Forumsvar skapade

Sida 107 av 114
  • ian

Medlem
    19 mars, 2003 vid 15:20 som svar på: segel t 125 liters

när det gäller stropparna så är det lättast att kliva i när du har låg fart men ändå mycket tryck i seglet. Typ stå stilla, skota in och kör in foten. Om man försöker sätta i bakfoten i hög fart kan det hända att man missar och kör foten i vattnet. Sedan blir det plask av alltihopa (erfarenhet grin.gif)
    lycka till
    från en inteallsexpert

• ian

Medlem
    17 mars, 2003 vid 20:06 som svar på: På Söndag!

en annan planade två gånger på två timmar laugh.gif
    värmen var det inget fel på men vinden tokdog medans farsan hämtade en glömd mastfot blush.gif
    sedan när jag hade vart ute i en timme och femtio minuter blåste det upp under fem minuter laugh.gif och sedan dog det igen frown.gif sen tyckte jag att det blev dags att gå in då jag har hål i skorna laugh.gif
    ett par formulakillar var ute och planade med 12.5 medans jag inte fegade utan körde 7.1

• ian

Medlem
    17 mars, 2003 vid 19:48 som svar på: hehe

vaddå inte tillräckligt med vind?
    själv var man ute igår i fiskebäck och hann plana två gånger på två timmar laugh.gif
    det du grin.gif

• ian

Medlem
    15 mars, 2003 vid 16:00 som svar på: På Söndag!

visst kommer man cool.gif
    men inte med formulaprylar tongue.gif (såvida man inte vinner på lotto eller någon är lite generös smirk.gif)
    Är det jobbigt med trasiga skor såhär års? laugh.gif

• ian

Medlem
    11 mars, 2003 vid 18:01 som svar på: Premiär i år?

Klart vi ses på riggdäcket Niklas. För jag har nog löst mammaproblemet nu, jag säger bara att det är en annan kille som blir uttvingad ensam av sina föräldrar (sicken dröm smirk.gif) och att han drunknar om jag inte e där och surfar också! (du kan ju säga samma sak). Fast för dig spelar det väl ingen roll nu när du har surfat i snöstorm cool.gif.
    Gick ner till Fiskebäck i söndags (ont i fotarna efter tvåtimmarspromenad laugh.gif) Och det såg riktigt inbjudande ut förutom lite isslask som flöt omkring lite här och var.
    Kommer du på mötet på torsdag eller?
    Ha det! och glöm inte att bli uttvingad av föräldrarna så att jag också måste surfa.

• ian

Medlem
    8 mars, 2003 vid 23:13 som svar på: att landa hopp!? rekord?

Det e Eric Eck som lyfts upp över 200 fot av termiken (tror jag wink.gif ) Han var på stranden och skulle landa draken när han började flyga. Han tänkte först hoppa av men sean kollade han ner och kom på att han nog borde kroka in och be lite istället. Helt riktigt, han gör det utan bräda (vekling tongue.gif)

• ian

Medlem
    8 mars, 2003 vid 23:07 som svar på: Premiär i år?

Klart att man har velat vara ute flera gånger cool.gif
    men jag får inte för mamma blush.gif
    grin.gif

• ian

Medlem
    7 mars, 2003 vid 21:47 som svar på: Vattensport + skidhjälm?

den här modellen ska nog passa hom handsken i handen laugh.gif

• ian

Medlem
    3 mars, 2003 vid 22:09 som svar på: Dags för APU!!! Var?

bandet på volvo torslanda skulle väl vara roligt! smile.gif
    då står du på bandet mellan 06.30 och 15.24. Hurra! laugh.gif
    förmåner som att:
    – du lär dig många nya svordomar på flera språk
    – du slutar tidigt så du kan surfa resten av dagen (om du inte är för trött)
    – du kan spela apa för besökarna
    – du får gratis smidighetsträning genom att försöka undvika att bli påkörd av alla galna truckförare. (att bli träffad kan inverka negativt på din hälsa)
    – och sist men inte minst, det ä fotoförbud så du behöver inte tänka på skolan!

en annan har inget annat att välja på än fyra veckor av detta/termin.

Nån juste surfblaska vore ju fint att praktisera på, lagom till testerna på maui wink.gif

• ian

Medlem
    25 februari, 2003 vid 23:14 som svar på: Varför slå ner på Drakselgarna

Tråkigt med negativa inlägg (till skillnad mot mitt wink.gif )
    Kite ska ju absolut inte totalförbjudas. Däremot bör tillverkare och försäljare visa ett stort ansvar för vad de säljer.

När man säljer en drake till en nybörjare tycker jag att det borde ingå en nybörjarkurs eftersom kitesurfing, till skillnad mot vindsurfing, kan vara mycket farligt för denne (och hans åskådare). Kiteare är ju ute på vattnet av samma anledning som vindsurfare, för att ha kul. Bättre är väl om man snackar med varandra på stranden.

Kiteare måste respektera att det är en ganska skrämmande tanke att bli intrasslad i vassa linor och kanske inte köra allt för nära. På samma sätt som vindsurfare måste inse att vi också är farliga (på något sätt måste vi ju vara det? kitearna vet det nog bättre än mig) och att en nybörjarkiteare inte blir mycket gladare över att du skäller ut honom när han krashade framför dig och förstörde din stilaförfolketpåbeachen-manöver.
    jaja… hoppas det inte blev allt för hemskt skrivet, kan iaf skylla på att jag är trött och lider av svåra abstinensbesvär.
    (eller hon/henne)
    Ian

• ian

Medlem
    26 januari, 2003 vid 22:33 som svar på: Matematiskformel för segelstorlek

Ian säger: ”matematik har också med känsla att göra”
    Ians matematiklärare säger tyvärr inte samma sak wink.gif

• ian

Medlem
    26 januari, 2003 vid 18:45 som svar på: Matematiskformel för segelstorlek

hmm… det är ju en bra tanke, men sedan kommaer andra faktorer in som material, shaper, trim, skicklighet osv.
    att sedan stå nere på stranden och försöka leta upp miniräknaren när det blåser kuling kan ju också vara jobbigt wink.gif

• ian

Medlem
    24 januari, 2003 vid 22:08 som svar på: Bärplansbräda?

Har inte hört något om någon sådan vindsurfingbräda, men det finns surfbrädor som ser ut som om de har en formulafena med vingar ungefär.
    http://home-1.tiscali.nl/~hbsmits/hydsurf_0.htm
    uttömmande analys grin.gif

• ian

Medlem
    22 januari, 2003 vid 16:18 som svar på: lumpartrix

när man själv var liten var äldre ungar stora elaka och hemska crazy.gif
    men nuförtiden finns det ingen som helst rädsla hos barn (de tycks dessutom lära sig många intressanta ord) utan de attackerar en så fort de får chansen. Nej varken Ryssland eller gamla sovjetstater är våra fiender, det verkliga hotet är barnen! blush.gif

• ian

Medlem
    19 januari, 2003 vid 00:06 som svar på: En skön känsla

var seglar du vid tjörn då?

Sida 107 av 114
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA