Klart du inte är ensam! Kom till Näsby Park. I södags, en av de BÄSTA dagarna i år var där minst 15 pers som gav sig ut under dagen. Dock var jag ensam tjej.

  • gegga

    Medlem
    27 september, 2001 vid 09:43

    Söder närmare bestämt
    på Mariaprästgårdsgata
    där finns jag (ibland)
    och alla förb…. inbrottstjuvar
    som bryter upp förrådet med jämna
    mellanrum men där finns ju bara
    surfgrejor och dom verkar inte stå
    så högt i kurs eftersom dom
    blir kvar!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 september, 2001 vid 10:43

    du är inte ensam… men det lönar sig i längden att ha grejorna i förrådet och inte på biltaket när det inte blåser.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 september, 2001 vid 11:04

    Vissa har ju sina prylar I surfbussen som inte alltid ser ut som en surfbuss 🙂

    Vart håller du till då??

    Tror att det är en hel del surfare i stan som är utspridda åt alla möjliga håll!

    /Matte

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 2001 vid 08:00

    bor mitt i stockholm, vid karlaplan.. ett jäkla strul med brädorna varje gång..he he, måste ju tryggas så ingen ful fisk lägger vantarna på dom.

    jag har sett en del skriverier om att segla i riddarfjärden, någon som provat?

    mvh
    nonne

    no

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 2001 vid 08:02

    tror snarare att de inte vet VAD de har hittat, vilket är tur…
    ett förbannat otyg med inbrott.
    n.

    no

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 2001 vid 08:06

    Det finns en windsurf club som heter RAN, jag vet inte var dom håller till men det är bara tjejer i den, om du söker kvinnliga medseglare.

    ps fattig student så jag har ingen bil och blir begränsad i mitt resande, men det verkar som många gillar näsby.

    n.

    no

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 2001 vid 09:43

    AHA!!!!!!!!!!!!
    Det bekräftar vad jag alltid mistänkt. Det enda surfing som bedrivs uppåt är på nätet.
    :-)))

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 2001 vid 14:30

    Själklart finns det windsurfare i Sthlm(södermalm), men åtminstånde jag surfar
    inte i innerstaden.Det är det som är problemet, man måste åka 3-7 mil för att
    hitta något hyggligt ställe att surfa på.

  • dude

    Medlem
    28 september, 2001 vid 17:16

    utgår också från södermalm. säg vad är det för surf du gör – våg, formula, freestyle, freeride?

    -nicke

  • zorlac

    Medlem
    28 september, 2001 vid 19:12

    “Nonne”, måste va jobbigt utan bil!! Löser man det med tunnelbana eller? Därav begränsningen : )
    Blir det nån stadssurf i helgen hakar jag gärna på ,kan till och med erbjuda skjuts så slipper du ta bussen!!!

    Seeya

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 2001 vid 19:41

    Jag vet, nonne, jag är medlem, men där är så lite aktivitet (RAN), det är mer sting här på konfen.
    Om surf i Sthlm… har bott i Solna och surfat ner vid badet i Huvudsta, det är fem min prommis ner till vattnet. Nu ska jag flytta till Gärdet och planerar tungsurf på Lidingö. Ska bara hitta nån båtklubb att lämna grejerna hos. (Tips?) Men nuförtiden vet man inte om man vågar lämna grejer nånstans, skulle bli såååå hemskt ledsen om de försvann.

    Just nu bor jag lite temporärt hos mina föräldrar i Täby och har blivit kär i Näsby Park. Strand, sandstrand, yes, och mycket mer vatten än i Solna. Och på kvällarna när månen speglar sig i vattnet, ja då…

    Jag har snälla föräldrar och tillgång till en mkt bra Volvo V70 för surf. Bra ljud i den också så att man kan rigga till musik.

    Men även om det är bäst långt bort från centrum i stan så tycker jag att det går att surfa varsomhelst där det går att gå i och det inte går allt för mkt båttrafik. (Blev påkörd av en jättemotorbåt en gång i Solna när jag låg i, båten körde på brädan som låg mellan mig och båten. Nära ögat.)

    Mitt tips om surf i Sthlm: Hoppa i!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing stockholm segel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.