Forumsvar skapade

Sida 228 av 251
  • getwet

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 16:14 som svar på: Speed-segelfråga till getwet69 el andra Speedster

Här kan vi snacka om att segla på fena!!!!

• getwet

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 14:48 som svar på: Speedvideo?

På känd surfshop i Sthlm, adress Drottningholmsvägen står det en Mistral RTX till salu….där har du ett riktigt fullblod att åka fort med. Önskas det beg så har jag själv en RRD276:a på 90l till salu, en renodlad downvindslalom.
    Race segel finns det säkert gott om här på konfen till salu, problem dock att få tag på små/mindre sizes.

• getwet

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 20:40 som svar på: lägg in bilder på era bilar!

Tagen i somras på Sardinien, riktig dj…. blåshåla!

• getwet

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 20:19 som svar på: Porrig akter för speed nissar….GT75

Det är fortåka grejer, rakt fram och full fart!!!

• getwet

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 19:55 som svar på: lägg in bilder på era bilar!

Äh…du får en till här mr wave.

• getwet

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 19:47 som svar på: lägg in bilder på era bilar!

Ok då…..här kommer en på bussen.

• getwet

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 17:49 som svar på: Spots kring Stockholm

Och vi föredrar att kalla huvudstaden för Stockholm, inte ”Svedalas sugpungställe”.

• getwet

Medlem
    4 oktober, 2002 vid 08:06 som svar på: Mannen som vill segla med belysning!!!

Nej nej…..Bosse loudspeaker är en seg rackare som nog himlen får vänta på duktigt länge………

• getwet

Medlem
    3 oktober, 2002 vid 18:32 som svar på: Speed-segelfråga till getwet69 el andra Speedster

Fan gegga, klart du kan vinna en tävling med RTX:en, värstingen i Mistrals sortiment! Vad jag förstått så är den en riktig höjdare och helt klart en konkurrent till alla andra lättviktsvarianter, SB Sonic mm. Synd bara att 125:an inte finns i RTX!

• getwet

Medlem
    3 oktober, 2002 vid 18:21 som svar på: Speed-segelfråga till getwet69 el andra Speedster

Helt klart räcker en 8.5:a och en modern fullblodsracer på ca 115-130l väldigt långt här i våra förhållanden för speed. Jag är övertygad om att många skulle gå fortare på det än mindre prylar=extremare. Fördelen är ju också den att det går att segla ”normalt” i de storlekarna, vilket downvindsslalom knappast gör. Där finns det bara en knapp och på den står det enbart on-off!!:)Fullt eller inget…..
    Precis som du har jag också testat formulan på undanvindar med 8.4 och kan konstatera att det gick långt över förväntan, den som påstår att en formula är långsam och trög är ordentligt ute och cyklar. En formula tar lätt en freeride på slören, men det är en otäck upplevelse!!! (beundrar verkligen eliten som vågar släppa loss en formula helt på slören i kuling)
    Ser att det är kulingvarning NO här på östersj nu på söndag, hoppas, hoppas att man får mäta upp 268:an…..Kör ni i Norrtälje Boman?

• getwet

Medlem
    3 oktober, 2002 vid 11:53 som svar på: RRD Monster

Som ”fritidsbräda” passar den utmärkt i lättvindar, men som tävlingsredskap har den nog gjort sitt…..

• getwet

Medlem
    3 oktober, 2002 vid 09:19 som svar på: Fen teori.

Det där låter lite konstigt, att brädan inte vill släppa riktigt brukar bero på att fenan är för stor(det går fort men det saknas det där lilla extra, turbon!), eller att den är felaktig till rigg och bräda. För stor fena brukar också resultera i tailwalk. Lyftet i fenan eftersträvas om man vill ha tidig planing eller kunna pressa ordentligt på kryss, lyftet blir negativt om du vill åka riktigt snabbt.

• getwet

Medlem
    2 oktober, 2002 vid 21:39 som svar på: Mäta hastighet/GPS-tjofräs

Jag har faktiskt bara mätt upp en gång/dag och det mycket beroende på okunskap hur det skulle mätas upp. Men….söndagen för 14 dagar sedan blåste det byig NO här i sthlm och jag mätte då upp 31.6 knop med MTX125 och RX8,4, långt ifrån ideala förhållanden. Mätte vid ett flertal tillfällen och det pendlade hela tiden mellan 28,6-31.6knop så jag förmodar att värdena är relativt korrekta. Vet att det kommer att gå betydligt snabbare med RRD268 och RX6.6 och hoppas innerligt att det går att köra en testrepa nu på söndag, om SMHI:s prognos håller. För det paketet går bra mycket fortare!!!

• getwet

Medlem
    2 oktober, 2002 vid 21:05 som svar på: Mäta hastighet/GPS-tjofräs

Jag har den tejpad runt underarmen, litar på den såvida jag inte gjort ett kastfall eller andra snabba rörelser med armen, rätt eller fel???

• getwet

Medlem
    2 oktober, 2002 vid 20:59 som svar på: Speed-segelfråga till getwet69 el andra Speedster

Kan meddela att MTX:en och 8.4:an går som f.. Så vill du åka tokfort så är det bara att uppgradera! Och glöm inte mottot….flest prylar när man dör vinner!!!!

Sida 228 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA