Forumsvar skapade

Sida 103 av 233
  • hengo

Medlem
    24 mars, 2008 vid 20:20 som svar på: Bilder Vidda påsk

snygga bilder!! ser ju ut att va rikligt me snö. Någon aning om vad pojkarna kör för snowboards?

• hengo

Medlem
    24 mars, 2008 vid 02:21 som svar på: Avdankad snökite från ume

http://www.kiteforum.tv/index.php?option=com_videos&task=show&id=2336&Itemid=
    updaterat länken för jag filmade lite till idag under dagens bakis-solo-kitesession. (ja micke räknas inte han var för bakis för att ta med sig bräda :P)

Fan vad kul det är med hopp alltså. aldrig riktigt gillat snökite för ens två dagar tillbaks då vi pilla färdigt hoppet! Rekomenderar dete verkligen. Ungefär som att hoppa på våg i vilken vindriktning man vill. NÄSttan lika kul som vattenkite!

Enda nackdelen är att man slår sig så in i h… Vi brukar alltid hatyp lite lössnö och blankis under, har varit så detta året iaf. Nåt man kan göra är att skippa de inverterade tricken. Då minskar man skallsmällarna.
    Kan tänka mig möjligheterna man har om man har större hopp+mer vind+en ordentlig landning att crasha i.

• hengo

Medlem
    23 mars, 2008 vid 23:20 som svar på: Avdankad snökite från ume

dom känner mig grabbarna, motorCYKLISTgänget va, dom säger det vi fixar DIG va, vi ordnar dig grabben

• hengo

Medlem
    23 mars, 2008 vid 16:27 som svar på: Avdankad snökite från ume

jag bara går hejsvejs va

• hengo

Medlem
    21 mars, 2008 vid 16:13 som svar på: BRA eller ANUS

det kostar å va me..

bra att du kör hardcore å beställer de hårda!! är dock strap-bög sen 6 år tillbaka så behöver lite invänjning med nåt lite gossigare på fötterna 😀

• hengo

Medlem
    21 mars, 2008 vid 15:22 som svar på: BRA eller ANUS

ahr precis beställt senaste escaladesen från matthias på liquid-force. så visst finns de i sveden!

http://www.liquidforcekites.se

• hengo

Medlem
    20 mars, 2008 vid 19:30 som svar på: Cablepark i Finland

ptjaa, närmare än till DK iaf!!, haru nån aning om färjtrafiken över kvarken nuförtiden, kring norrland

• hengo

Medlem
    20 mars, 2008 vid 07:01 som svar på: Aaron Hadlow på Cable!!!! FILM

anledningen till att de e bra mycke farligare å göra wanna-be-lenten-loopar i sverige med lite större kite och ojämnare vind -> http://www.kiteforum.tv/index.php?option=com_videos&task=show&id=2314&Itemid=

• hengo

Medlem
    19 mars, 2008 vid 23:18 som svar på: säga sig vad man vill

kolla in ”PWA cabo verde / CABO VERDE WORLD CUP 2008 – 1”. vågridning med segelbrädan är ju onekligen jävligt mycket trevligare att kolla på än den med kite

• hengo

Medlem
    19 mars, 2008 vid 23:06 som svar på: säga sig vad man vill

nohandstricken va ju riktigt feta! en hel del annat nice också. balettpiruetterna var ju dock lite såddääär

• hengo

Medlem
    19 mars, 2008 vid 22:57 som svar på: Go film

fet spot och rätt ok åkning, lite lite power stundtals..

power http://silvesterr.com/category/movies/

• hengo

Medlem
    17 mars, 2008 vid 22:23 som svar på: switch?

@psychonauten 452471 wrote:

hur kan man dela ut mer poäng åt en trick som är utfört switch om det inte finns något switchhåll på vissa trick?

Det är klart att switch finns! Menar bara att på vissa(många) trick så är det inte givet att man föredrar att göra det på ens ”rätta” håll, man kanske inte ens KAN göra det på ens ”rätta” håll. Ta tex. front och back mobe, tror att de flesta gör de på olika håll eftersom att rörelsen då blir mer lik. Fast oj nu talar jag iofs bara för mig själv, men har svårt att tro nåt annat. Tror rörelsen i luften väger tyngre än vilket håll man poppar.

INgen aning om hur dom dömer i pkrahelvetet om det nu är de vi talar om… möjligt att det är som curry sa men mer rättvist vore det väl om de visste vilket håll åkaren brukade göra de och de tricket på, för att sedan kunna ge pluspoäng om åkaren gör det från andra hållet. Iofs… kanske en omöjlighet att hålalr eda på alla, ja det är det nog, ja..

• hengo

Medlem
    17 mars, 2008 vid 19:17 som svar på: Är det stor risk?

Tror inte man ska ha otur om den går igenom tullfritt, snarare att man ska ha tur om den går igenom utan att man måste betala skatt+tull. Om du inte ber shopen du handlar från att skriva typ 100kr på värdet av paketet istället för de tusenlappar du lagt ut på brädan, alternativt att de skickar de som en gåva, vet inte riktigt hur det funkar. Vet iaf om nånting fuckas upp under paketets väg och värdet står på ex. 100kr istället för 5000kr så får du bara tillbaks 100kr om de slarvart bort den…

Hur stor prisskildnad är det emot sverige på brädan du hittat? Supporta local dealern om inte prisskildnaden är jätttttestor! 😀

• hengo

Medlem
    17 mars, 2008 vid 19:13 som svar på: Bilder från Nordic Master

snygga bilder ludd, 4an va favvon

• hengo

Medlem
    17 mars, 2008 vid 18:53 som svar på: switch?

@mjersen 452366 wrote:

snabb fråga.. gör du backmobe o frontmobe åt samma håll?

nope, jag gör dom olika håll, så att rörelsen blir liknande och jag passar bomen samma håll. har iofs inte lärt mig front moben än, kommer runt till toeside, ska man hela vägen blir det lite dingel., det krävs POWER för att de ska bli nice!

paul, ja precis. finns fan inge switch när de gäller kite, iaf på vissa trick! helt olikt andra brädsporter på de sättet, de e lite coolt ändå. Man tvingast ju redan från start att åka switch 50% av tiden man kitar, det lär ju bidra en del men framföralt att det är så ”akrobatiskt”

Sida 103 av 233
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA