Forumsvar skapade

Sida 193 av 251
  • getwet

Medlem
    31 juli, 2003 vid 06:14 som svar på: Är RRD Monster fortfarande modern?

Absolut inte på tävlingsbanan.

• getwet

Medlem
    30 juli, 2003 vid 11:01 som svar på: Segla till Danmark

kall öl på Laesö………då gör man nog fan 30…….. wink.gif

• getwet

Medlem
    30 juli, 2003 vid 09:54 som svar på: Segla till Danmark

Helt sant, 25knop är vad de flesta maxar och att ligga på den hastigheten, samma bog och havssjö lär bli oerhört jobbigt……en snitt fart på någonstans mellan 15-20 knop är nog mer rimligt och då borde turen ta ca 1,5-2.5 timmar.

• getwet

Medlem
    30 juli, 2003 vid 09:40 som svar på: Surf på Gotland

Det finns ingen surfshop på Gotland, den butiken på Tofta du frågar om är enbart klädshop, med andra ord en klädaffär för modemedvetna badturister från fastlandet.
    Det fanns en butik som drevs av Göran Göransson men den är nedlagd för många år sedan, den fanns på Tofta.

• getwet

Medlem
    29 juli, 2003 vid 06:35 som svar på: Fituna idag 27 juli…

Tackar för den infon, då är det bara att förlänga tamparna till bojarna och köra. Men den yttre lär väl bli svår att hitta laugh.gif grin.gif
    Vore kul om vi kunde dra ihop ett gäng någon dag och köra ett par repor.

• getwet

Medlem
    28 juli, 2003 vid 12:37 som svar på: Fituna idag 27 juli…

Flyttar söderut…………………..ca 4mil! Inte långt från Fituna, rena landsbygden. Så nu har flytten mot södern påbörjats, får se var vi hamnar nästa gång………..
    Funderar också på att åka norröver den 30/8, har du några förslag vart man ska confused.gif wink.gif

• getwet

Medlem
    28 juli, 2003 vid 11:13 som svar på: Odör?

Visst har släpet fördelar, massor av sådana vet jag nu efter en halv säsong med både buss och släp.
    Finns även nackdelar såsom böket när det är trånga gator/vägar till spotsen. Även att backa och vända kan ibland bli lite bökigt, men……..fördelarna är betydligt fler så dom väger över med massor.
    I släpet som vi inrett (se bild) har vi helt sonika lagt in ett vanligt plastgolv, när du sedan parkerar vevar du bara upp släpet så det får en lätt lutning bakåt så rinner vattnet ut. Vi har även tagit upp tre stycken ventilationshål i nederkant och en sedvanlig electrolux ventil i taket. Funderar på en solcellsdriven fläkt också för att få mer cirkulation och slippa ”odören” från fuktiga segel, boardbags och annat.
    Så här i efterhand kan jag bara konstatera att om jag inte haft min buss från början och stod i valet buss eller släp skulle valet varit enkelt…………minimala kostnader och oerhört praktiskt styr valet!

• getwet

Medlem
    28 juli, 2003 vid 10:19 som svar på: Fituna idag 27 juli…

Hallå där allt i allo broder! Vinden ville sig inte alls på Gotland denna sommar, tre veckor med fyra dagars surf är verkligen dålig utdelning……….förb…. högtryck!
    Har bestämt mig för att joina er till Varberg, tanka allt du har! Tar nog grabbarna med mig ned också så dom får lära sig veta hut!Du kan väl visa dom hur man uppför sig wink.gif
    Förövrigt flyttar fam. snart…………..10 min från Fituna!!!!!

• getwet

Medlem
    28 juli, 2003 vid 09:50 som svar på: Fituna idag 27 juli…

Det var synd att dom försvunnit, nyss hemkommen från Gotland så skulle det suttit fint med några sjyssta slalomrepor på Fituna. Undrar om det inte brisar idag igen….? Ser så ut och grundvind SV.

• getwet

Medlem
    28 juli, 2003 vid 07:30 som svar på: Fituna idag 27 juli…

Vad i he…..! Menar ni att det var så pass bra tryck på Fituna igår?????
    Så gick man miste om en bra dag………..
    Föresten, ligger bojarna kvar?

• getwet

Medlem
    4 juli, 2003 vid 08:00 som svar på: 5.0 imorse på Gålö

Det blev en riktig ”brottardag” på Björkvik med gott om vind och regn………..mera sådant och sol!
    Har fått rapporter om att det var tokigt bra även på Sandviken/Nisseviken på Gotland. Så Ostkusten gick av ordentligt igår, och skönt att prognosen inte stämde för en gångs skull wink.gif……..blev betydligt mer än utlovat.

• getwet

Medlem
    2 juli, 2003 vid 13:58 som svar på: Tips om spots på Sardinien ?

Porto Pollo är helt ok, välj vik bara efter vilka förhållanden du vill ha. Dykbåtar utgick både från Porto Pollo men även Palau och Porto Torres, där jag också förmodar att det är mest proffsig dykguidning(det drällde av dykshopar och dykare, så jag förmodar att det är så)
    Tror även att dykningen ute vid Nationalparken Magdalena (utanför Port Pollo och Palau) är det riktigt bra enligt folk som varit där. Surfingen på ön är suverän……….bäst på den norra delen.

• getwet

Medlem
    2 juli, 2003 vid 11:48 som svar på: Lignano, Italien

Norra Sardinien, Porto Pollo är ett eldorado för både rookie som pro. Välj vik bara, plattvatten eller vågor…………blåser det för mycket så åk några mil västerut tills du tycker vinden är ok…….mest blåser det just vid Porto Pollo. Men även där kan du själv bestämma ”svårighetsgrad”.
    Finns säkerligen gott om andra ställen i Italien som är riktigt bra (själv brukar jag kolla upp och kontrollera var det finns surfcenters någonstans, det bör ju blåsa bra där dom finns)
    Lago di Garda är också ett bra ställe och underligt…………surfa på sötvatten och alptoppar runtomkring, känns konstigt men är verkligen en upplevelse.
    Även vissa delar av västkusten är bra, har fått bra segling runt Grosseto (förövrigt där Roberto Ricci kommer ifrån) men det är inte alls lika vindsäkert som Garda eller Sardinien, och du slipper alla tusentals solstolar…bara det!
    Italienska östkusten är den riktiga Italienska badorten personifierad med myller av solstolar och turister i massor. Västkusten känns betydligt mer avslappnad, och framförallt öarna Sardinien och Corsica (FRA), en helt annan lunk där………..och kristallklart vatten, som att segla på ett akvarium!

• getwet

Medlem
    2 juli, 2003 vid 10:39 som svar på: Lignano, Italien

Inte varit just i Lignano men straxt bredvid nämligen Punta Sabbioni, Lido di Venezia och Cavallino di Jesolo. Hela kusten består av en enda stor sandstrand egentligen men det går enbart att komma åt stränderna i princip via campingar eller hotell. W-surfingen är inget vidare på sommaren eftersom det inte finns någon passadvind och jag la inte märke till någon sjöbris att tala om (varit i området tre ggr) Fått segla korta stunder på lågtrycksvindar och då bara med stora grejer. Enligt samtal med en något novis local surfare (tysk instruktör som inte hade många rätt på en skala) så blåser det mest vår och höst, som minst på sommaren. Men men……det kan ske under!
    Stränderna är RIKTIGT breda och typisk Italiensk. Säkerligen riktigt bra för kite, om det bara blir lite vind.
    Personligen skulle jag nog välja ett annat resmål om surfing var ändamålet…………finns riktigt bra i Italien.

• getwet

Medlem
    25 juni, 2003 vid 15:05 som svar på: Surfställen runt Alicante & södra Spanien…

Förvisso korrekt att det inte finns så där jättemycket att göra i Tarifa förutom surf…..men det stämmer bara delvis, den som söker han hittar………Det är också mycket beroende på när man är där, kommer du lagom till en katolsk högtid så är det garanterat bra tryck både på vattnet och i stan wink.gif (mycket stud. som söker sig till byn)
    Men det viktigaste är ju ändå vinden, och den är outstanding i området just vid Tarifa. Att det sedan finns bättre vågställen runt om är helt riktigt men inte alls lika vindsäkra spots.

Sida 193 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA