Forumsvar skapade

Sida 117 av 233
  • hengo

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 14:39 som svar på: lite film och sånt från Umeå

tack

äsch då, försökte välja någonting alldagligt och jävligt bra som alla skulle tycka om . men inte då!

• hengo

Medlem
    29 juli, 2007 vid 19:41 som svar på: Laga tillfälligt med silvertejp?

rapport:

Det höll på ena lagningen.. Men på den som var lite mer kritisk och satt extremt nära ”gummiskydden” på LE höll det inte. Vilket inte var så konstigt eftersom att det var typ 1 centimeters yta på ena kanten för tejpen att festa på.. Men men, grym dag blev det!

• hengo

Medlem
    25 juli, 2007 vid 23:56 som svar på: 11 wave köpes

@jonaish 400106 wrote:

Vill du ha den grymmmmaste kiten, en EH freestyle 12?!?!

har oxå en EH wave 15

ne ingen freestyle. har redan en nästan ny 15, shit vilken kite alltså. Absolut bästa jag tesetat någonsin!!! bara att gratulera

Kasimir; mnjaaaa, fan de e lite mycke alltså..

SÅg i köp och sälj att någon hade en 13 Fuel -03 till salu för 800:- DET ÄR NICE! Grym kite dessutom, hade kunnat döda för en 11 Fuel -03 för det priset…

• hengo

Medlem
    25 juli, 2007 vid 10:24 som svar på: 11 wave köpes

jaha,
    kan man få något niceigt pris på waven eller flexfoilen?

• hengo

Medlem
    23 juli, 2007 vid 08:37 som svar på: 11 wave köpes

Exakt. hehe

• hengo

Medlem
    23 juli, 2007 vid 08:26 som svar på: 11 wave köpes

ahh fasen också, synd! tror jag kommer bli less på attt mecka med det

• hengo

Medlem
    23 juli, 2007 vid 08:09 som svar på: 11 wave köpes

@Eddie 399404 wrote:

2005 North Rhino för 1400

det lät ju som ett vettigt pris. MEn det är inte den årsmoden som måste köra med 5e lina va? och typ inverterar och stryper sig själv med 5e sen?

• hengo

Medlem
    23 juli, 2007 vid 08:00 som svar på: 11 wave köpes

vad ska ni ha för dom?

• hengo

Medlem
    22 juli, 2007 vid 19:15 som svar på: 11 wave köpes

ja hur var det med begmaknaden? (… )

• hengo

Medlem
    20 juli, 2007 vid 00:01 som svar på: lite bilder från umeå

Jepp jag kommer 16-17agusti, ska jobba lite men tänkt försöka kita också. nån som har en 1a med kokmöjligheter till uthyres 1,5-2v i lund malmö eller annanstanns vid havet, ska ned med min flickvän och mormors vind i inlandet håller ej måttet

• hengo

Medlem
    19 juli, 2007 vid 20:27 som svar på: Tips med storlek på bräda!

@Hauset 398624 wrote:

Min plånbok tacka för tipset hengo:P Köpte en NOVA 2 12m2 så den tror jag ska funka för det mästa. Vette fan om man ger sig ut i mer än 12 m/s som nybörjare.
    En annan sak jag funderat på är hur många säsonger brukar nya grejer hålla? Om man sliter ut dom och inte gör något dumt då alltså:)

Olika hur länge prylar håller, mycket beror på hur hårt du crashar kiten, hur mycket sand den har på sig varje gång du packarihop den, hur blöt den är, hur länge du låter den ligga i solen, saltvatten? etc etc. Men kitens går sönder, revor hör till vardagsmat och är någonting alla får. Man kan laga en kite ganska så långt om man säger så.
    Bra att tänka på är att solstrålar nöter väldigt mycekt, speciellt i varmare länder.

Brädor håller ännu längre, beror ju också såklart på om du kör in i saker, kör där det är för grunt 😮 eller klånkar in i stenar. Tror ajg haft min tablas nu i minnst 4år och innan det var det ”mike tha knife” som körde den! Då har den lagats och är jävligt sliten också, men grejor ska hålla!! Har dock bytt nu för att jag ville ha en större bräda (118x34cm var den)

• hengo

Medlem
    19 juli, 2007 vid 20:06 som svar på: lite bilder från umeå

nä det är fan inget som slår det!! Kul att man upptäckt stället där vågorna vrider 90grader så man får ”utomlandsramper” vid pålandsvind när man hoppar också…. HELT SJUKT!

• hengo

Medlem
    19 juli, 2007 vid 13:16 som svar på: Tips med storlek på bräda!

128/38 är nog helt perfekt för de flesta kitarna, förmodligen för dig också. Finns ingen anledning till att du ska köpa en marginellt större bräda nästa år. Lägg istället pengarna på en kanske större kite (vet itne vilka storlek/ar du har nu) eller kanske en vågbräda (directional eller en vanlig vågsurfingbräda med vax).

Att ha två brädor som skiljer typ 10-20cm i längd ser jag som ett extremt överflöd. Du utvecklas dessutom mer om du håller dig till en bräda som du åkt in i åratal (självklart kan man ha diverse skimboards/vågbrädor) men en _vanlig_ twintip-bräda för ”trick”. Håll dig sedan till den brädan och byt inte nästa år om det inte finns någon RIKTIG anledning, en bräda tycker jag man ska ha tills den är slut.

• hengo

Medlem
    19 juli, 2007 vid 13:04 som svar på: Sjukaa vågs i lagan

Det där lagan ser ju sjukt nice ut. Verkar värt ett besök, vilka riktningar är det som gäller?

• hengo

Medlem
    15 juli, 2007 vid 22:49 som svar på: C-kites att sälja?

@patrikol 397463 wrote:

Den lyser med sin frånvaro här nere.
    Här nere är det C-kites som gäller fortfarande.

härligt.
    kanske hypen lagt sig eller e den på väg månnetro? Nått är det ju eftersom att många sälejr iväg sina kites svainbilligt.

Nu ska jag sluta sno tråden

Sida 117 av 233
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA