Forumsvar skapade

Sida 175 av 420
  • jester

jester

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 08:14 som svar på: ISA Karpathos

Snygga färger… NOT!

Dock ser dom ut o ha fixat dom småfel jag rapporterat. typ Hur det ser ut i bomnocken, och placeringen av andra cambern nedifrån (ligger tokhögt på -08)

• jester

jester

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 08:04 som svar på: Gå upp i segelstorlek? (Teknik och trimtips önskas)

Öhh… när jag slörar mycket så flyttar jag *bak* mina tampar en aning. Blir lite jobbigare på kryssen, men när jag speedar så gäller det att vara komfortabel på slören…

• jester

jester

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 08:01 som svar på: ISA Karpathos

Bringdal är ju på plats??

Ingen som hittat en site som är snabbare o posta resultat? Är ju tortyr o inte veta hur dagens första heat gick utöver topp 5…

• jester

jester

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 07:28 som svar på: ISA Karpathos

Verkade som Benke var lite besviken på sin placering igår när jag sms:ade honom.. Trodde själv placeringen gällde bronsfleet.. Om vindarna ökar till 18+m/s så skulle jag inte bli förvånad om vi får se galningen på topp 5..

Vill inte vara sån, och hoppas jag har fel, men om det blir tuffare förhållanden så kommer proffsen snarare dra ifrån dom svenske…

• jester

jester

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 06:58 som svar på: ISA Karpathos

Verkar vara bättre förhållanden idag. AA gjorde just en repa på 43.86

• jester

jester

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 06:26 som svar på: Gå upp i segelstorlek? (Teknik och trimtips önskas)

Kör du rejs-prylar så är det mer än en halv kvadratmeter segel större du skall ha. Sist jag körde 7.6 såg jag någon som planade med en 4.7… Är du dessutom lite överriggad så är det faktiskt lättare att höjda. Och sen på slören blir seglet lagom stort.

• jester

jester

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 05:58 som svar på: ISA Karpathos

Snyggt jobbat av dom svenska! En elfte plats för Benke är ju ruggigt bra. Kul som f-n!

Och Tobhed: Silver fleet körde dom väl i? 😉

• jester

jester

Medlem
    19 augusti, 2008 vid 20:41 som svar på: Behöver ny vev
  • jester

jester

Medlem
    19 augusti, 2008 vid 17:10 som svar på: Benke börjar få upp speeden!!

Ge dom vad dom tål!

• jester

jester

Medlem
    19 augusti, 2008 vid 08:09 som svar på: OS påminner mig om varför jag är vindsurfare
    Svenne;491940 wrote:
    För att använda Masses retorik:
    Rippa vågor i regn, eller träna starter i… …regn?

Lättare o träna friidrott inomhus än vindsurfing…. 😀

• jester

jester

Medlem
    19 augusti, 2008 vid 07:16 som svar på: Speed i Haga

ojojoj.. Såg riktigt platt ut på slutet… Synd att det hackade hela tiden..

• jester

jester

Medlem
    19 augusti, 2008 vid 06:22 som svar på: Behöver ny vev

Tror inte det är samma som Daniel har. Orsaken var att den daniel har upplevs som lite klumpig

• jester

jester

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 16:25 som svar på: Jagar en billig fena, tuttlebox

Hmmm.. Brädan verkar ganska stor. Tänk på att du då behöver en hyggligt stor fena.. Beror på brädstorlek och segelstorlek.

• jester

jester

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 11:59 som svar på: Behöver ny vev

Använd rätt tamp, rätt mastförlängare och vev så käkas det ingen tamp.

Fördelarna är stora. Man slipper anstränga sig alls, finjustering är ett måste på rejs-prylar och man slipper sitta ner på backen när man drar nedhalet.

• jester

jester

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 11:17 som svar på: Behöver ny vev

Chinookveven fungerar fint. Har haft min ett par år iaf. Faktiskt är det så att Surfan använder en sådan oxå.

Sida 175 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA