jester
Forumsvar skapade
-
Alla svenskar i nästa guld-heat. Snyggt!
-
Härligt, Lasse!
Såg att Daniel o Markus gick upp till guld precis. Kämpa på!
-
Fick ett litet livstecken från Grekland nu iaf… Lbj har tydligen en fil med lite PBn att skicka… Vi snackar 31.76 i average! Gött, Lasse!
-
Ja, det har väl aldrig varit en hemlighet att han kört på proof-protos?
-
Skulle gissa att Daniel fick sin 38:a när han vann första silverheatet. Vad som hänt sen vet jag inte..
-
Resultat här: http://www.speedworldcup.com/images/stories/documents/results/WSKarpathos2008Overall.pdf
Benke imponerar. Har varit lite upp o ner för dom övriga. Dom har ju lidit lite för att dom missade första heatet.
-
jester
Medlem22 augusti, 2008 vid 16:59 som svar på: Gå upp i segelstorlek? (Teknik och trimtips önskas)Lyssna inte på dom små hopp-o-skutt-killarna. Stora killar behöver stora prylar, och då speciellt om du kör rejs-prylar. Tex så är min 5.8 fortfarande oanvänd, och det har många våg-killar som största storlek.. 😀
Så rigga minst 1 kvadrat större, och dra *alltid* tillräckligt med nedhal, och kör så det ryker (och då garanterat i åttor runt dina polare…). Jag lovar dig att GPSen väldigt fort kommer närma sig höga hastigheter inom kort.
Och: åk till ett ställe som har fler slalom/speed-killar. Du lär definitivt få en massa bra tips och inspiration!
-
Så intressant… 🙂
Nä.. skall sluta retas nu… 😀
-
Vad tillförde ditt inlägg då? Gillar du inte GPS? Tror inte alla är intresserade av det… Jag hade gärna klampat en bra bit om jag fått mer eller mindre perfekta förhållanden. Likasamma så åker jag mycket hellre ner till TT o kör än ligger o studsar i Fiskebäck, trots att jag bor i Partille..
-
😀 jag förstår ironi ganska bra.. 🙂
-
Tror snarare att vi skall vända på det. Utöver att märket har sitt loft i Europa, så tror jag att han kan få mycket större inflytande/credd på ett mindre märke.
Men jag är ju aningens partisk i detta.. 😀 Om nu någon missat det…
-
glader;492839 wrote:Arma vilsna människor att klafsa runt så där. Hur viktigt kan det bli med GPS-tider?
Alla tycker inte som du…
-
*Dänger doktorn lite*
Har kört North Sails, och ärligt talat tycker jag att mina Challenger är något bättre. Bara ett par detaljlösningar som kunde varit lite bättre/smidigare. Seglet på bilden är ju en prototyp…
-
men uppenbarligen måste i alla fal lBenke ha trillat ur gold och fått segla silver direkt efter? Det lär blåsa som faen så då blir det som vi sa innan att de mer rutinerade gossarna drar iväg i resultatlistan
japp, så är det nog… Och bara 30 min efter silver-rejset så skall nästa gold-rejs dra igång.. Benke lär känna detta i kroppen ikväll…
Frågan är om daniel o erik lyckades hålla sig kvar i gold, eller åkte ur och misslyckades avancera från silver…
Vill ha bättre info.nu!
-
22.08.08 11:54:02
Thats it for the silver fleet. Advancing are Gautier, Mallon, Bengtsson, Goemans, Emanuelsson, Richardson, KapnisakisAlla svenskar i gold nästa rejs då? Under förutsättning att Daniel o Erik inte trillade ur i morronens rejs