getwet
Forumsvar skapade
-
Ser det som ett problem, att digitalkameran alltid får en ”fördröjning” där vanlig analog kamera skjuter direkt i samma ögonblick som avtryckaren trycks ned. Hur många bra bilder har man inte missat……….just det där ögonblicket på tiondelen. Men, man kan visserligen ställa in den på aut. matning men då måste man veta i förväg.
Håller nog med om att aktion bilder är bättre utan digital…. -
Det där var att gå över gränsen……man får väl vara glad att det inte var en 911.
-
Det är väl en av anledningarna till att ha en APS, den blir mindre. Istället får bildkvaliten stryk, framförallt om man scannar och vill mixa med bilderna. Men 135 kompakt är ändå så pass små så jag personligen anser det vara obetydligt. Storleken på den här kameran jag har är som en normal kompaktkamera. APS blir snäppet mindre, men sämre bildkvalite om du vill förstora.
-
Kraftigt nedprutad på Fuerte ca 1700-1800 om jag inte minns helt fel för två år sedan. Hemma i Sverige tror jag den då låg på ca 2400. Flitigt använd är den på sjön och för snabba ”shots”.
-
Rejäla smällar i bröstkorg med sprucket revben har väl inträffat sådär en 4-5 ggr……framförallt förr när man körde med bröstsele som ”klämde” åt ordentligt vid ett kastfall. Sönderskurna fötter har varit ett kännetecken, men numera använder jag alltid skor…..kommer inte riskera en säsong för några djupa skärsårs skull!!
Det jag minns mest av mina skador är nog vid ett tillfälle i Italien, men det beror nog mer på läkaren….
Trampade vatten och slog i vaden på en race fena 47cm, och alla vet vi ju hur vassa dom är. Märkte ingenting först, men såg efter några minuter att aktern var helt röd. Väl uppe på stranden visade det sig vara ett flera cm djup skärsår så det blev raka vägen in till byn och sy. Döm om min förvåning så är läkaren bland det vackraste jag sett, en ung mörk Italienska som sydde utan bedövning……svensk viking! Återbesök varje dag…….. -
Hittade en till på kompisen som dyker……rätt bra kvalite ändå trots priset. Kameran fungerar utmärkt att ta med sig ut i vågorna.
Framkallning med 135 film och överföring till CD-R=billigt.
Använder själv scanner för negativ och positiv film, men vill man inte investera i det så är priset att lämna in och få brännt på skiva överkomligt. Från neg.film till skiva ca 100kr. Att däremot lämna in för att bränna från positiv film till skiva blev flera gånger dyrare. -
Bild tagen med Canon Prima AS-1. Enkel billig kompaktkamera som duger gott åt oss amatörer…….
Den enda jag hittade med 135 film och vattentät till 5meter i rimlig penningnivå. De övriga var APS eller 20 000kr klassen! -
getwet
Medlem16 december, 2002 vid 21:30 som svar på: Folk verkar inte ha riktig koll på vindhastigheterDet är precis det här konfen är till för…..att förtydliga och förklara
Så nu vet vi exakt och kommer med hjälp av teabag veta ännu mer i morgondag hur det hela ligger till. Och jag ser fram emot islossningen på Mysingen när vi kanske kan plana ihop, varför inte i mörkret med en lampa för att minnas en eldsjäl, som också var en teoretiker! -
Ja vet Johan, det är ju det som är så synd att det just är en sådan med en regnbåge på……..närmast mätbar fulhet måste vara en Drops wave jag hade (tyvärr ingen bild) med nyckelpigor och rökablad samt gul botten.
-
Hallå där Boman, såg att du skrev om AB+ ”grym i rätta händer”. Har du sett eller läst något någonstans? Vore väldigt intressant att få veta vad AB:s snabbåka maskiner går för. Bringan har ju verkligen visat framfötterna tidigare på RRD.
-
Klar fördel med Sotavento är att om man faller av ett par grader och ligger i ”speedrännan” så kan man ösa på för fullt bara några meter från stranden.
-
getwet
Medlem14 december, 2002 vid 15:00 som svar på: Folk verkar inte ha riktig koll på vindhastigheterMinns så klart och tydligt när hela takräcket lossnade på väg från Sotavento till Corralejo, bråttom då också! Så det går att få det att släppa även under 140……
-
getwet
Medlem13 december, 2002 vid 23:54 som svar på: Folk verkar inte ha riktig koll på vindhastigheterSom nostalgiker och sann entusiast både till krokko och diverse musiker kan jag bara hålla med om att vid en tidpunkt som denna har ingen ett jota om någonting……Så därför lägger jag en röst på att vi ingentig vet, fram till den dagen vi vet, som ingen vet när den är! Men som vi vet kommer det en ny dag där vi kanske vet att det återigen blir bättre vind och bättre prylar, för det vet vi! Så återigen gäller det för oss som inte vet ett jota att vänta och se tills den dagen vi vet.
-
getwet
Medlem13 december, 2002 vid 11:22 som svar på: the need for speed – slalom 270 und trauminsel,Sotavento, Fuerte.
-
getwet
Medlem13 december, 2002 vid 11:20 som svar på: Folk verkar inte ha riktig koll på vindhastigheterDet är väl skillnaden mellan högtryck och lågtryck som märks?