gh0st
Forumsvar skapade
-
Jodå, det är bara att dra i styrlinan.
-
Reste runt i Thailand hela december och halva januari och kom fram till att man ska boka boende på plats. Beroende på vart man är i thailand, vilken månad och vilken standard man vill ha så kostar det från 20kr uppåt. Stället som vi trivdes bäst på och hade riktigt bra standard betalade vi bara 30kr natten för men som sagt, Hua Hin o Koh Samui är ju dyrare, tror vi betalade ca 150:- natten i Hua Hin och lite billigare på Koh Samui, beror lite på vilken standard man vill ha.
Priserna på boende är dyrare runt Hua Hin samt Krabi-området (Phuket/Ao Nang) och blåser gör det tydligen bäst i Hua Hin och på Koh Samui, dock inte alls under dom nästan två månaderna vi var där och jag har strukit Thailand från min lista över kiteresemål, visst längtar man tillbaka varje dag men inte för att kita utan för folket, maten, priserna o hela stämningen där.
Folket sa att det brukar börja blåsa efter monsunen har dragit förbi, det borde den ha gjort i slutet av november redan men tydligen var försenad och höll på med all sin kraft under hela december och januari. Det ska tydligen vara stora kites som gäller där nere.
Kolla mer med Stellan, han bodde ju både i Hua Hin och på Koh Samui.
Jag rekomenderar dock hellre Koh Samui är Hua Hin och Chumphon. Mycket härligare ute på ön tyckte jag. Hua Hin var lite som Kanarieöarna enligt min mening.
Anyway, ha det så kul där nere, räkna inte med kite varje dag men ni kommer ha en underbar upplevelse iallafall. -
Köp en bra bräda som du inte kommer att tröttna på. Köper du en nybörjarbräda kommer du tröttna redan efter nån månad.
-
Ångrar mig! Krille for Snäckan!
-
I vote for Tony as the new Snäckan!
-
Nä, det är mest stora kites som gäller där har jag för mig.
-
precis, jag brukar dela antal knots på 2 helt enkelt.
-
@SkånePaul 404237 wrote:
Så om man inte åker som han vad gör man då? 🙂
Då finns Recoilen med =) o vågbrädan ser riktigt nice ut. Allvarligt nice.
-
Jag är på öland nu och rätt ofta i Kalmar. Finns massa spots på öland både på södra och norra. + en massa secret med ; )
Tråkigt att du sticker från skåne land dock. Lycka till med studierna! -
Snackade med en polare. Någorlunda dyrt med mat o husrum, har inga exakta priser men det blåste över 12 knots ca 80-85% av dagarna. Perfekt, jämn vind som inte haft något hinder när den blåst flera tusen km över indiska oceanen.
-
Yeah, im going in for surgery again in the begining of september. They are going to hammer a metal spike through a little hole in my knee, through the bone marrow and down almost to the foot.. yummy.
-
Säljer en Nobile Shinn 2006:a 131×39.5. Otroligt enkelt att ta höjd med. Brädan är som ny. Inga repor eller kantstött.
-
Jag tror jag är hemma då. Kommer isåfall jag med.
-
Ja fan, håll er borta från badare. Stryk är det som gäller annars.
-
Jag skulle nog ändå tänka på att byta brädan. Antingen till en Nobile Skimm eller till en Nobile 666 EXT om du vill ha kvar känslan av att köra på en schysst twintip bräda. Det ger lätt motsvarigheten av 2-4m2 extra kitestorlek.
Annars kan man ju faktiskt testa lite foils, för lättvind är det nog inte mycket som slår det.