eddie
Forumsvar skapade
-
Taljor….??
Mycket skit blir det?? -
Nej nu har jag ändrat mig… för faen jag har väl skrivit det tre ggr. Vakna!

Ro hit med adressen o berätta hur stor bit… är det inte lika bra att skicka en bit som räcker till din polare med?
*skrivkramp* -
Är det bara jag som tycker att Cabrinhas bladders går sönder oftare än andra?
Använder de tunnare/lättare material? -
2 cm’s hålet är nog inga problem, kanske lättast att använda 2 st lagningslappar (som ni fick med).
Det större hålet kan vara lite tricky att laga… Blir lagningingen bra så håller det för alltid. Men det är lätt att duken veckar sig lite.. Då kan det pysa ut luft där, men då får man helt enkelt sätta ytterliggare en lagning där. Är hålet intil ventilen eller längst ut vid änden, eller intill svetsen så kan det vara svårt och man kanske skall beställa en ny. Ring SP o kolla vad det kostar… Alt kolla med han den andre killen.
Alltså jag hade inte tänkt att ta betalt. Jag har så gott om bladderduk.
Hade samma problem som ni när jag började… fick ett stort hål på LE-bladdern första gången jag använde min nya 12a. Pan gav mig då en bit duk att laga med… Heder åt honom för det! -
Är det 2 trasiga kites?
Anyway… hojta till… Jag har gott om överbliven bladderduk -
Skriv adressen dit jag skall skicka biten i ett privat mess. Så skall jag försöka komma ihåg att posta…
Är hålet 2 dm eller 2 cm? -
2 cm är nog lätt att laga. Lim fick du me kiten va?
Jag finns i Malmö… har en del överblivna halvtrasiga bladders sen min Cabrinhatid… *
Är det inte brådis så kan jag lägga en 10x10cm duk i ett kuvert o posta. Kanske kommer ihåg det i morgon… -
Använd bladderduk (jag har) och limma över hålet. Kan vara lite tricky men det går. Surfers Paradise har säkert en ny LE-bladder på lager, de skickar oftast väldigt snabbt.
Hur fick ni skadan? -
Tur att det var en såpass duktig kiteare
-
Skit ner er allihopa… Ni har i alla fall fel och jag har rätt!!
-
Svar till:
Kitesurfare kraschlandade på golfbil
Två sporter möttes i en kraschlandning i Falsterbo på torsdagseftermiddagen.En kitesurfare som var ute i havsviken vid Flommens golfklubb fick en väldigt skjuts av en vindby och flög in över golfbanan och kraschlandade på en golfbil som det satt två personer i.
”Det måste ha varit en vådlig och oönskad flygtur” sa länsvakthavande befäl Charlie Magne vid Skånepolisen.
Ingen blev allvarligt skadad av kraschlandningen.
[/ QUOTE ]
Ekar det?

-
Svar till:
Svar till:
Håller helt med Eddie. Köp en bättre begagnad kite runt 12m2 och lägg pengar på en riktigt bra bräda. Tummade själv på kvalisorten på brädan när jag började och jag utveckaldes inte ordentligt förrän jag bytte ut den gamla pråmen mot en vettig bräda.
[/ QUOTE ]
ska ha det i åtanke.
okej Eddie, gott renommé, så vad rekommenderar du till nybörjare?
Naish, EH, Slingshot, North… [?][/ QUOTE ]
Typ någon av dem ja… Finns några till!
Glöm dock inte det viktigaste:
Naish = förbannat ful logga.
EH = fula bagar
SS = Har inget ont att säga om dem mer än att de är lite fjolliga. -
2000 låter billigt för en bräda.
Som nyb märker du ingen skillnad på 03 o 04 -
En 9a kan kännas liten som enda drake.
Se till att du får tag på en bräda som har gott renomé.
Köp hellre en drake från -03 (i skapligt skick) å en bättre bräda än tvärtom.