getwet
Forumsvar skapade
-
Om du går in på sök funktionen och söker på Fuerteventura så får du fram en hel del info…….frågan har ställts massor med gånger tidigare.
-
Vem fan snodde två stjärnor av mig…????
-
Då skulle jag vilja veta hur man isåfall kan påverka på annat sätt……anser Greenpeace arbetar på ett bra sätt. Ibland metoder som är radikala, tom olagliga……mot ett system som i sig många gånger beter sig olagligt varje dag, minut, året runt med utsläpp, dålig djurhållning mm! Tyvärr så är det ekonomi som gäller och styr, överallt……då fungerar bara radikala demonstrationer för att få opinion.
Greenpeace arbetar väldigt mycket med lobbande verksamhet i Bryssel, och det ska vi vara glada för!!! -
Om du får ihop en surfutrustning för priset av en GPS så är ju valet inte så svårt…….bara en mast kostar nästan dubbelt så mycket!
-
Har du gratisbiljetter eller….?
-
snikers varianten kanske må funka men……….köp en GPS!
-
Rushguards kostar skjortan…….använder själv en med neopren i kroppen och tycker det fungerar utmärkt…!
Tröjorna används mer som ”ballfaktor” men här hemma fungerar de utmärkt som tillägg under våtdräkten om neopren ingår i materialet. Utomlands utan neopren som solskydd. -
Det är ganska klokt att som någorlunda nybörjare införskaffa en rigg just runt 9.0. Väljer du en 11.0 och uppåt så drar det iväg direkt med kostnader för kolfiber bom, (tror knappt det finns alubommar för de större varianterna, ovanligt åtminstone och inte speciellt bra om det nu finns) 520+ mast osv.
Börja en säsong med beggade grejer och se vad du tycker……så småningom vill du ändå ha det värsta!!!! -
I min nuvarande V70 får jag och min grabb in 3st brädor, 286.276.268 plus två bommar, tre master och tre till fyra segel. Och vi färdas två personer i bilen. Det här fungerar eftersom den främre pass. stolen fälls helt framåt och baksätet ”försvinner” ned i lastgolvet. Kvar blir en sittplats bakom föraren. Volvos kombi bilar är oslagbara när det gäller lastförmåga och utrymmen. Inte nog med det…..lastgolvet blir helt plant så du kan även sova där, 745-945 ännu bättre än V70 i utrymme.
-
Har haft en 745 en gång i tiden, exakt samma lastutrymme i 745-945.
Jag fick in tre stycken brädor, den längsta 293. Även segel, master och bommar.
Har med lite knöl fått in en formula plus en 286: i min nuvarande V70 och riggar till dito. Tror att 945 är ca 15cm längre i lastutrymme……den är det bakom bakre stolen åtninstone, men på totalen vet jag ej.
Men åter till frågan, hur lång bräda får man in…..som sagt var min fd 293:a gick in hur enkelt som helst med nosen på instrumentpanelen. -
Konfen=windssurfing forum, och forum betyder: Öppen plats, torg. Säg vad ni vill……….tolkar jag det som, och så ska den användas. Skål go vänner…….
-
Har seglat över Kalmarsund i 12ms och det var ingen lek, samma bog och full sula hela tiden. Det värkte ordentligt!!!! Och då är Kalmarsund INGENTING jämfört med i Gotland-fastland. Minst 40-50ggr sträckan och en sjö som ett fåtal varit ute i…….
Men om du ställer upp så joinar jag dig gärna, då får vi se vem som kommer fram…..och vem som är pussy!
-
Tror det är ca 75-80 distans från Visby till Nynäs, försök att segla den sträckan i grov sjö……….
Nya färjan som börjar gå nästa år har en restid på 3tim och 15 min, och en fart på 28.5 knop!
Om man skulle hålla en snitt hastighet med brädan på ca 20 knop (låter mycket för ett snitt, tror aldrig man klarar det) så skulle racet ta ca 4 tim, utan uppehåll, samma bog, grov sjö mm (snacka om mjölksyra i benen). Tror inte många/ingen fixar det utan att bytas av. Ett måste för att klara av det är nog att köra team och byta.
-
Förr vet jag att det fanns killar och tjejer på Hawai som var lediga från jobbet om vågorna översteg en viss höjd.
Har försökt med min arbetsgivare men det går segt………annars vore det väl drömmen. Tjolahopp jobbet…..nu blåser det mer än 10ms!Och nu lite kuriosa: För ca 20 år sedan arbetade jag på samma avdelning som ett gäng elitsportare, det var fotboll, hockey, friidrott och allt möjligt inom sportens värld. Där ingick jag ett par år och fick faktiskt segla på arbetstid. Dom andra arbetade ett par timmar per dag och tränade resten, och jag gjorde likadant om det blåste. Det var en medveten satsning av arbetsgivaren att få in elit folk och använda dom som ”dragplåster” i marknadsföringen. Tyvärr är det inte likadant idag, tiderna lite annorlunda, men det var gött att få segla varje dag det blåste…….
-
Hallå där Lasse K…..har du material nu för att göra en sammanställning?????