Forumsvar skapade

Sida 114 av 233
  • hengo

Medlem
    21 september, 2007 vid 06:29 som svar på: Hybridkites

@Pepä 416718 wrote:

11 är den enda kajten du behöver Hengo. Surfbräda när det är lättvind, wakestyle när det är najs, board off när det blåser som fan. Klart.

pssshhh, duvet att jag aldrig lärt mig boardoffs

svara på mitt PM!

• hengo

Medlem
    21 september, 2007 vid 06:27 som svar på: Hälrem till brädan

har bara testat som hastigast men kan tänka mig att man vid rehjäla krasher och lite oturkanske kan fastna med ena foten i brädan på lite obehagliga och oförutsägbara sätt. Känns som att riktiga bindningar är säkrare eftersom att man vet var de sitter.

Ska dock iväg till OK nu och köpa cykelslang 😀 Tror ändå det är överlägset, iaf nu när man måste ha skor. Flyger ur jämt med minia dojor.

• hengo

Medlem
    20 september, 2007 vid 19:13 som svar på: Hybridkites

ähh jag vill ha en hel linje fan! nä men två iaf.. minnst

Unhooked, intressant! ska se om jag kan få testa någon i helgen

• hengo

Medlem
    20 september, 2007 vid 16:35 som svar på: Hybridkites

@skotten 416701 wrote:

WHat you talking about? C kites are for the ladies, when you pop to do a handlepass there is no power in the kite like there is in a bow.

Thats why you wakestyle homos like to ride C.
    (talk about putting a cat among pigeons)

haha ja det var ju också ett sätt att se det. Tror fan jag ska köpa den plattaste bowen med högst AR som stallar när man krokar ur och enbart köra grejor på poppet

• hengo

Medlem
    20 september, 2007 vid 16:33 som svar på: Hybridkites

Ludde, mjo, det betvivlar jag verkligen inte, men den kommer bara i storlek 11 va? Det är ju lite onice

Mjersen, vad tror du om den andra kiten som LF presenterar i år då?
    ”5th- line hybrid high-five(?)” som snubben på surf expo kallar den. Enligt honom verkar den ju vara mer inriktad till folk som tycker kitelioops och en mer direkt känsla med kiten är det viktigaste.

Hilding,
    ”rebellen har kört min 12 a spikar på 17-18 och väger 73 kg” förstod inte riktigt det dära(?) Kört din 12a i 18m/s?

• hengo

Medlem
    19 september, 2007 vid 21:20 som svar på: Hybridkites

Jasså det är alltså bowens bridlesystem som ger den dära ej C:iga känslan, inte den platta profilen?. Vet bara att jag vill ha mycket depower, gärna ett snabbt relaunchsystem till vintern och till vågorna (dock låg prioritet på detta) MEn samtidgt den riktiga C känslan!!

Vet att jag testat instinct, vet inte om det var sport eller edge. Tror dessutom det var 06a. Kändes go och gick att hoppa högt med, men inte min typ av kite ändå

• hengo

Medlem
    17 september, 2007 vid 16:54 som svar på: Bilder från lefkas

sjuka copyrightskyltar har man sett här men detta tar nog priset, tråkigt man ser ju inget. Är bilderna verkligen så stöldbegärliga att en sån där saftig blaffa krävs?

• hengo

Medlem
    13 september, 2007 vid 12:04 som svar på: Umeå i eftermiddag?!

kommer nog inte iväg förens 4-5tiden tyvär…
    Imorn borde man ha någon som filmar alltså! Kommer va sjuka vindar och riktigt feta vågor framåt kvällen förmodligen

• hengo

Medlem
    12 september, 2007 vid 21:30 som svar på: Knäckt bräda

tränar alla ni ruben-loopar eller hur lyckas ni??

• hengo

Medlem
    12 september, 2007 vid 11:05 som svar på: Umeå i eftermiddag?!

Ska ut kring fyra-fem, hade planerat lillis men självklart så stämmer inte prognosen. Antar att det blir fäbosand, ringer när jag drar fredrik. Vore kul om det inte blir solokite idag, aldrig testat fäbosand

inte lönt att hetsa lars, han kunde tyvärr inte. Johan är i sthlm.

Fredag ser ju sjukt nice ut också!! hoppas det håller i sig till helgen, men du ska tiill kittel peter? eller var det badtunnor?

• hengo

Medlem
    11 september, 2007 vid 14:46 som svar på: Kiteloop vs lillfinger

@christian12345 413342 wrote:

I går skakade jag hand med en liten tjej på stranden. Hon sa ’oj det var inte meningen att ta i så hårt – du knakar ju’. Man känner sig klart fjollig när man får sådana kommentarer.

Varenda gång jag loopar och tappar bommen så får lillfingret sig en smäll när bommen far iväg och det gör ont mest hela tiden tycker jag – och dessutom knakar det i lillfingret.
    Har fått ett tips som heter tejpa bommen med tennis-racket tape. Själv har jag försökt med att gaffa lillfingret, men det hjälpte inte…

Andra bra tips? Vad som helst – jag kan ju inte vara ensam om problemet?

C

Känner igen problemet!! Vad har du för bom? Det skulle ju hjälpa om tillverkarna slutade tillvärka sånna idiotiska bommar som sluttar utåt (bredast i mitten och smalast på sidorna) som om det skulle va gjorda för att man skulle tappa dom. Tidigare körd ejag med en gammal SS-bom som jag egenhändigt täljt ned och av det gamla gummit och snurrat på hockeytejp. Tappade den inte lika ofta då om ajg minns rätt, gjorde ioofs andra trick. Dock var hockeytejpen inte så skonsam för händerna och man fick kronisk(nästan) svärta i händerna.

Det är grymt störigt iallafall, har slagit i lillfingrarna såpass att man fått vila nån timma. Det blir en ond cirkel, släpper du bomen en gång och den slår i orkar du inte hålla den vid nästa trick eftersom att man blir öm. och så vidare och vidare tills fingret nästan är blått och helt avdomnat!!

Antar att det kanske itne finns så mycket att göra, jag brukar få det främst när jag gör handlepasses och har draken för högt och inte lyckas få tag på bomen med båda händerna. Flyger in under kiten den i luften och dinglar till lite innan landningen (kiten fångar mig före vattnet gör det)
    Så jag brukar tänka att det är kitegudarna som bestraffar mig för att jag har kiten för högt när jag poppar 😀

• hengo

Medlem
    11 september, 2007 vid 11:44 som svar på: Fuel

modeller från 2003 och neråt har betydligt mer bottendrag och sämre depower, fortfarande bra kite dock… ..iaf -03

• hengo

Medlem
    8 september, 2007 vid 17:33 som svar på: Liquid Force Havoc 2008
  • hengo

Medlem
    8 september, 2007 vid 12:34 som svar på: Mauritsius

@Pepä 412710 wrote:

Vi hyr ihop Hengo! Då bli vi tre 🙂

men jag vill kita också, innebär det att vi kommer vistas på olika delar av ön? blåser där ens februari-april? Vore ju nice

• hengo

Medlem
    8 september, 2007 vid 12:33 som svar på: Mauritsius

@yeeah 412700 wrote:

låter grymt bra, finns det ngt annat att göra på ön förutom surf o kite? (ej kitandes flickvän)..

bara att nämna ordet mauritsius tror jag man kommer ganska långt på. Iaf längre än att säga typ ”norra brasilien” eller typ ”cabarete”. Blir man fler kan man ju eventuellt försöka smida planer för att väl där försöka styra upp lite slumpade oplanerade dejter/dagliga aktiviteter där de kan springa av sig lite etc

Sida 114 av 233
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA