Forumsvar skapade

Sida 155 av 173
  • gh0st

gh0st

Medlem
    2 augusti, 2006 vid 10:08 som svar på: inköp av sele?
    KiteSweden wrote:
    telefunken wrote:
    måste fixa en ny sele!
    kör en cabrinha sele nu men den är rätt obekväm efter 10 mins åkning
    och ”chikenloophållaren” åker upp för högt i bröstet.
    några tips på en bra sele som inte är för hård?

Ocean Rodeo´s Session är den skönaste selen vi testat, där kan du även ta bort benstrapsen om du vill köra enbart midje. Vi råkar visst sälja den också ;o)

Har inte testat den men hört att den skulle vara riktigt nice med.

• gh0st

gh0st

Medlem
    2 augusti, 2006 vid 10:04 som svar på: Carpe Diem?

Det är just den ”ta från dom rika o ge till dom fattiga”-mentaliten jag spyr på. Om nån jobbar arslet av sig, vissa egna företagare jobbar i stort sätt i hela sitt vakna liv från morgon tills dom somnar i flera år i rad och kanske lyckas att skrapa ihop pengar och når en status som andra kanske kallar ”rik”. Denna person har kanske jobbat tre gånger hårdare och längre och har haft mer personligt ansvar än en ”medelsvensson”, gör detta faktum honom till en ”godkänd” person att stjäla ifrån?

hehe, snacka om att tråden har tagit en märklig vändning, tror inte original postaren tänkte sig detta 😉

• gh0st

gh0st

Medlem
    2 augusti, 2006 vid 08:14 som svar på: inköp av sele?

Kör med Mystic Darkridern, rekommenderar starkt men har inte provat pro-limiten, speciellt den senaste verkar rätt nice från vad man kan se.

• gh0st

gh0st

Medlem
    2 augusti, 2006 vid 08:07 som svar på: Carpe Diem?
    Lars_M wrote:
    (Ursäkta på förhand för mit sådär-svenska)

Det e inte exakt samma sak som att ladda ner från en multiplatinum millionär sångere eller oscarvinnande millionär filmselskab – dom har får endå flera pengar och stora bilar end en liten kitefilmskabare(Alsbirk har en el-scooter til jämnförelse). Så det er inte samma sak als!!!

Va, detta var ju helt sjukt upplagt ju. Vad fan, så det är ok att ”stjäla” från nån som lägger ner ett par tio-tals miljoner dollar i ett projekt men det är inte ok att ”stjäla” från nån som egentligen hade velat ge ut filmen gratis?
    Ska storleken på en människas budget avgöra om det är ok att stjäla från en person?

förlåt Lars_M, det är inte argumentet i sig eller ens vilken åsikt man har gällande nedladdning som stör mig utan det är bara så mycket dubbelmoral i din post att jag spyr.:mad2:

SamHansson wrote:
    men du har råd med kite å dator pjåter

O du har aldrig laddat ner en låt eller film från nätet eller?

• gh0st

gh0st

Medlem
    31 juli, 2006 vid 09:07 som svar på: Vilket Kitemag?
    Pepä wrote:
    Min vän försök hitta en kiteblaska som har objektiva test så skickar jag över en tjuga.
    Du kommer nog få ha kvar den 20:an rätt länge tror jag ; )
    Hur är/var det med den svenska kitetidningen som var i .pdf på nätet. Det var ett par bra reportage i den med kommer jag ihåg. Var dom köpta med eller är jag 20 kr rikare? ; )
  • gh0st

gh0st

Medlem
    30 juli, 2006 vid 10:35 som svar på: Vilket Kitemag?

jag gillar kiteworld med. Kiteboarding mag är väl lite väl mycket reklam i.

• gh0st

gh0st

Medlem
    30 juli, 2006 vid 03:15 som svar på: Usch va jag nyser…

Leeloo från 5:e elementet. Kan vara antingen 5:e elementet (filmen) freak eller kanske gillar north kites ; )
    leeloo.jpg

• gh0st

gh0st

Medlem
    29 juli, 2006 vid 15:36 som svar på: Leach till en Cabrinha Contra.

Hittade en bild på hur original leashen ser ut så att du får en idé om hur du kan mecka ihop en egen.
    Bypassleash.jpg
    Lycka till.

• gh0st

gh0st

Medlem
    29 juli, 2006 vid 15:32 som svar på: ny hemlig kite från EH
    Krillan82 wrote:
    Vilken super bra nybörjar kite… visar ju till och med vilket hålla man kommer att åka åt.
    hehehe
  • gh0st

gh0st

Medlem
    29 juli, 2006 vid 15:31 som svar på: Leach till en Cabrinha Contra.
    Krillan82 wrote:
    Tackar för alla tipps. Jag ska alltså koppla ett Y från kulorna på yterlinorna ner till en vanlig leash.

om du tänker dig en lina som går mellan kulorna så fäster du leashen i mitten på linan så har du ett Y.
    leashen skall dra i båda kulorna samtidigt när du tappar/släpper kiten.

• gh0st

gh0st

Medlem
    29 juli, 2006 vid 15:21 som svar på: Sjukt skön video..

Ja, ”42” är fan bättre. o sen får dansbands-gamlingarna tycka vad dom vill ; )

• gh0st

gh0st

Medlem
    29 juli, 2006 vid 09:17 som svar på: Sjukt skön video..

För oss andra som inte bara lyssnar på schlager eller dansband ; ) så är det Scars of life – Bullet with your name

• gh0st

gh0st

Medlem
    29 juli, 2006 vid 09:02 som svar på: Leach till en Cabrinha Contra.

Cabrinha tillverkar inte dom längre, så hittar du ingen beggad så får man mecka ihop en själv. Inte speciellt krångligt faktiskt.

• gh0st

gh0st

Medlem
    28 juli, 2006 vid 11:39 som svar på: Sjukt skön video..
    hengo wrote:
    Fy, å fan vilken dålig musik!!!
    seriös eller ironi?
  • gh0st

gh0st

Medlem
    28 juli, 2006 vid 11:27 som svar på: Parkvägen någon??

för nöjes skull eller har du skadat dig?

Sida 155 av 173
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA