Forumsvar skapade

Sida 106 av 233
  • hengo

Medlem
    15 februari, 2008 vid 16:25 som svar på: snökitevantar för seriöst grepp
  • hengo

Medlem
    15 februari, 2008 vid 09:35 som svar på: Skillnad på Fuel, årsmodell sett?

@above_the_law 444864 wrote:

OBS!
    Ingen mer än jag som är intresserad av att få reda på vad tråden egentligen handlade om, d v s:
    Skillnad på Fuel, årsmodell sett?
    Ja vad är det för skillnad på dem?

Det är precis det vi försökt redogöra i ovanstående inlägg. det är väl inte så konstigt att man försöker hjälpa till och försöker tipsa om liknande kites? tycker vi hållt oss bra till ämnet för att vara steffo…

• hengo

Medlem
    15 februari, 2008 vid 08:39 som svar på: Skillnad på Fuel, årsmodell sett?

@SkånePaul 444849 wrote:

Men det finns väl ingen ny Wave i 9?

Kolla om du kan få tag på fjolårets 9a. (För visst finns den i 9??) en riktigt nice kite. Fresten, primadonnan va den käss eller? VIlken årsmodell?

• hengo

Medlem
    14 februari, 2008 vid 23:55 som svar på: 2001 eller?

@Unhooked 444795 wrote:

fast på s-bend äger moe

nu får du allt ta och länka en serie klipp på moe när han gör snyggare s-bends! 🙂

• hengo

Medlem
    14 februari, 2008 vid 23:51 som svar på: Skillnad på Fuel, årsmodell sett?

2003! oj vilken kite, haft tur och kommit över en 9a nu på senare dar och tycker den är riktigr riktigt nice. Det är väldig tmycket bottendrag alltså.. ingen höjdare om man gillar hoppa högt, men vill man bara köra wakestyle, göra transitions och kiteloops e den go. Dessutom finns den ofta på steffo under 2000kr…

-04 är kass.. inte nåt bottendrag direkt, och inte heller någon drake man hoppar högt med. En halvkass allroundkite helt enkelt..

-05, inte kört så mycket men lite. Lite mera drag än -04 på alla sätt, bättre

-06-07-08 lämnar jag till nån med mer erfarenhet.

Annars tycker jag EH waven är riktigt go den jag har nu. Den senaste. alla waves som tillverkats har ju varit hur bra som hellst,. Kan tänka mig att de nya slingshotarna är ungefär desamma = OK bottendrag, snabba och bra lyft uppåt. Den senate waven har dessutom sjuuuk depower, men inbillar mig att de på nåt sätt bytt bort fjolårets bottendrag mot mer depower, så kansek är lite skeptisk till det

Hi-Fin från LF då? tycker den ser nice ut, kanske lite snabb vet inte, ej testat

Kan du inte köpa en Torch från DK då? Ägnade några timamr att studera -07-08 från stranden och den var ju sjukt snabb, men såg tyvärr rätt nervös ut tyckte jag?

• hengo

Medlem
    14 februari, 2008 vid 21:11 som svar på: 2001 eller?

sbendsen är som i en klass för sig…

• hengo

Medlem
    14 februari, 2008 vid 11:50 som svar på: St. Lucia!

jonaish, tror inte man ska åka dit om man främst åker dit för seriös vågridning. Men där finns ju vågor på revet, och det finns andra ställen också, om swellriktningen är rätt dvs..

ingen aning om vad de är för kite, såg danskgänget bara som hastigast på flygplatsen, hehe

• hengo

Medlem
    14 februari, 2008 vid 11:46 som svar på: Umeå i helgen?

JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

..det lär ju iofs knappt va nån snö men typ nydala, eller stöcksjön kan man ju alltid göra ett desperat försök på. Pratade med Peter och han sa att isen var för kass för att vistas på vid nyvik, dessutom lär det ju va ännu mindre snö där..

men jag är sjukt sugen, vi testar nydala eller liknande!

Fler! Johan, Lars?!

• hengo

Medlem
    13 februari, 2008 vid 23:21 som svar på: St. Lucia!

haha, det där måste va danskarna som kom samma dag som vi drog

• hengo

Medlem
    12 februari, 2008 vid 19:35 som svar på: St. Lucia!

resan dit? eller vadå? 7000:- typ, boende typ 4500:-för en månad å då va de nice, mat, lite dyrare än i sverige om man lagar själv

• hengo

Medlem
    12 februari, 2008 vid 12:43 som svar på: St. Lucia!

Jaja!
    BA var tom. de som var trevligast och enklast att ha och göra med väl framme vid disken. Dom sa bara ”-Golf?” och ja bha ”Jo..” sen va de klart, hehe. Det enda som var nåt i stil med krångel iaf, var när jag flög hem. Då sa de att jag var tvungen att packa om min 31kg tunga bag för att de endast fick va 23kg i varje väska. Som tur var hade ena dansken som flög samtigit som mig skrivit ut papper från nätet där det tydligt står att Virgin tar sportutrustning gratis upp till 32kg. Sen va de lugnt..

Iofs rätt lätt att förstå, liten flygplats men olika flygbolag fast samma personal på alla bolag (verkade iaf så) så det kan inte va så lätt att hålla isär alla flygbolags bagagebestämmelser.

• hengo

Medlem
    12 februari, 2008 vid 11:42 som svar på: St. Lucia!

mnjaa, vetefan egentligen. om man har bil ja, lär finnas hur många nästan ouptäckta spots som hellst. Det är liksom rätt så öde nere i södern längst strandremsan. Högre upp och på den Karibiska sidan finns det många privata stränder och massa lyxshiet. Annars är de så karibiskt de kanbli, jävligt avdankade sköna lirare alltså. riktigt sköna människor, nyfikna och avslappnade (såklart, till och med poliserna va störtsköna. Stötte inte heller på nån riktigt kriminalitet sådär.

Nåt annat som är nice är att det inte är så jävla ”kiteigt” som typ Cabarete eller Cumbuco. Var ofta 3-4kitare på ”main spotten” och då är det ändå högsäsong, var inte heller helt ensam nån gång så de va perfekt på den biten. Lite tråkigt dock att det inte fanns några riktigt duktiga kitare att titta på, förutom David Hastilow som kom på besök ifrån norr lite då och då, riktigt duktig och extremt trevlig. Gå in på hans hemsida för å kolla lite filmer från ön http://www.davidhastilow.com , eftesom han bor där har han utforskat en hel del och det finns lite filmer från andra spots än Anse de sables (kitecentrat) och Cas en Bas (så långt norr ut man kan komma).

Valde resmålet främst efter vindstatestik samt att det fanns möjlighet att bo på precis vid havet inte allt för dyrt och att jag inte ville va beroende av bil.

Kommer absolut åka dit igen, men då blire med ett större gäng kitare så man kan hyra en pickup under hela vistelsen.

• hengo

Medlem
    11 februari, 2008 vid 20:56 som svar på: Ny BEST-drake!

startar vattnet, och sedan super det enkelt?

..kunde inte hålla mig

• hengo

Medlem
    10 februari, 2008 vid 21:26 som svar på: Torch3 10 eller 9

kollat typ kitesurferen.dk ? lite mer naish dära

• hengo

Medlem
    10 februari, 2008 vid 21:06 som svar på: St. Lucia!

de va de det

Sida 106 av 233
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA