ian
Forumsvar skapade
-
när det gäller stropparna så är det lättast att kliva i när du har låg fart men ändå mycket tryck i seglet. Typ stå stilla, skota in och kör in foten. Om man försöker sätta i bakfoten i hög fart kan det hända att man missar och kör foten i vattnet. Sedan blir det plask av alltihopa (erfarenhet
)
lycka till
från en inteallsexpert -
en annan planade två gånger på två timmar

värmen var det inget fel på men vinden tokdog medans farsan hämtade en glömd mastfot
sedan när jag hade vart ute i en timme och femtio minuter blåste det upp under fem minuter
och sedan dog det igen
sen tyckte jag att det blev dags att gå in då jag har hål i skorna 
ett par formulakillar var ute och planade med 12.5 medans jag inte fegade utan körde 7.1 -
visst kommer man

men inte med formulaprylar
(såvida man inte vinner på lotto eller någon är lite generös
)
Är det jobbigt med trasiga skor såhär års?
-
Klart vi ses på riggdäcket Niklas. För jag har nog löst mammaproblemet nu, jag säger bara att det är en annan kille som blir uttvingad ensam av sina föräldrar (sicken dröm
) och att han drunknar om jag inte e där och surfar också! (du kan ju säga samma sak). Fast för dig spelar det väl ingen roll nu när du har surfat i snöstorm
.
Gick ner till Fiskebäck i söndags (ont i fotarna efter tvåtimmarspromenad
) Och det såg riktigt inbjudande ut förutom lite isslask som flöt omkring lite här och var.
Kommer du på mötet på torsdag eller?
Ha det! och glöm inte att bli uttvingad av föräldrarna så att jag också måste surfa. -
Det e Eric Eck som lyfts upp över 200 fot av termiken (tror jag
) Han var på stranden och skulle landa draken när han började flyga. Han tänkte först hoppa av men sean kollade han ner och kom på att han nog borde kroka in och be lite istället. Helt riktigt, han gör det utan bräda (vekling
) -
Klart att man har velat vara ute flera gånger

men jag får inte för mamma

-
den här modellen ska nog passa hom handsken i handen

-
bandet på volvo torslanda skulle väl vara roligt!

då står du på bandet mellan 06.30 och 15.24. Hurra!
förmåner som att:
– du lär dig många nya svordomar på flera språk
– du slutar tidigt så du kan surfa resten av dagen (om du inte är för trött)
– du kan spela apa för besökarna
– du får gratis smidighetsträning genom att försöka undvika att bli påkörd av alla galna truckförare. (att bli träffad kan inverka negativt på din hälsa)
– och sist men inte minst, det ä fotoförbud så du behöver inte tänka på skolan!en annan har inget annat att välja på än fyra veckor av detta/termin.
Nån juste surfblaska vore ju fint att praktisera på, lagom till testerna på maui

-
Tråkigt med negativa inlägg (till skillnad mot mitt
)
Kite ska ju absolut inte totalförbjudas. Däremot bör tillverkare och försäljare visa ett stort ansvar för vad de säljer.När man säljer en drake till en nybörjare tycker jag att det borde ingå en nybörjarkurs eftersom kitesurfing, till skillnad mot vindsurfing, kan vara mycket farligt för denne (och hans åskådare). Kiteare är ju ute på vattnet av samma anledning som vindsurfare, för att ha kul. Bättre är väl om man snackar med varandra på stranden.
Kiteare måste respektera att det är en ganska skrämmande tanke att bli intrasslad i vassa linor och kanske inte köra allt för nära. På samma sätt som vindsurfare måste inse att vi också är farliga (på något sätt måste vi ju vara det? kitearna vet det nog bättre än mig) och att en nybörjarkiteare inte blir mycket gladare över att du skäller ut honom när han krashade framför dig och förstörde din stilaförfolketpåbeachen-manöver.
jaja… hoppas det inte blev allt för hemskt skrivet, kan iaf skylla på att jag är trött och lider av svåra abstinensbesvär.
(eller hon/henne)
Ian -
Ian säger: ”matematik har också med känsla att göra”
Ians matematiklärare säger tyvärr inte samma sak
-
hmm… det är ju en bra tanke, men sedan kommaer andra faktorer in som material, shaper, trim, skicklighet osv.
att sedan stå nere på stranden och försöka leta upp miniräknaren när det blåser kuling kan ju också vara jobbigt
-
Har inte hört något om någon sådan vindsurfingbräda, men det finns surfbrädor som ser ut som om de har en formulafena med vingar ungefär.
http://home-1.tiscali.nl/~hbsmits/hydsurf_0.htm
uttömmande analys
-
när man själv var liten var äldre ungar stora elaka och hemska

men nuförtiden finns det ingen som helst rädsla hos barn (de tycks dessutom lära sig många intressanta ord) utan de attackerar en så fort de får chansen. Nej varken Ryssland eller gamla sovjetstater är våra fiender, det verkliga hotet är barnen!