jester
Forumsvar skapade
-
Så.. Naglade ämnet, och ändrade rubriken. Duger det, Petter? Elelr har du en annan rubrik?
-
Fördelen med MXT är att dom har fixat så att tampen hela tiden går spikrakt mellan rullarna på seglet och och i själva förlängaren. Den genialiska lösningen är att tampen går genom rullarna, sp man trär bara linan utifrån och in. Dom använder även marknadens i särklass bästa tamp (Formuline). MXT hade oxå barnsjukdom, själva mastfotens fjäder var lite för vek, så den kunde separera från förlängaren. NP bytte ut dessa mastfötter så småningom och jag har inte haft några problem sen dess.
-
Jag använde första generationen av Power XT, och den fungerade inte alls för mina rejs-prylar. Har även sett att några brutit av sina hävarmar på även lite nyare versioner. Provade dock aldrig XTR, dock. Kör nu NPs MXT (MTX?), och den är helt enkelt suverän!
Men har man wave-prylar, och är försiktig, så funkar dom säkert kalas…
-
Danne: Spana in filmen från Karpathos! Bästa speed-rullen jag sett…
-
SafeSurfer;589149 wrote:De förra choco speed weed från surfbutiken var väl ca42 graders rake de nya är 45 vad är det mer som ändrats. Jag tyckte de hade väldigt dåligt lyft och väldigt mycket flex för sin storlek. Jag kanske kör för bredbräda och för stort segel för min storlek. Undrar om de nya fenorna är lite styvare. Fick en känsla av att lyftet i fenan hamna för långt bak i boxen så jag hade hoppats på att de flyttat fram fenen lite.
Ja, jag sätter på en storlek större än vad jag brukar när jag kör med mina. Tycker dom funkade riktigt bra.
-
Ja, Aqua-pac är ett måste oavsett GPS, blir ganska stora krafter när man kraschar i höga farter. Var ett antal Garmins som läckte när vi speedade med dom för några år sen. Nu är det Navi GT11 och GT31 som gäller för speed. Hoppa över på Speed/Slalom-konfen om ni är itresserade/har frågor!
-
Quote:Så vinden studsar nog mest i ryggen där en våtdräkt borde ge helt ok aerodynamik
Där brukar ju någon *host* hänga en massa sandsäckar… 🙂
-
Mården;588836 wrote:tycker det var en bra ide som absolut har med tråden att göra
förutom att om man inte är med den dan det går fortast är man rökt ändå.så jag tycker nog 2*10 /dag låter bättre
Var jag som missuppfattade det hela. Tänkte på en annan cup.. 🙂
-
Carl R;588831 wrote:Bara för att krångla, vad sägs om 5 * 10 sec av hela årets tävlingar i cupen?
Ta det i en separat tråd, för det har inget med denna tävling att göra.
-
Dra ett mail till Manfred så får du garanterat ett bra svar tillbaka… Men med största sannolikhet så räknar programmet som att du har 0 (noll) i hastighet under tiden du är under 5 knop…
-
Mmmm CamleBak är överlägsen biltema-versionen (har använt bägge), men kör numera med NPs version eftersom den fungerar så bra med min NP-flytväst.