Forumsvar skapade

Sida 213 av 420
  • jester

jester

Medlem
    22 februari, 2008 vid 13:26 som svar på: Var finns det riktigt bra tångfenor att köpa?

Lessachers Chameleon 28 motsvarar ungefär 30-32 cm i känsla, tycker jag. Kör den med min minsta slalombräda (58 bred, 80 liter) och 6.8

Finns ju som sagt även en 24:a. Skall ev skaffa mig en sådan till sommaren.

• jester

jester

Medlem
    22 februari, 2008 vid 09:26 som svar på: Varför så få seglande vindsurfare?

Vindsurfing är en sport och segling är en sommarstuga som lutar.

Dagens skönaste kommentar!

Seglade en hel del jolle i ungdomens dagar, men slutade med detta samma dag som jag skaffade min första bräda. Har provat att segla lite laser därefter, och trots att jag fått båten att plana, så är känslan *långt* från den man får på en planande bräda.
    Har inte seglat så mycket vanlig segelbåt i modern tid, men har varit ute på nån tur med surfans Comfortina, det var väl trevligt, men jag tror jag skulle föredra en stuga vid havet, faktiskt.

• jester

jester

Medlem
    21 februari, 2008 vid 22:05 som svar på: Hjälp med Amaryllo

Hmmm… har jag inte råkat ut för, och jag har uppdaterat firmware på ett tjugotal enheter nästan…
    Har du följt anvisningarna på http://mtbest.net/setting-up-navi-GT-11.htm ?

När exakt går det fel?

• jester

jester

Medlem
    20 februari, 2008 vid 18:30 som svar på: Vikten

Han har nyss brutit benen på 2 ställen, ska du ta efter det också?

Det finns säkert någon vänlig själ som ställer upp… 😀

• jester

jester

Medlem
    20 februari, 2008 vid 16:46 som svar på: Årets cleanaste bräda, so far!

Det är Thommens märke. Shaopade många av dom klassiska F2 brädorna på dunkerbecks tid. dunken kör ju för övrigt på thommen oxå..

• jester

jester

Medlem
    20 februari, 2008 vid 13:49 som svar på: Naish stealth 2008 bilder

hahahaha!

Kommer till Svedala vilken dag som helst nu…

• jester

jester

Medlem
    20 februari, 2008 vid 13:11 som svar på: Naish stealth 2008 bilder

Äh… Säsongen 2008 har ju inte börjat ännu. Börjar efter helgen då jag fått mina segel.. 😀

• jester

jester

Medlem
    20 februari, 2008 vid 10:38 som svar på: Naish stealth 2008 bilder

Ben van der Steen har väl varit topp 10? Men det beror snarare på Exocet-brädorna, kanske… 😀

Ben har ju för övrigt bytt till Simmer iom att Naish dumpat alla internationella sponsor-seglare.

• jester

jester

Medlem
    19 februari, 2008 vid 12:03 som svar på: Surfa med Aygo

Provade att stuva in min minsta slalombräda (230 cm) i en Aygo , och det gick utan problem. Så det lär inte vara några problem o få in lite segel i bilen. Valde dock en Kia Picanto, då den är aningens större inomhus (6 cm längre), samt lite billigare + bättre garantier.

• jester

jester

Medlem
    17 februari, 2008 vid 22:21 som svar på: Vikten

Ser ut som om Gävle vinner stort i kampen mot Göteborg… Jag suger på att loosa kilon. Dock är det ju som bekant lite lättare att lägga på sig dom… 😀

Matchvikten i morse var 109.5kg… (ett kilo *mer* än vid invägning) Vi får hoppas att jag håller på o omvandla fett till muskler… 😉

• jester

jester

Medlem
    17 februari, 2008 vid 22:17 som svar på: Några kalla speedbilder från Björlanda

(Givetvis säljer man sina segel den mildaste vintern i mannaminne)

Vet vad du menar… *suck*

• jester

jester

Medlem
    16 februari, 2008 vid 10:50 som svar på: TT i morgon märka stenar

Bra jobbat!

• jester

jester

Medlem
    15 februari, 2008 vid 17:57 som svar på: Surffordon och klimattankar??

Jag kör en 1.0l bensinare, och den är miljöklassad, ja. Tror GW har 1.1l bensin, men han skrev ju tidigare att han skulle byta mot en Picanton med diesel-snurra snart. inte miljöbil enligt staten (vad jag vet), men fortfarnde extremt bränslesnål.

Och antennen lär inte bli några problem. Går ju o skruva av i värsta fall. Radio suger ju ändå… Lite go dödsmetall i högtalarna gör att milen flyter på snabbare (vilket kan behövas med en bil som gör 0-100 på 16.3 sekunder… :))

• jester

jester

Medlem
    15 februari, 2008 vid 17:49 som svar på: Nytt segelmärke?

Jupp, inte allt för många inne på slalom/speed-konfen som är under 30… 😀

Som tur är så har även mina nya segel stora svarta inslag…. 😉

• jester

jester

Medlem
    15 februari, 2008 vid 08:48 som svar på: Nytt segelmärke?

Stil, jag? Tror jag jag fattar smaylien… 😀

Kommer köra på ett annan italienskt märke 2008. Hade jag inte gjort det, så hade sökerligen Point7 legat med på möjliga alternativ. Svarta segel är alltid snyggt (även om det kanske inte är så praktiskt).

Sida 213 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA