hengo
Forumsvar skapade
-
Samma här OSK!!! fifan, blir det lostmaraton sen eller?

-
ja shit vad grymt!
jag hoppas alla röstar på Capleton på ”vem vill ni hälst de på uppsala 2005” quisgrejen… fan va grymt OM han skulle komma! sjukt ju -
Svar till:
Såg idag när en körde en 13m2 EH/Cabarete något när alla andra var på 16m2, imponerad att det funkade. Så jag undrar om någon vet hur de funkar när det blåser lite mer än 5-6m/s. Funkar de upp mot 10m/s? Gömmer det sig några uvar i mossen(typ nackdelar mot andra modeller/märken) eller är de helt enkelt så bra som de verkar?
[/ QUOTE ]
alltså det är så många faktorer som spelar in.. tex. brädstorlek men också framförallt hur duktig åkaren är. Fast där är jäävligt bra ladd i EH kitesen, det går ju inte att komma ifrån!!!
-
Svar till:
Dom enda kites som jag sett fungera att kitea med vid 5 m/s är foils.
[/ QUOTE ]
Tog förgivet att du menade vilken storlek som hällst när du skrev så. Men som peps säger så är det inga problem att köra 16,5 om det blåser jämna 5m/s och är en hyffsat kitare. Din vindmätare kanske visar fel (?) om du aldrig sett detta
-
EH freestyle 19 kör planar jag och tar höjd med vid 4,5m/s nånstans. Väger 70 kg och min bräda är 118 X 35.
så det stämmer nog inte riktigt… -
aaa, fan vad skönt det ser ut., hur kallt är vattnet nu?
ses i början av juni!
-
bara å lägga på lite snö här och där, kuta bort till baren sedan rycka i den lite försiktig så att cellerna fylls. Sedan är det bara att vänta på gorycket…
-
böööhhh, fyfan vad seriöst och tråkigt! absolut ingenting för steffo
-
hahhaha eurotechno, har ni samplat från NRJ ella?