hengo
Forumsvar skapade
-
eehh,, duvet snö… det är ju vatten och vad har man en snowboard till?
-
Det funkar att köra över vakar. funkar säkert att surfa lite längre sträcker också bara du är riggad, se bara till att vara på jävla grunt vatten!
-
jaa fyffan vad grymt det var där. har bvara varit där och vågsurfat en gång, första gången dessutom! ska du dit nån gång i soluppgången när de fortfarande e blanka vågor så säg till så är jag på
här vill alla bara sova!
(skoja bara
) -
hengo
Medlem23 januari, 2004 vid 13:14 som svar på: Vad är roligast skridskor eller snowboard/skidor??snowboard ska det va!
-
Svar till:
Svar till:
hörrö virre bu.
Nu är det faktiskt så att om luftfuktigheten är hög så är -9 jävligt kallt! Här nere är vi omgivna av kust, och -15 känns som -30 norrlandsgrader![/ QUOTE ]
*haha*
okey då.. då ger jag mej.. 😛
skillnaden kanske är att vi är vana vid kyla och klär oss därefter…?[/ QUOTE ]
det där e ju fan skitsnack, så du menar att dom som bor här uppe har mindre kläder? -
Svar till:
Windsurfing är den snabbaste segelsporten (exkl isjakt). Utrustningens pris och storlek i förhållande till knop och planing klår allt annat med segel.
Kiteutrustningen är till och från vattnet väldigt smidig. Enkel att ta med i bilen eller på flyget. Men sen är det mycket krångligare. Du behöver en start och landningzon för kiten. Den är relativt windsurfing utrusningen svår att kontrollera. Vändningar, starter och stopp är trögare och svårare att kontrollera.
Windsurfingprylarna är dyrare och tar mycket mer plats till och från vattnet. Men när du väl är på plats så är allt smidigare än kitesurfing. Det går snabbare att rigga och tar mindre plats på stranden. Utrustningen medger att du kan startar vart som helst bara det finns wind. Du kan segla i över 20 knop, omedelbart stanna och vända på någon sekund på en sträcka av några meter. Och gör det jävligt snyggt dessutom. Dvs du kan stila för brudarna på stranden medans kitesurfarna åker tepåse långt ut på sjön där ingen ser dom!
En fördel med kitesurfing är att du inte behöver vara stark för att utöva sporten. Som windsurfare måste du vara tränad och ha bra kondition. Det är j-vlgt mycket jobbigare att windsurfa varför jag tror att kitesurfare generellt är fetare än windsurfare. Och vilka tycker brudarna om?
Windsurfare kan mötas på sjön och ligga och guppa och snacka storlek på segel, vindriktning, bärs och brudar. Kitesurfare får skrika allt vad de har till varandra för skillu de vara för nära varandra blir trasslar de in linorna i varandra.
Slutligen vill jag gärna kommentera klädmodet. Gillar du skate och streetmode mer än att segla fort och rida på vågor och bli lyckligt trött efter en dag på beachen skall du nog välja kite. Som kitare kan du odla dreadds och sitta och sticka kukhuvsmössor. Du kan också sitta och tycka du är bäst och alla andra är töntar. Men framför allt så har du som kitare badshortsen utanför våtdräkten.
Så nu är deta bara att välja?!

[/ QUOTE ]
vad fan snackar du om din jevla bezzerviser?! kite är minnst lika jobbigt som vindsurfing, du måste ligga och kantra och TRYCKA hela tiden, vilket man slipper på vindsurf.
Det går inte att ta reda på vad som är roligast via ett internetforum; finns bara ett sätt att få reda på det, TESTA!!!En utav de bästa sakerna med kite (som ingen nämnt tidigare här)tycker jag är att man kan köra på en så jevla liten bräda som bara väger kring 2kg. Detta kombinerat med fet hangtime gör att man kan utföra dessa meeeegatweekar man drömmandes ligger och gör med skateboarden på golvet!
TESTA!
-
Svar till:
Svar till:
fotboll/hocky/innebandy är för pojkvar
– SKATEBOARD/KITEBOARD ÄR FÖR MÄN!!![/ QUOTE ]
….fuck dig hengo.. 🙂 … hvad er der galt med fodbold med dejlige danske roligan-piger, pølser og dansk pilsner???
/Myggen[/ QUOTE ]
ööh, dedär förstod jag inte men
fotboll är så jävla överskattat! 😛 -
hengo
Medlem20 januari, 2004 vid 09:04 som svar på: Vad e det för skillnad på en ”Directional” brä… *DELETED*directional är typen av bräda, fanatic är märket…….
-
hoho, det löste sig. man fick tydligen ha 10kg i handbagage också!

Vi ses imorn!! -
okej! shit va mkt svenskar det blir på Residencia, bra ju!
jepp det ska jag, har till och med fått turen att få dela rum med honom!!

Ses där!
-
jasså du också!?

Kommer på onsdag jag… samma hotel, samma lägenhet kanske till och med?! -
fotboll/hocky/innebandy är för pojkvar
– SKATEBOARD/KITEBOARD ÄR FÖR MÄN!!! -
det är just därför det heter offtopic din jef…