Forumsvar skapade

Sida 215 av 420
  • jester

jester

Medlem
    8 februari, 2008 vid 22:47 som svar på: Surffordon och klimattankar??

Knatte: Inga problem med takantenn. Min går att fälla så den lutar mera bakåt, mao så hamnar den under takräcket. Blir väl lite sämre radiomottagning då, men det spelas inte så mycket härlig metal på radion ändå… 😀

• jester

jester

Medlem
    8 februari, 2008 vid 20:41 som svar på: Hur gammalt segel vill man ha?

2004 var året då NP RS4 kom, och samtidigt började GPS-speedsurfing födas runt om i världen. Det har helt enkelt varit emra fokus på slalom/speed sedan dess. Dessutom gillar jag breda maststrumpor… 😀

• jester

jester

Medlem
    8 februari, 2008 vid 19:00 som svar på: Hur gammalt segel vill man ha?

Skall du köpa beggade segel så tycker jag du skall köpa 2004 eller nyare. Tänk dock på att trots att dom är beggade, så bör du se till att köpa dom med rekommenderad mast.

Ja, dom moderna freerace-seglen är riktigt rejsiga faktiskt, och räcker väldigt långt för dom flesta. Körde själv just V8 för några år sedan, och det var ett bra segel, men det kändes som om dom fullcambrade seglen har något större register, Iaf när vinden börjar trycka på.

• jester

jester

Medlem
    8 februari, 2008 vid 18:56 som svar på: Äntligen!

Kul för F2 det där. Hur skall dom då sköta sin ”produktutveckling”?? 😀

• jester

jester

Medlem
    8 februari, 2008 vid 07:58 som svar på: Surffordon och klimattankar??

Hur kör man mest ekonomiskt med en liten bil med liten motor? Nu har ju min bil inte gått 100 mil ännu, men tycker den drar lite för mycket. Så tips om hur man kör ekonomiskt med en liten Kia Picanto 1.0 Eco (61 hk) mottages varmt!

• jester

jester

Medlem
    8 februari, 2008 vid 07:56 som svar på: Silly season… igen…

Åhå… Känns som om Simmer börjar satsa rejält på att även göra sig ett namn inom slalom/speed oxå. Ben Van Der Get (:)) är ju en snabb herre… Bröderna Moussilmani är ju hyggligt snabba herrar dom med. Kul!

• jester

jester

Medlem
    7 februari, 2008 vid 12:28 som svar på: Segelstorlek för speed!!

Rent toppfartsmässigt, så lär 6.0 vara snabbare, iaf om du har fullt drag. Helt enkelt mindre luftmotstånd på mindre prylar. Över längre distanser kan det större seglet vara snabbare, då det klarar hålen mellan byarna bättre.

• jester

jester

Medlem
    7 februari, 2008 vid 12:25 som svar på: Vad kör ni på 2008?

Diesel kanske

Lol! :D:D:D

• jester

jester

Medlem
    7 februari, 2008 vid 08:06 som svar på: Vad kör ni på 2008?

Samt ett gäng skitcoola bommar från Prolimit, Team carbon, ballaste jag någonsin sett!

Oj, nu får du utveckla det där? Vad är det som gör dom balla? Ser normala ut på hemsidan. Bilder, plz! 😀

Satan i havet vad ni handlar…Ni som har 4-5 brädor, hinner ni verkligen med o köra in er på alla??? Borde ju va en hel del prylar som förblir kartongnya tills nästa år…

Som du ser så har nästan alla brädor från samma tillverkare. Det gör det verkligen enkelt att byta storlek, för brädorna uppför sig på mer eller mindre samma sätt. Jävligt gott o känna sig hemma direkt när man kliver på en helt ny bräda.

• jester

jester

Medlem
    7 februari, 2008 vid 07:59 som svar på: 57 knop

Varför jämföra? Jag vill veta hur fort jag kört. Inte hur fort jag nästan kört. Ju bättre vår mätutrustning blir, desto mindre blir felmarginalen oxå. Jag föredrar True Speed framför False Speed… 😀 Mao så är jag inte kluven längre.. 😛

• jester

jester

Medlem
    6 februari, 2008 vid 21:52 som svar på: Vad kör ni på 2008?

Brädor:
    Exocet Turbo Boost II 58 -06
    Exocet Warp Slalom 62 -08
    Exocet Warp Slalom 67 -07
    Exocet Warp Slalom 80 -07

Segel:
    Challenger Aero+ 2008; 5.8, 6.6, 7.6 och 8.4

Fenor:
    Choco Fins Mach 1 26, 28
    samt Fireblade 32, 36 och 40.

Har även kvar lite Select, och en Tectonics

GPS:
    Amaryllo/Locosys GT11

• jester

jester

Medlem
    6 februari, 2008 vid 16:08 som svar på: Rekord i kartongnytt?

Kan Ola H betala mina prylar med?

• jester

jester

Medlem
    6 februari, 2008 vid 16:07 som svar på: 57 knop

Jag är lite kluven i ämnet, faktiskt. Isf kan vi ju även stryka alla tider satta på Sandy Point, då dom kör i en båge där med.
    Även om man drar en rak linje bara har kört 480m så har man ju faktiskt kört 500m i realiteten. Eller snarare x antal raka linjer beroende på hur ofta vi tar ut mätvärden (1 Hz med Amaryllon). GPSSS-killarna kallar detta för True Speed, och metoden där man mäter mellan två punkter för Projected Speed.
    Kite-gubbarna hävdar att dom inte kör med slingshot-prylar heller, det blir för mycket vindmotstånd på draken om dom ändrar vinkeln på den. Men det vet jag absolut inget om…

Synd att Finian surade ur, dock… (igen :))

• jester

jester

Medlem
    6 februari, 2008 vid 13:48 som svar på: DrivenByWind – live uppdateringar från GPS?
  • jester

jester

Medlem
    6 februari, 2008 vid 13:46 som svar på: DrivenByWind – live uppdateringar från GPS?

Ja, det stämmer. GPSar pro använder sig av vanlig GPRS för att föra över data. Kräver en mobil med blåtand, samt blåtands GPS. Alternativt en smartphone med inbyggd GPS.

Läste nåt om att Yann vill ha betalt per enhet som kopplas till tjänsten.

Sida 215 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA