jester
Forumsvar skapade
-
Seglet vann ju deltävlingen i Speed på Karpathos 2007, så prestanda verkar där finnas… Iaf i lättvind.
-
Official Partnership with GPS-Speedsurfing
After a long time of going separate ways, the ISWC board and the technical group at GPS-Speedsurfing (GPSSS) finally found its time to join forces and go together into the speed sailing future, covering all aspects of speed windsurfing around the world.
Details about our new partnership will be released in a separate press release.National Events with GPS-Timing
GPS is the easiest way to set up regional and national competitions in a valid format, and to avoid various formats to be formed, we decided to assign GPSSS the full responsibility for the technical and organizational aspects for national championships held with GPS-Timing. Further details will be distributed as soon as possible. In the meantime, you can directly contact Martin van Meurs (martin@gps-speedsurfing.com)Kul! 😀
-
Trevligt, trevligt! Att det är lätt underlättar. Men kan man ha flera deltävlingar på olika platser samtidigt. Tänker mest på att om det både blåser i TT och Habo och man får ihop 3 åkare? Eller får tävlingsledarna komma fram till vilket spot som skall gälla den dagen och vilket som skall gälla nästa?
Och som jag förstått det så kommer Foretrex 201 att fungera iom att det är average som gäller?
Ses på vattnet!
Det är alltså dom regionala cuperna (Syd, Väst, 08 och Öland), så ja det kan förekomma tävlingar på olika orter i landet samtidigt.
Foretrex får användas, men Amaryllo rekommenderas
Kommer jag kunna åka på detta och låne en utrustning av en vänlig team-seglare?? Eller måste man köra sin egen utrustning?
Jag vill också köra fort!
Det går säkert att ordna. Jag har tex kvar min gamla GPS för utlåning. Finns ju en del utöver Anders B som har grejor att låna ut, även om det inte är Naish-prylar… 😉
-
Gå igenom denna tråd. Här står en hel del matnyttigt om den GPS som gäller:
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=50477&highlight=gt11 -
Dessutom kan ju faktiskt två 90-litare se helt olika ut. Är ju bättre o jämföra bredden på brädorna istället egentligen.
Daniel vet jag testade med 8.4 på en Falcon 90, och det funkade ju inte, men en 7.8 funkade finfint. Även om brädan går bättre med 6.7-7.2, såklart.
Markus E körde ju 7.3 påen 80-liters F2 i somras, och hade en average på 37 knop.Tycker Naish (och några andra oxå) gör rätt som anger optimala segel-storlekar på sina brädor
-
Sen du dumpade mig… 😉
-
Tur att det är så många tjejer som kör speed… J-vla skit! *tittar lite upprört på Faster* 😀
-
Det där ser normalt ut, som sagt. Dra på lite spinnakertejp, och kör vidare som om ingenting hänt… 🙂
-
Det finns gott om plats på Haga. Undvik bara speedstrippen, så är det inga problem.
Jag dyker iaf upp 24-25/5. Är lite tveksam på Kristi flygare, då den ligger lite tidigt. Men inget är omöjligt… 😀
-
andersbq;444027 wrote:Och när jag ändå är igång med eniro, den här 1 km kanalen som bara ligger 5 minuter från mitt eget hus:
Den där har jag spanat lite på, men det är nog svårt att få till bra med vind där inne, tyvärr.
-
Tycker han har riggat seglet rätt. Mina Warp 2006 såg likadana ut, och fungerade klanderfritt.