Forumsvar skapade

Sida 185 av 420
  • jester

jester

Medlem
    22 juli, 2008 vid 08:42 som svar på: AB fuerthe speed

AB kommer ju vara med på tävlingen på Fuerte nu. Är ju ett bra sätt att synas… Speciellt om det sedan går bra. Den som lever får veta…

• jester

jester

Medlem
    21 juli, 2008 vid 21:32 som svar på: AB fuerthe speed

Det är dom redan. Har ju slagit ett par PBn med dom redan. Minst lika bra som mina gamla North iaf… (och mycket billigare… ;))

• jester

jester

Medlem
    21 juli, 2008 vid 17:33 som svar på: AB fuerthe speed

Ah… Härligt med en ny team-mate… 😀

• jester

jester

Medlem
    21 juli, 2008 vid 09:37 som svar på: Blogg uppdaterad, David Kruse S-57

Han såg ut att ha riktigt kul tills fot-incidenten hände…

• jester

jester

Medlem
    21 juli, 2008 vid 07:43 som svar på: Plana snabbare – segeltrimhjälp sökes
    rookie;483904 wrote:
    Det är en myt att man behöver ta i när man drar i nedhal. Troligen har ni trätt snöret fel genom blocken. Snöret ska gå genom mittersta rullen i seglet på sista loopen. Tog mig 4 år att komma på hur det ska se ut (även med 180 högskolepoäng).

Beror ju på vilken förlängare man har. På NP MXT så går man utifrån och in. Det geniala med den längaren är att tampen går genom rullarna. Går o dra så att blocken nuddar varandra o tamparna ligger rakt o fint. Men trots detta så använder jag vev för rejs-segel kräver *lite* mer nedhalskraft än vanliga segel…

• jester

jester

Medlem
    20 juli, 2008 vid 17:02 som svar på: nik

o inte lift me en jetski

Du menar Fasters taktik? 😀

• jester

jester

Medlem
    19 juli, 2008 vid 07:28 som svar på: GPS-speedsurfing i nya kläder

Nån sida ser lite skum ut, men överlag ser det bra ut. Dylan är bortrest ett tag nu, så det kommer mer fixar om nån vecka skulle jag gissa.

• jester

jester

Medlem
    19 juli, 2008 vid 06:34 som svar på: GPS-speedsurfing i nya kläder

Ser bra ut i FF 3.

• jester

jester

Medlem
    17 juli, 2008 vid 20:10 som svar på: Torkelstorp lördag/söndag värt att åka ?

Bjornen.. Rak sydlig är en av dom sämre riktningarna i TT, dock kan Öster om piren fungera bra då. Tror inte jag varit där så mycket vid rak sydlig. Häromdan var det SV, och då var det riktigt hyggligt, faktiskt. Fick på en riktigt bra average trots stora prylar (8.4 o 105l).

TDK: Där är sjögräs nu. Jag körde själv med weed-fena senast, och vet att Gustav som körde rak svor över gräs på fenan..

• jester

jester

Medlem
    17 juli, 2008 vid 18:04 som svar på: Torkelstorp lördag/söndag värt att åka ?

Prognosen ser inte topp-bra ut, tycker jag.

• jester

jester

Medlem
    16 juli, 2008 vid 18:43 som svar på: Alternativ mast till RS5 och RS Racing????

Åter igen: köp rätt mast till seglen. Annars blir det som o sätta på smala 13″ däck på en porsche… Denna typ av segel *kräver* rätt mast. Så enkelt är det…

• jester

jester

Medlem
    16 juli, 2008 vid 15:09 som svar på: Artbestämning av sjögräsfena

Så den fungerar enbart med bandtång, alltså?

• jester

jester

Medlem
    16 juli, 2008 vid 14:23 som svar på: Artbestämning av sjögräsfena

Varför kallar alla skåningar denna typen av fenor för tångfenor? Låter bättre med sjögräs, tycker jag… 😀

• jester

jester

Medlem
    15 juli, 2008 vid 18:13 som svar på: Alternativ mast till RS5 och RS Racing????
    appel;482524 wrote:
    Jag har en nyinköpt X6 460 riggad 10 ggr av förre ägaren, visserligen med tre sprickor i. Men enligt tidigare ägaren kan sprickorna varit där sen den var ny alltså ingen big deal enligt honom.
    Jag köpte en ny Simmer sc 10 för 4000, som topp-pluggen gick sönder på första gången jag använde den.

X6 an får du för 1250 inklusive sprickor!

Jag hade nog hellre kört med X6:an än sommer sc 10. Provade en sc10 i min RS4 för ett par år sedan.. Gick sönder hela tiden…

• jester

jester

Medlem
    15 juli, 2008 vid 06:48 som svar på: Ab+

Knatte: Mail från Speed:World:Cup..

Dear Speed Sailors,

Time is running, and the registration period for the ISWC Speed Windsurfing World Championship is closing very soon. Please check the list below if we already have your registration, otherwise please register IMMEDIATELY online with the link on the right side.
    Alain Ferrand FRA
    Anders Bringdal SWE
    Andrea Baldini ITA
    Antoine Albeau FRA
    Armin Hoefer GER
    Bart Goemans NED
    Ben van der Steen NED
    Benoit Moussilmani FRA
    Beppe Fortunato ITA
    Birgit Hoefer GER
    Bjorn Dunkerbeck SUI
    Chris Lockwood AUS
    Christian Bornemann GER
    Christophe Fiorentini FRA
    Cyril Moussilmani FRA
    Cyrille Chipont FRA
    Daniel Aeberli SUI
    Daniel Borgelind SWE
    David Garrel LUX
    Dennis Littel NED
    Dieter Gerichhausen GER
    Dirk Doppenberg NED
    Elio Rispoli ITA
    Finian Maynard BVI
    J.B. Gautier FRA
    John Benamati ESP
    Karin Jaggi SUI
    Manfred Fuchs GER
    Marcus Kortas GER
    Marion Raisi FRA
    Markus Emanuelson SWE
    Oliver Hermening GER
    Oliver Scharschmidt GER
    Orlando Lavandera ESP
    Panagiotis Drakapoulos GRE
    Pascal Toselli FRA
    Patrik Diethelm ITA
    Philip Adamidis GRE
    Roger Henriksen DEN
    Sarah Hebert ARM
    Sylvain Moussilmani FRA
    Thorsten Luig GER
    Tine Slabe SLO
    Torsten Mallon GER
    Valerie Ghibaudo FRA
    Wilfried Vanherweghe FRA
    Xavier Joly FRA

Sida 185 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA