dude
Forumsvar skapade
-
fan det skulle ni sagt i förväg. det är ju alltid kul att se hur de profilerar sporten!
-nicke -
ja sanningen är ju att man vill ha en så liten som möjligt. så det spelar ingen roll hur bra den är om den är för stor… :/
-nicke -
vad är det för bull-shit du snackar om! skulle det ta tio gånger att nöta in grejerna – fy fan vilket skämt. skulle det vara något försäljarknep???
tio gånger är en halv sässong för de flesta här speciellt med tanke på att man kör med olika segel. sen skulle jag vilja säga att det funkar med vilken mast som helst bara den är någorlunda modern o inte för gammal. argument för att köpa ny mast är bara för att man vill ha någonting lättare eller för att man vill få en annan känsla. så lägg av med bullshitsnacket. okay?
-nicke -
en polare har en tiga 254. ring 08-644 00 57 för mer info.
-nicke -
lura och lura. här är det nog inte mer än du som luras skulle jag säga. att tipsa en nybörjare att satsa MER pengar på CAMBERsegel skulle jag säga är som att kasta pengar i sjön! själv rekommenderar jag camberlösa segel och en bra bräda för pengarna. vill man hålla nere kostnaden på brädan och inte köpa senaste årsmodell så är Xantos-typen av brädor perfekt. här är BEE-manges nummer föresten: 0703492666 men han lägger nog in lite mer info imorn om inte nätet är för segt för honom långt uppe i norrland som han är just nu haha
-nicke -
en polare kommer snart sälja sin Bee med 135 liter. Det är nog en prefekt nybörjarbräda. Den kommer inte att kosta i närheten av den sju tusen citerade här. Det är nog en bra förstabräda! jag kanske kan ge numret till honom om du vill.
-nicke -
astro är det inge fel på. vad som helst du får tag på går bra. bara inte halkskyddet är dåligt som det ibland kan vara på bic astro rocken. det är vad som helst som gäller antar jag då jag antar du inte har för stor budget
-nicke -
håller helt med. m35i är ingen höjdartelefon. ericssons eller nokias är nog ljusår bättre!
-
den har kort batteritid så ta med dig laddaren o ingen kalender har den men den är simpel o funkar…
-
tror själv på tushinghams mindre underlik..
-
på torö insidan var det nord. men vinden var så stark att den vred in i norrskogsviken på nordost. -nicke
-
…ja hur ligger det till med Haga just nu egentligen?
-nicke -
Torö insidan bjöd på 5.3 med liten bräda i lördags. Var där och tog en titt. Själv körde jag överriggad på plattvatten i Norrskogsviken med 6.2 och slalombrädan på 135 liter. Det var ju trotts allt strålande solsken och vita gäss på hela viken så jag tog det minsta jag hade och körde lite.
-nicke