jester
Forumsvar skapade
-
Japp, bara o ”ställa” sig i kön o köra..
-
Rigga större segel… Eftersom en djup slör är snabbast, så krävs det större segel då vi åker ifrån vinden när vi seglar. Normalt ligger en speedare på 1-2 kvadrat större segel än free-ride folket. Problemet är ju att man kan bli lite lätt överriggad när man skall köra halv-vind. det fina med detta är att man då använder denna kraft till att höjda tillbaka. På så sätt blir det lite lättare att höjda tillbaks.
Ett litet knep är att när du speedat färdigt din repa, så använd den fart man genererat genom att höjda upp våldsamt. Där kan man tjäna många meter. kör du på ett spot som är ganska lång-grunt, så kan man faktiskt traska upp lite om vinden dippar lite, eller om man vill vila en stund. -
Och AB har väl tillfört sitt enorma kunnande till själva seglen, kanske? Tror det var hans stora roll, att hjälpa till att designa segel, och inte i första hand marknadsföra dom genom att tävla. Det är den info jag hört iaf.
-
MGS: Den där länken är bra, då den hela tiden uppdateras med alla resultat. Redan nu är ju dom 2 första heaten med på listan.
Bjornen: Han seglar fort… 😀 Det är väl just förmågan att segla fort även när det inte är perfekta förhållanden som skiljer agnarna från vetet… Tok-imponerande är det iaf.
Jag brukar använda liknelsen med störtlopp. Alla som ens kan åka ner för en riktig störtloppsbacke är grymt duktig, men ändå så finns där en topp-elit som skåpar ut dom andra. Talang, kunskap och träning ger ju resultat. -
Skaffa justerbart uthal. Då kan du spänna uthalet vid kryss, och släppa det sedan vid slören tillbaka.
-
Det är ett stort vindhål i mitten på banan där det blåser i princip ingenting… Så det gäller ju att ha både rutin och lite flyt för att få på en bra repa.
-
Hejs! Lite bilder från helgen följer nedan. Hann inte lägga upp något igår då jag roade mig med att titta på bilar som körde 0-450 km/h på 4.1 sekunder… Grymt!
Kan meddela att Daniel krashade andra repan i första heatet, och har rejält ont i handleden.. Tejpas hårt…

-
Surferboy;485172 wrote:Billigare kanske men innan du satt nya PBn så har de lite att bevisa. Det är över ett år sedan nu… 😉
Du hade Warp F2006 och jag lovar att du gått som en raket om du kört på Warp 2007 eller 2008. Det hände en hel del från 2006 till 2007.
35.3 på 500m (PB), och 34.94 i average med mina Challenger. Och det i sämre förhållanden än när jag satte PBn med mina Warp (35.06 i ave)..
Jag hävdar bestämt att det inte är utrustningen som begränsar mig, utan gubben på brädan.
-
Markus 27:a, Daniel 35:a (eller 20:e, men det är nog Daniel Aeberli dom menar)
-
Högst inofficiella resultat från heat 1:

-
Mer bilder:
Vackert:

Snillen spekulerar:

Emma som gör något jag inte kan uttala:

Slalom

Daniel Aeberli, Mr Choco Fins:

Antoine:

Kort hals?

Fot:

Jobbigt att bära?

Verkar vara en del traskande:

Emma traskar oxå:

Behövs förhoppningsvis inte:

Team SweSpeed:

Klistermärken är kul:

Macke kan med:

-
Det där är namn man känner igen från Björlanda när Rambo mfl sprang omkring i blöjor!
Har för mig att jag köpte mina Mk IV:or av Rune… Ah… dessa minnen
(japp, jag hade Björlanda som hemmaspot när jag pluggade på Lindholmen ett halvt liv sedan)
-
Fick bilderna av Lasse precis. Kommer här:
Nina:

Snubbe med hatt (Chris Lockwood):

Team Sweden: