Forumsvar skapade

Sida 183 av 420
  • jester

jester

Medlem
    28 juli, 2008 vid 11:33 som svar på: Fuerte – live

Japp, bara o ”ställa” sig i kön o köra..

• jester

jester

Medlem
    28 juli, 2008 vid 09:43 som svar på: Speed

Rigga större segel… Eftersom en djup slör är snabbast, så krävs det större segel då vi åker ifrån vinden när vi seglar. Normalt ligger en speedare på 1-2 kvadrat större segel än free-ride folket. Problemet är ju att man kan bli lite lätt överriggad när man skall köra halv-vind. det fina med detta är att man då använder denna kraft till att höjda tillbaka. På så sätt blir det lite lättare att höjda tillbaks.
    Ett litet knep är att när du speedat färdigt din repa, så använd den fart man genererat genom att höjda upp våldsamt. Där kan man tjäna många meter. kör du på ett spot som är ganska lång-grunt, så kan man faktiskt traska upp lite om vinden dippar lite, eller om man vill vila en stund.

• jester

jester

Medlem
    28 juli, 2008 vid 09:35 som svar på: AB fuerthe speed

Och AB har väl tillfört sitt enorma kunnande till själva seglen, kanske? Tror det var hans stora roll, att hjälpa till att designa segel, och inte i första hand marknadsföra dom genom att tävla. Det är den info jag hört iaf.

• jester

jester

Medlem
    28 juli, 2008 vid 09:33 som svar på: Fuerte – live

MGS: Den där länken är bra, då den hela tiden uppdateras med alla resultat. Redan nu är ju dom 2 första heaten med på listan.

Bjornen: Han seglar fort… 😀 Det är väl just förmågan att segla fort även när det inte är perfekta förhållanden som skiljer agnarna från vetet… Tok-imponerande är det iaf.
    Jag brukar använda liknelsen med störtlopp. Alla som ens kan åka ner för en riktig störtloppsbacke är grymt duktig, men ändå så finns där en topp-elit som skåpar ut dom andra. Talang, kunskap och träning ger ju resultat.

• jester

jester

Medlem
    28 juli, 2008 vid 07:32 som svar på: Trim för kryss? (Slalombräda)

Skaffa justerbart uthal. Då kan du spänna uthalet vid kryss, och släppa det sedan vid slören tillbaka.

• jester

jester

Medlem
    28 juli, 2008 vid 07:25 som svar på: Fuerte – live

Det är ett stort vindhål i mitten på banan där det blåser i princip ingenting… Så det gäller ju att ha både rutin och lite flyt för att få på en bra repa.

• jester

jester

Medlem
    28 juli, 2008 vid 07:15 som svar på: Fuerte – live

Mer bilder:
    F33.jpg

F34.jpg
    F35.jpg
    F36.jpg
    F37.jpg
    F38.jpg
    F39.jpg
    F40.jpg
    F41.jpg
    F42.jpg
    F43.jpg
    F44.jpg
    F45.jpg

• jester

jester

Medlem
    28 juli, 2008 vid 07:15 som svar på: Fuerte – live

Hejs! Lite bilder från helgen följer nedan. Hann inte lägga upp något igår då jag roade mig med att titta på bilar som körde 0-450 km/h på 4.1 sekunder… Grymt!

Kan meddela att Daniel krashade andra repan i första heatet, och har rejält ont i handleden.. Tejpas hårt…

drag.jpg

F19.jpg
    F20.jpg
    F21.jpg
    F22.jpg
    F23.jpg
    F24.jpg
    F25.jpg
    F26.jpg
    F27.jpg
    F28.jpg
    F29.jpg
    F30.jpg
    F31.jpg
    F32.jpg

• jester

jester

Medlem
    26 juli, 2008 vid 23:20 som svar på: AB fuerthe speed
    Surferboy;485172 wrote:
    Billigare kanske men innan du satt nya PBn så har de lite att bevisa. Det är över ett år sedan nu… 😉

Du hade Warp F2006 och jag lovar att du gått som en raket om du kört på Warp 2007 eller 2008. Det hände en hel del från 2006 till 2007.

35.3 på 500m (PB), och 34.94 i average med mina Challenger. Och det i sämre förhållanden än när jag satte PBn med mina Warp (35.06 i ave)..

Jag hävdar bestämt att det inte är utrustningen som begränsar mig, utan gubben på brädan.

• jester

jester

Medlem
    26 juli, 2008 vid 14:24 som svar på: Fuerte – live

Markus 27:a, Daniel 35:a (eller 20:e, men det är nog Daniel Aeberli dom menar)

• jester

jester

Medlem
    26 juli, 2008 vid 14:21 som svar på: Fuerte – live

Högst inofficiella resultat från heat 1:

R1.jpg

• jester

jester

Medlem
    26 juli, 2008 vid 12:21 som svar på: Fuerte – live

Tävlingen har startat nu..

• jester

jester

Medlem
    26 juli, 2008 vid 11:36 som svar på: Fuerte – live

Mer bilder:

Vackert:
    F4.jpg

Snillen spekulerar:
    F5.jpg

Emma som gör något jag inte kan uttala:
    F6.jpg

Slalom
    F7.jpg

Daniel Aeberli, Mr Choco Fins:
    F8.jpg

Antoine:
    F9.jpg

Kort hals?
    F10.jpg

Fot:
    F11.jpg

Jobbigt att bära?
    F12.jpg

Verkar vara en del traskande:
    F13.jpg

Emma traskar oxå:
    F14.jpg

Behövs förhoppningsvis inte:
    F15.jpg

Team SweSpeed:
    F16.jpg

Klistermärken är kul:
    F17.jpg

Macke kan med:
    F18.jpg

• jester

jester

Medlem
    25 juli, 2008 vid 17:59 som svar på: förlorad mast

Det där är namn man känner igen från Björlanda när Rambo mfl sprang omkring i blöjor!

Har för mig att jag köpte mina Mk IV:or av Rune… Ah… dessa minnen

(japp, jag hade Björlanda som hemmaspot när jag pluggade på Lindholmen ett halvt liv sedan)

• jester

jester

Medlem
    25 juli, 2008 vid 13:59 som svar på: Fuerte – live

Fick bilderna av Lasse precis. Kommer här:

Nina:
    F1.jpgF1.jpg

Snubbe med hatt (Chris Lockwood):
    F2.jpg
    F2.jpg

Team Sweden:
    F3.jpg
    F3.jpg

Sida 183 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA