Forumsvar skapade

Sida 164 av 420
  • jester

jester

Medlem
    22 september, 2008 vid 21:16 som svar på: GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂

LarsD: du har inte hoppat in i NaviLink-menyn i GPSen när du försöker uppdatera firmware? Då får man ett sådant fel. Det räcker alltså att bara starta GPSen, i min kabeln o köra firmware update.

• jester

jester

Medlem
    22 september, 2008 vid 14:44 som svar på: Svarta skönheter

Japp. Tänkte att dom skulle passa bra för det.. 🙂

• jester

jester

Medlem
    22 september, 2008 vid 14:16 som svar på: GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂

Har lagt till Tom Chalkos sida hur man ställer in GT31, som även innehåller länk till senaste firmware för GT 31. För dom som inte har lust o scrolla upp, så kommer länken även här:
    http://mtbest.net/setting-up-navi-GT31.htm

• jester

jester

Medlem
    22 september, 2008 vid 12:02 som svar på: Det här känns inget vidare
    Bjornen;500341 wrote:
    Bilder nu !

Här är dom:

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=61379

• jester

jester

Medlem
    22 september, 2008 vid 08:21 som svar på: Tips på bra (snabb) sjögrsäfena…

Jag körde min TB58 (80 liter 58 bred), och jag hade bitvis tokdrag i 6.6:an. Choppigt som f-n var det. Average på knappt 34 knop trots choppen.

• jester

jester

Medlem
    22 september, 2008 vid 06:18 som svar på: Tips på bra (snabb) sjögrsäfena…

Håller emd föregående talare. Körde en chameleon 24 till 6.6 senast..

• jester

jester

Medlem
    22 september, 2008 vid 06:18 som svar på: Var är det bästa speed ställena på västkusten?

TT är ruggigt vid Ostliga vindar.. Körde 35 knop med underriggad 7.8 där en gång. Höjdade upp från ön, rakt mot piren, och slörade därefter parallellt med parkeringen. Tokplatt vatten… Problemet är ju att det sällan blåser ostligt…

• jester

jester

Medlem
    21 september, 2008 vid 20:33 som svar på: Renodlad slalom eller freeride-slalom?

Med en 7.2 och en 90 liters slalom klarar man sig *väldigt* långt. Speciellt om man inte väger så mycket som du gör. Med lite teknik planar du vid ca 7 m/s, och prylarna funkar upp till kulingstyrka. En känd speed-profil körde en hel säsong på västkudten med 90 litare och 6.7 för några år sedan..

• jester

jester

Medlem
    21 september, 2008 vid 20:26 som svar på: rrd slalom

Finns att beskåda live i Varberg.

• jester

jester

Medlem
    21 september, 2008 vid 07:05 som svar på: Var är det bästa speed ställena på västkusten?

40cm? är ju inte djupare i Ankdammen i Haga bitvis… Skriv upp mig på listan oxå, Störner! 🙂

• jester

jester

Medlem
    20 september, 2008 vid 19:41 som svar på: Renodlad slalom eller freeride-slalom?

En stor skillnad mellan freeride och en fullblodsslalom är placering av stroppar osv. långt ut, och långt bak. Kräver det där lilla extra, men har man som sagt lite vana på småbrädor, så är den biten inga problem. Dessutom bör man väl ha minst nån form av free-rejs segel för att få ordning på brädan oxå, och definitivt ett par bra fenor.

Men j-vlar va kul det är när det börjar gå fort. Fartkänslan är rent ut sagt vansinnig! Är en adrenalinkick så det bara sjunger om det, och då speciellt när man ligger nära gränsen… Ahhh… Kan det inte blåsa snart?

• jester

jester

Medlem
    20 september, 2008 vid 16:30 som svar på: Var är det bästa speed ställena på västkusten?

Det är väl ingen större hemlighet att det är TT och Knarren(Fiskebäck) dom flesta kör på. Om du skall flyga drake, så lär det finnas flertalet platser som är bättre. Innanför ”revet” i Rågelund, Stråvalla är två som jag kommer på på rak hand.

Själv tycker jag det är konstigt att det inte hittats bättre ställen än dom vi kör på. Problemet är ju att det blåser så sällan, så man vågar ju inte riskera en bra dags surf på ett nytt ställe som inte funkar, som man brukar hamna i TT nästan jämt.. 🙂

• jester

jester

Medlem
    20 september, 2008 vid 16:24 som svar på: Hörru Jester

Jag såg att jag glömde smaileys på mitt inlägg (#7). Tog en dusch, och kom sedan på mitt misstag.. 🙂

• jester

jester

Medlem
    20 september, 2008 vid 07:44 som svar på: Hörru Jester

😀 Så.. nu känns det bättre igen.. 🙂

Men allvarligt talat nu. Jag har varit inne på en hel del forum i mina dagar, och det forum där trådar oftast spinner totalt ur kontroll är detta helt klart. Bra eller anus?

Just den tråden jag stängde började ju likna sandlådediskussionen; ”min pappa är bättre än din pappa”. Problemet är ju att dom bra inläggen drunknar i dom ovidkommande.

• jester

jester

Medlem
    20 september, 2008 vid 07:02 som svar på: Hörru Jester

OK. Jag PM:ar steffo omedelbums.

Sida 164 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA