jester
Forumsvar skapade
-
jester
Medlem18 augusti, 2008 vid 08:52 som svar på: 25 knop är ganska fort….. en timme är en evighet…..Ang. sträcka, så gjorde ju en holländare 325 km på en dag häromsistens. Hittar inte sessionen just nu, men ruggigt imponerande är det iaf…
-
Det beror ju på att en 28cm lång sjögräsfena har en längd på ca 38 cm i framkant. Du får då ganska stor yta. Har du en som är lika djup, så får du en tokstor fena. Och då bromsar det för mycket, och du kommer få mer lyft än en lika lång rak trots att man offrar lite lyft pga vinkeln på fenan.
-
jester
Medlem16 augusti, 2008 vid 18:07 som svar på: 25 knop är ganska fort….. en timme är en evighet…..Nu blev jag inte mindre sugen på att min nya 118.litare skall dyka upp. Har storslagna planer på att *inte* segla TT ibland med denna bräda, utan nere i Frillesås, där mina föräldrar bor, och ligga o bränna böand vågorna. Just timmen är lite lockande, men tror inte jag orkar köra så länge just nu.. Mao bra träning…
Kul läsning!
-
Snyggt! Undra om undertexter.se har hunnit översätta den ännu… 🙂
Ser riktigt läskigt ut att droppa in i speedbanan i den hårda vinden.. Starkt jobbat!!
-
jester
Medlem15 augusti, 2008 vid 12:09 som svar på: Vilken vindriktning är bäst för speed i Torkelstorp?Kunde inte motstå. Fördelen du har med kite är att du kan gå betydligt närmare land än vad vi kan = plattare vatten. Är väldigt få stenar som sticker upp över vattenytan.
-
Haha, så illa är det inte… 🙂
-
jester
Medlem15 augusti, 2008 vid 11:26 som svar på: Vilken vindriktning är bäst för speed i Torkelstorp?Hoppa in på Slalom/Speed-konfen… 🙂
Dom snabbaste hastigheterna har vi kört nere vid Tjolöholm (längst ner i bilden, nästan) vid västlig vind. Bästa average är 37.5 knop. Topp runt 39 knop.
Där finns en hel del stenar att tänka på, men fråga bara närmaste local så får du svar.
Skall du köra kite, eller surfa på riktigt?
-
jester
Medlem15 augusti, 2008 vid 11:14 som svar på: GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂Då är jag nöjd… 😀
-
Och det är själva rören man vill ha kolbommens styvhet i. Iofs så är även X6 en Monocoque-bom, fast i alu. Men jag skulle fortfarande inte valt en alu. Kan väl delvis förklaras av att jag tycker kolfiber är så förbannat coolt… 😀
-
Jag tycker valet är självklart.. Kolfiber! Speciellt som du kör lite större storlekar på segel. X9 är ju snordyr, men det finns ju som tur är andra tillverkare som har mer humana priser. Pro Limit, Vindsurfing.se, Local Spirit osv.
-
Marcus kommer förhoppningsvis lägga upp resultatet snart. Har iaf fått filen, och där står det 40.08 i average.
-
Marcus + övriga har oxå skickat in filer som blivit godkända. Bra!
-
Hahaha!!!
Är det därför Lasse numera kör med röd hjälm??