Forumsvar skapade

Sida 118 av 233
  • hengo

Medlem
    15 juli, 2007 vid 22:46 som svar på: Elda upp era kites!

@Tim.Eriksson 397480 wrote:

fan… Trodde vindsurfare var prylgalan men ni kitare måste vara snäpper värre alltså 😀

Jodå!

och ja, en kite som är ett år gammal och i bra skick bör vanligtvis kanske vara värd sitt halva nypris om inte mer, men just i denna tipsperiod så har ju extreeeemt många kitare bytt till en mirakelbow. Det hjälper ju inte heller att bowkites är mer nybörjavänliga heller eftersom att fler och fler nybörjare förmodligen köper nytt eftersom att bowen är snällare och då får vi ju såklart ett extremt överskott på finfina C-kites.

Jag skulle behållt de fina drakarna och väntat på att alla hundratals nybörjare blivit lessa på dingel och bara vill göra waketrick, DÅ säljer man sin kite med antikvärde 😀

• hengo

Medlem
    15 juli, 2007 vid 20:35 som svar på: C-kites att sälja?

@patrikol 397415 wrote:

Jag håller med fullständigt sälj inga kites till fantasipriser en kite som är 1 år gammal skall kosta minst halva nypriset!

finns nog inget ”ska” när det råder extrem bowhype!! 😉 Det är bara att knipa igen och gama åt sig inför kommande år 😀

• hengo

Medlem
    15 juli, 2007 vid 20:33 som svar på: Elda upp era kites!

Äh vadå, det är väl helt sjukt nice att folk orkar sälja iväg sina jättebra halvårsgamla C-kites jättebilligt. Då tvättar vi gemensamt bort den eventuella tysk-rik-stämpeln samtidigt som vi ger tillfälle åt yngre talanger utan rik mamma och pappa.

• hengo

Medlem
    15 juli, 2007 vid 18:00 som svar på: Nu har de allt kliat idéknölarna..

sjukt tyskt

• hengo

Medlem
    15 juli, 2007 vid 17:59 som svar på: kite kööööpes

@Luuddee 397335 wrote:

EH wave 7kvm… 05- EH wave 15kvm 05- billigt ska det va riktigt billigt annars kan det va så.. köpes utan bom och linor..

seriöst ludde, EH wave världens mest eftertraktade kite. du ska ha TUUR om du kommer över en. kommer bli svårt. Bunkra upp snart e de värda en förmögenhet!

• hengo

Medlem
    15 juli, 2007 vid 17:54 som svar på: C-kites att sälja?

@andi_j 397382 wrote:

upp!
    ingen som kan sälja till vettigt pris?

yarga
    fuel
    torch
    vegas
    wave

7 o 11

Peter Björkman har 7 och 11 till salu TROR jag om han itne sålt, det är fuels. ring han 070 3993027. Har inte blåst 7väder här på 2år så de är nog sparsamt använda

• hengo

Medlem
    13 juli, 2007 vid 16:22 som svar på: feta kiteloops mm

@WakeNils 396987 wrote:

Vad tjänade man på att regga sig? Allt länkades till kass kvalité på youtube eller är jag blind?
    Sköna klipp i övrigt!!
    Kiteboarding – PKRA Tarifa 2007 – Part 3 den e fin när han deflatar kiten…

du måste använa ”registreds meny” och klika på ”pkra videos” därefter. Sidan e lite mekig, om du loggat in och du inte för upp menyn, klicka på home igen eller nåt så komemr den upp… typ

• hengo

Medlem
    12 juli, 2007 vid 20:02 som svar på: kraschade in i byggnad, Skanör på söndagen

@tetras 396693 wrote:

draggad med huvudet före genom vågorna.

Förstår verkligen inte hur det kan vara nödvändigt att dra quickreleasen om man släpas i vattnet.

• hengo

Medlem
    12 juli, 2007 vid 19:55 som svar på: kraschade in i byggnad, Skanör på söndagen

Tycker också folk verkar rycka lös sig i onödan… Du sa att du landade och blev dragen baklänges i vattnet efter en kiteloop. Varför inte bara bita ihop hålla andan, släppa allt. vänta tills kiten antingen smäller i vattnet eller ställer sig klockan 12. Har klarat mig på det rätt länge. Aldrig i paniksituation behövt dra min release, men visst KAN det hända. Quick-release är ju en nödvändighet som alla ska ha. Om man tex blir intrasslad i en annan kite, eller om man (som man inte ska) hoppar nära land, får slack i linorna, draken dinglar ner för att eventuellt bli uppfångad i powerzone. Men ”släpad” i vattnet ser jag absolut inte som en anledning att dra sin quick-release, släpad blir man väl 15 gånger per session elelr är det bara jag?

• hengo

Medlem
    10 juli, 2007 vid 22:16 som svar på: C-kites att sälja?

kolla beggatmarknaden, folk slumpar ju bort sina jättesköna C-kites riktigt billigt. PAssa på att fynda innan folk tittar på förmycket len10 och ändrar sig.

Annars har väl anders sjukt billiga C-kites http://www.lasurf.se/product_info.php?cPath=184&products_id=4876

har absolut 0 erfarenhet av de men att döma från vinkeln härifrån ser den ut som vilken medelhögmedel-ARkite som hellst (alltså sjukt skön och precis vad man behöver)

• hengo

Medlem
    10 juli, 2007 vid 21:37 som svar på: double s-bend

hahah, de va de skevaste jag sett. undra hur det blir om man översätter det till kite. han hade grymt ladd den killen. ser sjukt kul ut cablepark

• hengo

Medlem
    10 juli, 2007 vid 14:01 som svar på: Handtag till brädan..

@Lajsa 395864 wrote:

Hallåj,

Någon som har ett handtag till brädan som ligger och skräpar?

mvh
    Lisa

Ta en sån orange vägpinne som visar vart vägkanten går när det är mycket snö, sen kapar och böjer du den lite och gör hål på sidorna. Vill minnas att det faktiskt funkade riktigt bra.

Eller så ringer du peter. han har nog något liggandes om itne kansek han kan beställa vid nästa prolimitbeställning

• hengo

Medlem
    10 juli, 2007 vid 10:13 som svar på: Legit shit, wakestyle.

[QUOTE=”we was like em…. doin a… erm… slider…. and….. uh….. yeah…. it was like….”

flote away… and it was.. like… … awzome

…….he……. he….. (?)

• hengo

Medlem
    10 juli, 2007 vid 09:49 som svar på: Legit shit, wakestyle.

riktigt sjyst ju. något skateig

• hengo

Medlem
    9 juli, 2007 vid 18:59 som svar på: Ny bräda… (med bindningar)

tycker min EH bräda (produktionsbrädan 130×40) e riktigt skön faktiskt, efter att jag nu åkt in den dvs! Den är dessutom relativt billig. Dock är den mjuk så kanske inte passar dig om du ville ha en styving, annars grym pop i den och så. Kör också bara wakestyle i princip.

Icket kört med bindningar men kommer kanske införskaffa, kan rapportera vidare då

Sida 118 av 233
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA