getwet
Forumsvar skapade
-
En powerbox……lär bli mer innan den här Gotlandsturnen är slut..
-
Tror att jag ska beställa ett med bara maststrumpa……
-
Skatten blir inte lägre om det är en husbil, däremot är skatten för lastbil lägre än motsvarande vikt för personbil. Så om man har en LB och reggar om den till LBhusbil så skiljer inte skatten sig åt förutom några få kronor. Bilen blir oftast tyngre med inredning.
-
Prova med att spänn upp max i uthal och nästan ingenting i nedhal, då brukar det bli lättare att få cambern på i läge igen.
Förutom det så har du troligen även helt fel mast till det seglet, kommer nog inte att kunna utnyttja den potentialen som finns i seglet. Så gör som Speedjanne rek, köp ny rätt mast till det fina segel som du har. -
Söndagen ser lovande ut………Blir väl Torö eller Gålö Oxnö för min del.
-
Jeppe och jag åkte ned på tisdag natt och fick surfa på den enda riktiga blåsdagen den veckan tyvärr….men det tog i och blev över. Tror att det mättes upp toppnoteringar på 21-22ms, och det kändes!!!
Men några extrema farter blev det inte eftersom sjön gick för stor, tyvärr. Men en toppnotering på 30 knop får anses som godkänt (av mig iaf) i den sjön. Det var mycket svårt att få hålla kvar 268 på vattnet……..Kul var också att Jeppe fick smaka på riktigt ”skjutjärn”, avslutade dagen med ett leende på läpparna och uttalandet: Fan var det går med de här prylarna! Men vi gör nya försök igen på Gotland när nordvästan slår till ordentligt. Har gett mig fan på att passera 33knop iår.
-
När ska vi komma…..? Sugen nu.
-
Tröst på väg…..Jeppe och jag kommer till dig istället!
-
Köp en omformare precis som Patrikol påpekar. Bärbara datorer vill ha 18 någonting volt och en sådan omformare (12v till 18, någonting)kostar betydligt mer än 12 till 220volt. Då kan du även koppla in andra roliga 220 prylar…. Finns i olika wattstyrkor att välja på.
-
Schweitzerbaden på Dalarö SV, S. Skälåker Gålö, samma håll som Dalarö N-O, NO och O bäst.
-
Du får inte åka utan mig
-
Sorry Tabi, endast fordon med speciellt tillstånd får vara 260cm, och det är fordon tillverkade för kyltransporter……vem knäcker?
Regeln gäller endast i Sverige så Svenska kyltransporter på260cm får ej färdas i utlandet. Övriga fordon utan tillstånd 255cm….hehe! -
Så rätt så styret, 20cm på vardera sidan men fordonet får vara maximalt 255cm bred.
-
Lämna in din gamla gen. och ta en utbytes istället. Finns många mindre skuttfirmor som är billiga. Om du bara byter kolen kan man ge sig på att kollektorn går efter några mil eller något lager som inte hänger med istället.
Men….börja med att kolla alla kablar som går in/ut från generatorn. Kontaktytorna ska vara rena och ordenligt fast. troligen har du väl en ”kontakt” på baksidan av gen, ta bort den och dutta på lite elektronikrengöring eller 5-56. Om lampan fortfarande blinkar på låga varv så är det bara att montera bort gen. och be en liten skuttfirma att titta på den och tala om vad det kostar…..
Har du möjlighet att mäta upp så ska det vara 14.4 volt minimum på batteriet när motorn går på tomgång, annars är det något fel. -
Kom hem nu då!!! Jag saknar er allihop……Torö och Fituna är inte sig likt! Och Johan G kommer omedelbart bums hem…