hengo
Forumsvar skapade
-
jasså trodde det var filmat i HD, tyckte det var bra kvalité och liksom hyffsat filmat och så. därför så synd på efterarbetet
-
tyckte filmen va nice men kunde int elåta bli att störa mig på vinjetteringen de lagt på i efterand. funkade då och då men inte när den kom ivägen för annat än himmel etc. och att det faktiskt ser ut som att de komponerat bilderna i 16:9 men sedan att dom (förmodligen inte han som filmade får man hoppas) i redigeringen slängt på två svarta lister för att göra mera bredbild,, bara jag som tyckte det såg lite tajt ut iblan?
nu e ju inte detta något videoforum men fan vad jag störde mig alltså.. snyggt filmat och fina bilder och så bara förstöra så variktigt snygga de där HParna han gör med grabar iaf!
-
någon form av kite i helgen?? (skridsko eller snö)
-
jo men lite speciellt just när det gäller BA (läst ”drabbar BA´s surfförbud osstråden)…
Melker,
ja det är ett helvette, och jag bokade med Finnair bara föratt slippa BA men så har de tydligen ett samarbete!!!såhär kan man ju göra,
Packa i golfbag med eventuellt någon golfstickers på
Klä sig i ej surf/skate/relaterade kläder
Skruva av allt från brädan för att få den mer abstrakt, man kan också linda in den i något typ helkropssstrumpa som ej är genomskinlig men den bör nog också vara svår att ta av
Slänga med en golfboll elelr liknande, eventuellt en klubba om man får tag i en riktigt lätt men det kanske är lite overdoing
Om de frågar om innehållet kan man säga att det är en golfutrustning med lite mer grejor. Fortsätter de iallafall ifrågasätta innehållet kan man säga att det är en snowboard, ett hemmabygge, vad ska de säga liksom? Eller så säger man att det är en ”snörfer” eller vad som helst.
Ifrågasätter de kitarna säger man att det är tält, eller vindskydd eller helt enkelt segel till en båt (INTE vindsurfing)
hahaha, skulle va en bra reklamfilm för ett annat flygbolag 🙂
Tror de e lugnt, står ändå såhär på deras sida liksom
”Equipment accepted:
One bag containing 14 clubs, 12 balls, umbrella and golf shoes.
The majority of golf bags comply with maximum dimensions, although all golf bags will be accepted.”
-
antar också att det var en vanlig twintip, eller??
fan va segt att de orkar bry sig om det.. var det sträckan sverige – london alltså? -
föresten, hur stort var bagaget? Visste de att det var en kitebräd eller hade du golfbags camouflage på den?
-
ok… ’ändrar mig
fan vad segt! 🙁
-
äh jag tror ändå det är rätt lugnt alltså.. har inte läst om någon som blivit stående på flygplatsen ännu iaf…
-
stackars hund klippt svans och vessade öron
-
ser riktigt nice ut. Vilken tid av året är bäst å dra dit? om man tänker på vinden alltså…
-
jo, blir förmodligen det jag gör. Förmodligen går det ju bra att flyga med dom liksom, men man är ju liksom rätt nojig för att bli ståendes på flygplatsen!! Slänger ned en järnsjua, lite pegs och en boll. vafan ska de säga liksom?
Läste just detta på deras sida
”Equipment accepted:One bag containing 14 clubs, 12 balls, umbrella and golf shoes.
The majority of golf bags comply with maximum dimensions, although all golf bags will be accepted.”
en kitebräda utan några straps eller fenor är ju faktiskt väldigt abstrakt. Man kan lika gärna säga att det är någon typ av ny snowboard.
-
avbokning helt och hållet e de nog inte tal om tyvärr, jag vill ju till st lucia trots allt. undra om de e lönt att tjata på dom.. det måst eju va olagligt?! Det framgick ju inte när jag köpte resan att de är ett annat flygbolag jag i själva verket ska flyga med, hummm.. Ett alternativ är ju att skicka brädan till London, det är ju trots allt bara på ditvägen det är British Airways jag flyger med. Men det blir ju en jevla massa mek…
-
Så ja… Ringde supporten imorse och förklarade att jag bokat med FINN AIR och inte BRITTISH AIRWAYS. Fick svaret att Brittish Airways och Finnair ”sammarbetar”. Hon sa att hon skulle ringa några samtal och sedan ringa upp mig igen…
Fick nu detta svaret.. .på mail……
”
Hej Henning,
Jag har nu pratat med Finnair och British Airways.
Finnair hänvisade till British Airways som naturligtvis säger att de inte kan acceptera någon som helst surf-utrustning.Jag har kollat upp reglerna för de biljetter ni har köpt. Det går att ändra biljetterna eller boka av dem helt mot en kostnad på 1200:- per biljett.
Antingen kan vi ändra så att ni flyger ut med tex SAS istället, eller så chansar du. Jag kan tyvärr inte garantera något.
”
Är detta ett fall för Sverker kanske? Det kan väl inte vara lagligt att byta resebolag efter att man bokat? Eller ingår det i någon slags allmännbildning att veta att finn air har ett samarbete med brittish airways? Typ som att beställa en Lexus och få en Toyota