Forumsvar skapade

Sida 214 av 420
  • jester

jester

Medlem
    14 februari, 2008 vid 21:47 som svar på: Nytt segelmärke?

Seglet vann ju deltävlingen i Speed på Karpathos 2007, så prestanda verkar där finnas… Iaf i lättvind.

• jester

jester

Medlem
    14 februari, 2008 vid 21:45 som svar på: ISA byter namn mm

Official Partnership with GPS-Speedsurfing
    After a long time of going separate ways, the ISWC board and the technical group at GPS-Speedsurfing (GPSSS) finally found its time to join forces and go together into the speed sailing future, covering all aspects of speed windsurfing around the world.
    Details about our new partnership will be released in a separate press release.

National Events with GPS-Timing
    GPS is the easiest way to set up regional and national competitions in a valid format, and to avoid various formats to be formed, we decided to assign GPSSS the full responsibility for the technical and organizational aspects for national championships held with GPS-Timing. Further details will be distributed as soon as possible. In the meantime, you can directly contact Martin van Meurs (martin@gps-speedsurfing.com)

Kul! 😀

• jester

jester

Medlem
    14 februari, 2008 vid 10:35 som svar på: Swespeed cup, startar snart.

Trevligt, trevligt! Att det är lätt underlättar. Men kan man ha flera deltävlingar på olika platser samtidigt. Tänker mest på att om det både blåser i TT och Habo och man får ihop 3 åkare? Eller får tävlingsledarna komma fram till vilket spot som skall gälla den dagen och vilket som skall gälla nästa?

Och som jag förstått det så kommer Foretrex 201 att fungera iom att det är average som gäller?

Ses på vattnet!

Det är alltså dom regionala cuperna (Syd, Väst, 08 och Öland), så ja det kan förekomma tävlingar på olika orter i landet samtidigt.

Foretrex får användas, men Amaryllo rekommenderas

Kommer jag kunna åka på detta och låne en utrustning av en vänlig team-seglare?? Eller måste man köra sin egen utrustning?

Jag vill också köra fort!

Det går säkert att ordna. Jag har tex kvar min gamla GPS för utlåning. Finns ju en del utöver Anders B som har grejor att låna ut, även om det inte är Naish-prylar… 😉

• jester

jester

Medlem
    13 februari, 2008 vid 15:44 som svar på: 57 knop

Gå igenom denna tråd. Här står en hel del matnyttigt om den GPS som gäller:
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=50477&highlight=gt11

• jester

jester

Medlem
    13 februari, 2008 vid 13:54 som svar på: stora segel på små brädor

Dessutom kan ju faktiskt två 90-litare se helt olika ut. Är ju bättre o jämföra bredden på brädorna istället egentligen.

Daniel vet jag testade med 8.4 på en Falcon 90, och det funkade ju inte, men en 7.8 funkade finfint. Även om brädan går bättre med 6.7-7.2, såklart.
    Markus E körde ju 7.3 påen 80-liters F2 i somras, och hade en average på 37 knop.

Tycker Naish (och några andra oxå) gör rätt som anger optimala segel-storlekar på sina brädor

• jester

jester

Medlem
    13 februari, 2008 vid 08:24 som svar på: Haga i vår? Kristi flygare?

Sen du dumpade mig… 😉

• jester

jester

Medlem
    12 februari, 2008 vid 22:27 som svar på: 57 knop

Snälla, inte kite vs vindsurf tjöt här, tack.

• jester

jester

Medlem
    12 februari, 2008 vid 22:20 som svar på: Haga i vår? Kristi flygare?

Tur att det är så många tjejer som kör speed… J-vla skit! *tittar lite upprört på Faster* 😀

• jester

jester

Medlem
    12 februari, 2008 vid 22:14 som svar på: 57 knop

Nej, inga kiteare på vindsurftävlingar. Om du läst alla trådar i detta forum så vet du att vi gärna hjälper kiteare komma igång med sin GPS bla. Det är ju bara en tidsfråga innan rekordet ligger hos kitearna. All heder åt dom!

• jester

jester

Medlem
    12 februari, 2008 vid 16:45 som svar på: 57 knop

Gäsp ^2

• jester

jester

Medlem
    12 februari, 2008 vid 08:38 som svar på: Nötningsskador på segel

Det där ser normalt ut, som sagt. Dra på lite spinnakertejp, och kör vidare som om ingenting hänt… 🙂

• jester

jester

Medlem
    11 februari, 2008 vid 18:11 som svar på: Haga i vår? Kristi flygare?

Det finns gott om plats på Haga. Undvik bara speedstrippen, så är det inga problem.

Jag dyker iaf upp 24-25/5. Är lite tveksam på Kristi flygare, då den ligger lite tidigt. Men inget är omöjligt… 😀

• jester

jester

Medlem
    11 februari, 2008 vid 14:11 som svar på: 57 knop

Har ju inget med GPSSS o göra, utan snarare kitesurfarnas dito. Han verkar ha ett ganska stort ego med tanke på dom inlägg han skrivit i diverse trådar.

• jester

jester

Medlem
    11 februari, 2008 vid 08:32 som svar på: spot skåne
    andersbq;444027 wrote:
    Och när jag ändå är igång med eniro, den här 1 km kanalen som bara ligger 5 minuter från mitt eget hus:

Den där har jag spanat lite på, men det är nog svårt att få till bra med vind där inne, tyvärr.

• jester

jester

Medlem
    9 februari, 2008 vid 17:40 som svar på: North Warp 2008

Tycker han har riggat seglet rätt. Mina Warp 2006 såg likadana ut, och fungerade klanderfritt.

Sida 214 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA