Forumsvar skapade

Sida 105 av 156
  • eddie

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 15:40 som svar på: Crossbow säljes

Taljor….??
    Mycket skit blir det??

• eddie

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 14:22 som svar på: lagning i plasten innuti leadingedge

Nej nu har jag ändrat mig… för faen jag har väl skrivit det tre ggr. Vakna!
    wink.gif
    Ro hit med adressen o berätta hur stor bit… är det inte lika bra att skicka en bit som räcker till din polare med?
    *skrivkramp*

• eddie

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 14:19 som svar på: lagning i plasten innuti leadingedge

Är det bara jag som tycker att Cabrinhas bladders går sönder oftare än andra?
    Använder de tunnare/lättare material?

• eddie

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 14:17 som svar på: lagning i plasten innuti leadingedge

2 cm’s hålet är nog inga problem, kanske lättast att använda 2 st lagningslappar (som ni fick med).
    Det större hålet kan vara lite tricky att laga… Blir lagningingen bra så håller det för alltid. Men det är lätt att duken veckar sig lite.. Då kan det pysa ut luft där, men då får man helt enkelt sätta ytterliggare en lagning där. Är hålet intil ventilen eller längst ut vid änden, eller intill svetsen så kan det vara svårt och man kanske skall beställa en ny. Ring SP o kolla vad det kostar… Alt kolla med han den andre killen.
    Alltså jag hade inte tänkt att ta betalt. Jag har så gott om bladderduk.
    Hade samma problem som ni när jag började… fick ett stort hål på LE-bladdern första gången jag använde min nya 12a. Pan gav mig då en bit duk att laga med… Heder åt honom för det!

• eddie

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 14:04 som svar på: lagning i plasten innuti leadingedge

Är det 2 trasiga kites?
    Anyway… hojta till… Jag har gott om överbliven bladderduk

• eddie

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 13:53 som svar på: lagning i plasten innuti leadingedge

Skriv adressen dit jag skall skicka biten i ett privat mess. Så skall jag försöka komma ihåg att posta…
    Är hålet 2 dm eller 2 cm?

• eddie

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 13:35 som svar på: lagning i plasten innuti leadingedge

2 cm är nog lätt att laga. Lim fick du me kiten va?
    Jag finns i Malmö… har en del överblivna halvtrasiga bladders sen min Cabrinhatid… * grin.gif
    Är det inte brådis så kan jag lägga en 10x10cm duk i ett kuvert o posta. Kanske kommer ihåg det i morgon…

• eddie

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 13:24 som svar på: lagning i plasten innuti leadingedge

Använd bladderduk (jag har) och limma över hålet. Kan vara lite tricky men det går. Surfers Paradise har säkert en ny LE-bladder på lager, de skickar oftast väldigt snabbt.
    Hur fick ni skadan?

• eddie

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 13:21 som svar på: Vart hittar man Eric Airtime filmen?

Tur att det var en såpass duktig kiteare

• eddie

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 15:43 som svar på: kite har blivit haffsigt!!!

Skit ner er allihopa… Ni har i alla fall fel och jag har rätt!!

• eddie

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 09:54 som svar på: Olycka på näset

Svar till:

Kitesurfare kraschlandade på golfbil
    Två sporter möttes i en kraschlandning i Falsterbo på torsdagseftermiddagen.

En kitesurfare som var ute i havsviken vid Flommens golfklubb fick en väldigt skjuts av en vindby och flög in över golfbanan och kraschlandade på en golfbil som det satt två personer i.

”Det måste ha varit en vådlig och oönskad flygtur” sa länsvakthavande befäl Charlie Magne vid Skånepolisen.

Ingen blev allvarligt skadad av kraschlandningen.

[/ QUOTE ]

Ekar det?
    grin.gif

• eddie

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 08:48 som svar på: kitesurf gear ?

Svar till:

Svar till:

Håller helt med Eddie. Köp en bättre begagnad kite runt 12m2 och lägg pengar på en riktigt bra bräda. Tummade själv på kvalisorten på brädan när jag började och jag utveckaldes inte ordentligt förrän jag bytte ut den gamla pråmen mot en vettig bräda.

[/ QUOTE ]

ska ha det i åtanke.
    okej Eddie, gott renommé, så vad rekommenderar du till nybörjare? tongue.gif
    Naish, EH, Slingshot, North… [?]

[/ QUOTE ]

Typ någon av dem ja… Finns några till!
    Glöm dock inte det viktigaste:
    Naish = förbannat ful logga.
    EH = fula bagar
    SS = Har inget ont att säga om dem mer än att de är lite fjolliga.

• eddie

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 08:45 som svar på: kitesurf gear ?

2000 låter billigt för en bräda.
    Som nyb märker du ingen skillnad på 03 o 04

• eddie

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 08:13 som svar på: kitesurf gear ?

En 9a kan kännas liten som enda drake.
    Se till att du får tag på en bräda som har gott renomé.
    Köp hellre en drake från -03 (i skapligt skick) å en bättre bräda än tvärtom.

• eddie

Medlem
    11 augusti, 2005 vid 20:28 som svar på: kitesurf gear ?

köp begagnat

Sida 105 av 156
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA