Forumsvar skapade

Sida 148 av 156
  • eddie

Medlem
    8 februari, 2004 vid 00:29 som svar på: kite & charterflyg…

Svar till:

Det kanske inte framgick tydligt, men golfbaggar ska normalt kosta extra (brukar va’ ett tillägg på ca 500:-), men skidutrustning kostar GRATIS. Det var liksom poängen…

/Jonas

[/ QUOTE ]

Olika regler för olika flygbolag. Olika regler för reguljärt och charter dessutom

• eddie

Medlem
    7 februari, 2004 vid 19:06 som svar på: kite & charterflyg…

När man chexkar in en golf-bag så brukar man lägga den i ett lite större specialfodral. Sådana kan vara jävligt dyra, men man kan också hitta dem för 3-500 spänn. Köp sedan en beg skit-bag för 200, alt ett plaströr + en klubba (så att formen hålls wink.gif Packa ner dina kites inne i bagen + lite annat skit. Sedan kommer stötestenen, var fan gör man av brädan?

• eddie

Medlem
    7 februari, 2004 vid 18:53 som svar på: Habo – på lördag

Ja det var en underbar dag!
    Habo när det är som bäst… tom värt en 30 cm lång reva.
    wink.gif

• eddie

Medlem
    7 februari, 2004 vid 00:01 som svar på: österut???

Soppot i Polen skall vara ok/bra.
    Det ligger mellan Gdansk och Gdynia

• eddie

Medlem
    6 februari, 2004 vid 13:22 som svar på: EH-Kites BILLIGT

Jag är sugen på en på 10 m2

• eddie

Medlem
    4 februari, 2004 vid 18:57 som svar på: Habo – på lördag

Hmmm vilken jäkla intressekonflikt:

-Antingen går firman i konkurs innan helgen. Då kan jag kite-surfa.
    -Eller så är det någon jävel som vill driva den vidare… å då har jag jouren.

Alltså hoppas jag på ”konken” !!!
    (Då kan man dessutom sticka till Hurghada och bli en fena på att ta höjd wink.gif

• eddie

Medlem
    3 februari, 2004 vid 19:12 som svar på: intervju

Svar till:

Va har dom så söta tjejer i Sundsvall? wink.gif

[/ QUOTE ]
    Jag vet inte mycket mer… har aldrig varit där.
    Hon är i alla fall den sötaste därifrån jag träffat
    *ler stolt*

• eddie

Medlem
    3 februari, 2004 vid 18:40 som svar på: intervju

Svar till:

jomenvist, nog finns de vatten wink.gif
    tidvis taskig vind däremot…
    någon av oss hör säkert av sig till dig.
    vem känner sig träffad? -Urban? Eddie?

[/ QUOTE ]

Eddie?
    Min tjej är från Sundsvall… men hur faen visste du det?
    *ler*

• eddie

Medlem
    28 januari, 2004 vid 20:24 som svar på: Adrenalin kl 20 ikväll!!! Red bull king of the air

Tyvärr var det bara ett 2-min inslag. Lite snabba kommentarer…. sedan tillbaks till några jävla bergochdalbanor.
    *suck*

• eddie

Medlem
    22 januari, 2004 vid 20:10 som svar på: Lagningsgrejer

Svar till:

Men det är ju inget gummi i en bladder! Hur kan det funka?

[/ QUOTE ]

Är inte bladdern gjord av gummi(liknande material)?

• eddie

Medlem
    7 januari, 2004 vid 17:09 som svar på: 20 kilo…??

Svar till:

flyget löste sig rätt bra… vi lyckades smussla igenom ca 50 kilos övervikt… fick betala för fem… =) allt hänger på vem som sitter i disken o hur många som ska me på planet..

[/ QUOTE ]

Japp…. å ge fan i att checka in hos de unga snygga tjejerna… de är absolut bitchigast och minst villiga att kringå ”Reglerna”

• eddie

Medlem
    7 januari, 2004 vid 16:28 som svar på: Värnen?

Jag har en 12:a och en 17. Men skulle jag gjort om det så hade jag nog köpt en 14 till att börja med. Tror att man får fler dagar på vattnet då. Men jag har märkt att många av de duktiga har en 12:a. Troligtvis för att de håller den längre än vad jag kan…
    Jag skulle dock inte vilja ha en större kite än min 17… Det blir för mycket ”köra buss”

• eddie

Medlem
    31 december, 2003 vid 01:08 som svar på: 20 kilo…??

*ler*
    Vadå stämmer nog… klart att det stämmer. Men det kan variera från flygbolag till flygbolag.
    Bara att ringa och kolla i förväg vad de har för regler.

• eddie

Medlem
    30 december, 2003 vid 17:19 som svar på: 20 kilo…??

Glömde:
    3-4 kg är de aldrig hårda på. Det gäller bara att se jävligt ömklig ut om de börjar att gnälla.
    Dessutom så vet jag att typ Lufthansa inte väger ”sportutrustning”. Det kan ju vara värt att ringa och kolla innan. Golfbagar t ex brukar man lämna in vid en specialdisk. Så ett jävligt billigt sätt är ju att köpa en gammal golfbag med resefodral, sedan får du in hela kite-utrustningen utom brädan, helt gratis. I din tomma golfbag!
    Smart va?
    /Nöjd Eddie

• eddie

Medlem
    30 december, 2003 vid 17:15 som svar på: 20 kilo…??

Det finns olika sätt… Har man en jäkla massa grejor så kan man skicka grejorna ett par dagar i förväg. Det kallas non-ackomaigned(?) goods. Bra mycket billigare än att betala övervikt. Det skall också gå att köpa en biljett där man t ex får ta med sig 20 kg extra. Vet inte vad det kostar, men min förra arbetsgivare gjorde det på våra biljetter. Ett annat bra trick är att utnyttja handbagaget till max. Se bara till att inte väskan (-orna) är allt för stor, sedan packar du alla as-tunga grejor i den. Ibland är de ju jäkligt kinkiga och vill tom väga handbagaget, så det kan vara värt att gömma den vid incheckningen.

Sida 148 av 156
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA