jester
Forumsvar skapade
-
AB kommer ju vara med på tävlingen på Fuerte nu. Är ju ett bra sätt att synas… Speciellt om det sedan går bra. Den som lever får veta…
-
Det är dom redan. Har ju slagit ett par PBn med dom redan. Minst lika bra som mina gamla North iaf… (och mycket billigare… ;))
-
Ah… Härligt med en ny team-mate… 😀
-
Han såg ut att ha riktigt kul tills fot-incidenten hände…
-
rookie;483904 wrote:Det är en myt att man behöver ta i när man drar i nedhal. Troligen har ni trätt snöret fel genom blocken. Snöret ska gå genom mittersta rullen i seglet på sista loopen. Tog mig 4 år att komma på hur det ska se ut (även med 180 högskolepoäng).
Beror ju på vilken förlängare man har. På NP MXT så går man utifrån och in. Det geniala med den längaren är att tampen går genom rullarna. Går o dra så att blocken nuddar varandra o tamparna ligger rakt o fint. Men trots detta så använder jag vev för rejs-segel kräver *lite* mer nedhalskraft än vanliga segel…
-
Nån sida ser lite skum ut, men överlag ser det bra ut. Dylan är bortrest ett tag nu, så det kommer mer fixar om nån vecka skulle jag gissa.
-
Bjornen.. Rak sydlig är en av dom sämre riktningarna i TT, dock kan Öster om piren fungera bra då. Tror inte jag varit där så mycket vid rak sydlig. Häromdan var det SV, och då var det riktigt hyggligt, faktiskt. Fick på en riktigt bra average trots stora prylar (8.4 o 105l).
TDK: Där är sjögräs nu. Jag körde själv med weed-fena senast, och vet att Gustav som körde rak svor över gräs på fenan..
-
Prognosen ser inte topp-bra ut, tycker jag.
-
Åter igen: köp rätt mast till seglen. Annars blir det som o sätta på smala 13″ däck på en porsche… Denna typ av segel *kräver* rätt mast. Så enkelt är det…
-
Så den fungerar enbart med bandtång, alltså?
-
Varför kallar alla skåningar denna typen av fenor för tångfenor? Låter bättre med sjögräs, tycker jag… 😀
-
appel;482524 wrote:Jag har en nyinköpt X6 460 riggad 10 ggr av förre ägaren, visserligen med tre sprickor i. Men enligt tidigare ägaren kan sprickorna varit där sen den var ny alltså ingen big deal enligt honom.
Jag köpte en ny Simmer sc 10 för 4000, som topp-pluggen gick sönder på första gången jag använde den.X6 an får du för 1250 inklusive sprickor!
Jag hade nog hellre kört med X6:an än sommer sc 10. Provade en sc10 i min RS4 för ett par år sedan.. Gick sönder hela tiden…
-
Knatte: Mail från Speed:World:Cup..
Dear Speed Sailors,
Time is running, and the registration period for the ISWC Speed Windsurfing World Championship is closing very soon. Please check the list below if we already have your registration, otherwise please register IMMEDIATELY online with the link on the right side.
Alain Ferrand FRA
Anders Bringdal SWE
Andrea Baldini ITA
Antoine Albeau FRA
Armin Hoefer GER
Bart Goemans NED
Ben van der Steen NED
Benoit Moussilmani FRA
Beppe Fortunato ITA
Birgit Hoefer GER
Bjorn Dunkerbeck SUI
Chris Lockwood AUS