Forumsvar skapade

Sida 213 av 251
  • getwet

Medlem
    10 januari, 2003 vid 06:50 som svar på: Vad tycker ni om SMHI?

Precis som Boman påpekar så är sjörapporten en prognos till för yrkes och båttrafik till havs……inte till skärgård eller kustnära. Vill du ha en bättre säkrare prognos just från SMHI så är det båtwebben som gäller. Om du jämför sjörapporten och båtwebben ska du se att det är en skillnad…….
    Så vi surfare ska nog inte lyssna så mycket på sjörapporten eller förstå att vi ska dra av lite från prognosen.

• getwet

Medlem
    9 januari, 2003 vid 14:25 som svar på: Snyggaste bilden…

Börjar bli putt nu…. wink.gif Hur ställer du in gamma? Har letat i photoshop 5.0 men hittar inget, HELP smirk.gif

• getwet

Medlem
    9 januari, 2003 vid 14:19 som svar på: Snyggaste bilden…

Hörru Doktorn…hur gjorde du det där? Inte var det väl bara ljus och kontrast?

• getwet

Medlem
    9 januari, 2003 vid 14:00 som svar på: Snyggaste bilden…

Bara tacksam för hjälp…..så gör det du. Men många av mina bilder är tagna med en mellanring för att få ännu mer mm på objektiv. Vad jag inte kännt till är att kameran icke kompenserar bländare (på halvautomat) ……….för mellanringen! Så därför har alla kort med just den blivit en aning ”ansträngda”. Men pröva gärna, om du vill kan jag skicka en bild i ”original” så får vi se om du kan hjälpa mig på något sätt.
    Har precis som du skriver labbat med kontrast och ljus, men var är gamman??? Ska genast gå igenom menyerna på Photoshop.

• getwet

Medlem
    9 januari, 2003 vid 13:22 som svar på: Snyggaste bilden…

Fituna, närmar sig Skanssundet……. ni andra som brukar segla på Fituna, hur lång är det över egentligen? Det är sandstranden (sydost) på andra sidan man ser som det ljusare fältet.

• getwet

Medlem
    8 januari, 2003 vid 18:37 som svar på: Snyggaste bilden…

”Far” ute i farleden på Fituna. Bilden är kraftigt zoomad med tele, därav kvaliten tyvärr!!!

• getwet

Medlem
    8 januari, 2003 vid 18:30 som svar på: Snyggaste bilden…

Far och son på Fituna……

• getwet

Medlem
    8 januari, 2003 vid 18:21 som svar på: Snyggaste bilden…

För att hålla tråden levande med bilder fortsätter jag med en bild till, full fart i speedrännan på Sotavento.

• getwet

Medlem
    7 januari, 2003 vid 20:50 som svar på: Isläget i Stockholm

Friluftsfrämjandet sitter med en del info.

• getwet

Medlem
    7 januari, 2003 vid 20:35 som svar på: Mitt andra hem….

Klockrent Judo Freddan, ska nämligen montera på just en solcell också.

• getwet

Medlem
    6 januari, 2003 vid 21:41 som svar på: Snyggaste bilden…

Avslutar med svensk gipp på Fuerte vatten! (tror jag får damma av bilderna innan scanning framledes wink.gif)

• getwet

Medlem
    6 januari, 2003 vid 21:39 som svar på: Snyggaste bilden…

Osså en till för att förlänga tråden ytterligare

• getwet

Medlem
    6 januari, 2003 vid 21:36 som svar på: Snyggaste bilden…

Hittade några till här, samma seglare samma ställe och samma dammkorn på dian………men en svensk är det!

• getwet

Medlem
    6 januari, 2003 vid 21:34 som svar på: Snyggaste bilden…

Så drar vi till med känd man från Bromma skidsport…..blekt hår och allting. Bilden är från Sotavento för ex antal år sedan.

• getwet

Medlem
    6 januari, 2003 vid 21:08 som svar på: Mitt andra hem….

Hej och välkommen hem! Fick rapporter från några kompisar som är där nere fortfarande att det har varit riktigt uselt…..och dom kitear=surfar i mindre vind än oss.

Har inte riktigt klurat ut det än hur jag ska göra med laddningen till batteriet i släpet. Eller rättare sagt, jag vet inte 100:a hur det fungerar.
    Elen går via (nu pratar jag om att släpet är kopplat till dragbilen) elhandsken som försörjer ström till blinkers, bromsljus, back och ordinarie position samt rödlyse bakåt. Om jag nu monterar in ett fritidsbatt. går den då att koppla in direkt på strömmen som är konstant(position eller fast baklyse), går det att ladda ett batt på det sättet? (när dragbilens generator laddar vill säga).
    På generatorn finns det en regulator som reglerar laddningen, innebär det att jag möjligen kommer att ”koka” batt. eftersom det inte blir inkopplatt som dragbilens med ”regulator” med överladdning som följd?
    Så frågan är om det verkligen går, eller måste jag montera in en så kallad booster för att få det att fungera med laddningen i vagnen som innehåller både ”förstärkare” ”regulator” och backdiod?

Ähh…fattar ru vad jag skrivit? knappt så jag gör det själv!

Sida 213 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA