jester
Forumsvar skapade
-
Core 2 Duo är det som gäller. Dom andra är tidigare varianter. Skall du köra XP, så räcker 2 GB, men Vista kräver 3-4 GB (Allt fler börjar sälja med 3 GB då Vista 32 bitars inte kan använda mer än så ändå).
Kan förstå att Ola tycker 17″ är för stort, men jag tycker det är en lagom storlek, och är lätt att bära runt på. Men så är jag nästan dubbelt så stor som honom oxå… 😀
-
Japp. Maxat runt 33-34 knop, men det var tydligen långt ifrån lättkört…
-
Comming up: Windsurf speed ISWC July 26 until August 2
Kan vara så att det är registrering o liknande idag.
-
Det som kan vara lite jobbigt är att få ut allt vatten som kommit in i den breda mastfickan. Men det är bara o ha lite tålamod, så löser det sig ganska lätt ändå. Kör man större riggar så är det ganska långa bommar man kör med, kan oxå ställa till det lite.
Riggningen är nästan lättare än vanliga prylar just pga av den breda mastfickan. Har man utöver det rätt verktyg (vev, alltså) så är allting busenkelt… -
Japp. Chattade med Daniel en kortis förut. Vi försökte även med Skype via skakig internet-lina. Gick sisådär… 😀
I morron startar det hela. Hoppas vinden vrider upp till en bättre vinkel. Om det fortsätter vara 170 grader blir det inget.
Oh… Och tältet går lika långt åt andra hållet… 😉
-
15-18 m/s, 27 grader i luften och 170 graders vinkel på banan… Hoppas vinkeln blir bättre när tävlingen börjar…
-
Utan att veta till 100%, så gissar jag att GTX riggas som alla andra moderna cambersegel med bred mastficka. För in masten ovanför cambrarna, dra därefter lite nedhal, ungefär tills du har ca 10 cm kvar o dra till rekommenderat. Vissa segeltillverkar vill att du hakar på bommen, och spänner uthalet nu. Vissa inte.. Därefter trycker man på cambrarna (ta tag i masten i bomöppningen, och tryck framifrån, med andra handen, så att dom poppar på plats. har du en camber på första lattan nedifrån, så stoppar du in handen i hålet (om det finns ett), pressar ner på lattan, och därefter poppar du dit cambern…
Låter avancerat, men går ganska enkelt när man väl lärt sig tekniken…Men bästa tipset är no att fråga någon annan som har cambersegel, och be om hjälp. Du får garanterat hjälp med riggningen.
Enligt Gaastras forum så skall specifikationerna stämma väl överrens med sanningen.
Får du inte tag i någon som kan hjälpa dig är det ju bara o slänga upp bilder!
-
Try click on the graphs !
Den texten har legat där ett tag… 😀
-
Dekalerna är fina (döskallar är *alltid* coola). Synd att produkterna e junk… 😀
-
”jump off board, chat with friends, stair at GPS, flip sail, go the other way gybe”
Helt rätt! Speed är en väldigt social sport… 😀
-
Som jag fattat det kör han Naish på tävlingen.. Men jag har haft fel förr
-
Haha.. jag har faktiskt gjort inverterade TT-gippar det senaste… 😀
-
Du ser. Det rycker i speed-tarmen även hos dig!
Är ju lite lättare att köra dagens slalom/speed-prylar jämfört med F2 Sputnik, om man säger så…
-
Gapet mellan 7.8 och 6.6 är helt klart ok. Dock kan du med din vikt kanske gå ner en halv kvadrat, 7.2 – 6.2. Speciellt om du bor i Kungsbacka, och planerar att köra i TT.
Camber eller inte camber? Camber, utan tvekan. Den stabilitet som man vinner övervinner det ryck som det blir i manövrarna.