Forumsvar skapade

Sida 118 av 118
  • hugeo

    Medlem
    26 september, 2002 vid 17:00 som svar på: Foilfest

    FAN SER KASS UT MED VIND, kanske lite på Söndag, tur det kanske, så kan jag vila min ömma fot kite till.

  • hugeo

    Medlem
    25 september, 2002 vid 20:48 som svar på: Foilfest

    12.5 gillar jag bäst det lilla jag körde med den igår, och fan va jag flög, höll på att bryta foten när jag gjorde lite grass jumping inte alls bra, men komihåg att Psychon inte är en lättvindskite som gamla mastair, den uppför sig väldigt dåligt i lätta vindar, men i ok vind(5m/s+) så är den stabil och KRAFTFULL. skall fixa lite video och bilder när vi kör den i helgen.

  • hugeo

    Medlem
    25 september, 2002 vid 19:06 som svar på: Kiteresa i slutet av okt, början av nov.

    Tänkte dra till Bali nu om en vecka eller så, nån som ska med, det är rätt STORA waves så glöm inte vågbrädan och en stor kite.

  • hugeo

    Medlem
    25 september, 2002 vid 12:20 som svar på: Vad har hänt med sunt förnuft?

    Jag säger till mina elever att dom skall vara så långt som möjligt ifrån Stranden och hårda betong pelare, vissa personer (för det mesta folk som inte gått kurs) verkar inte förstå detta. Var tex en kille härom dan som precis kom upp på brädan och körde 300m i ostbåge ställning i ca 500 km/h mot betongpelarna, ca 10m ifrån slängde han sig och gled sedan precis mellan två pelare(i hög hastighet) det kunde gått väldigt illa. Sedan har vi sett otaliga nybörjare som kör precis inne vid strandkanten och trillar och glider upp över stock o sten, värför inte gå ut 500m och köra säkert långt ute på sandreven? Där är man heller inte är ivägen för andra som skall launcha och gå ut…

    Ang medlemsskap så är det klart att folk får köra i Habo endå, det finns ju andra ställen man kan parkera och launcha på, men räkna med att folk blir sura om du kommer och kör okontrollerat vid kitestranden i Habo. En annan tanke med medlemsskap är att man då kommer få en försäkring som hjälper dig om du skadar dig eller någon annan,för tillfället gäller inga försäkringar om du skadar dig eller nån annan!!!.

    Kan visst hålla med om att det är folk som har kört ett tag som tänjer på gränserna, det är väl lite av tjusningen i sporten, det är väl okej så länge man inte skadar någon annan, hanterar man inte kiten så kanske man skall ta det lite lugnt och tänka på att man kan vara 300m längre in på 5sekunder…

    Problemet idag är att utvecklingen går så snabbt, när jag började hade jag en liten 5.0 kite och bodydraggade i ca 1.5månad innan jag köpte en bräda, idag går man en kurs på 5h och köper en 15.5 kite utan att verkligen förstå krafterna i vinden, jag rekar numera att man skall köpa en liten kite som första kite, blir man väl biten så måste man ha två kites ändå, kosta vad det kosta vill, det är ju inte tråkigt att kitesurfa…

    Skall kanske meddela att vi har ett kompendium på G, med lite instruktioner vad man bör och inte bör göra med en kite som kan vara bra för dom som inte pallar gå en kurs eller känner sig osäkra på vindförhållande etc. klart inom en vecka eller så.

  • hugeo

    Medlem
    25 september, 2002 vid 07:33 som svar på: X2 eller ARX?

    köp x2, arx suger i stora storlekar

Sida 118 av 118
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums hugeo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.