Forumsvar skapade

Sida 212 av 420
  • jester

jester

Medlem
    28 februari, 2008 vid 11:33 som svar på: Liten bräda vilken storlek och märke

Jag hoppade från 77 cm hypersonic till 50 cm RRD 271 förr och det funkade utmärkt Men visst är det en chock de första minutrarna när du byter ner dig…

Det där känner jag igen från mina hypersonic-dagar. satte foten i vattnet i gippen när man gick ner på smalare brädan… 😀

• jester

jester

Medlem
    27 februari, 2008 vid 06:39 som svar på: Hjälp med Amaryllo

Vi får väl se… Finns väl något på GP3S som kan översättas, gissar jag. Jag återkommer i ärendet

Johan.g: Amaryllo skapar inte GPX-filer, utan antingen text-filer enligt NMEA-standarden, eller dom binära SBN-filerna (det sistnämda är det som gäller, btw). Vill du prompt ha gpx-filer, så kan ju bla GPSResults spara filer i detta format. Mao så öppnar du din .sbn-fil i GPSResults, och väljer Save as…

Men tänk på att du förlorar viktig data om du konverterar från sbn-fil till gpx-fil. (du få ju uträknade trackpoints istället för mätvärdena från satelliterna)

I senaste versionen av GPSResults kan du gå direkt till Google Earth utan att behöva skapa några skumma filer, utan öppna din .sbn-fil i GPSResults, och välj Google Earth alternativet under Fil-menyn. Funkar kalasbra.

• jester

jester

Medlem
    26 februari, 2008 vid 17:03 som svar på: vilken storlek på mindre fena?

Frågan är om du verkligen kan köra med så mycket mindre än 34 till en såpass bred bräda. 30 känns iaf på tok för liten. *kanske* en 32:a, men jag tvekar. Vad säger *-board maffian?

• jester

jester

Medlem
    26 februari, 2008 vid 16:46 som svar på: segel nr

jag valde att bara ha S 491 i mina segel i år. Orkade helt enkelt inte skära ur WE oxå… (tillverkade mina själva). Eller rättare sagt tröttnade efter en uppsättning SWE 491… 😀

• jester

jester

Medlem
    26 februari, 2008 vid 15:38 som svar på: Skalhamn, lite norr om Lysekil, Bohuslän.

Såg ju trevligt ut. synd att där var för kort…

• jester

jester

Medlem
    26 februari, 2008 vid 15:12 som svar på: Cabriolet som surfmobil

*insert blown engine joke here*

• jester

jester

Medlem
    26 februari, 2008 vid 06:38 som svar på: Cabriolet som surfmobil

Men va faen… Va e det för speciellt med en pizza-räcer-cabbe? Hade det varit en 430 Spider hade jag förstått problematiken…

Då man får in 2 brädor, och 3 riggar inne i en Kia Picanto, borde man väl få in en bräda i en betydligt större cab? Är väl bara o testa? Eller köpa annan bil.

• jester

jester

Medlem
    26 februari, 2008 vid 06:31 som svar på: segel nr

skall man segla speed, så duger dock inte SVFs nummer. Man får skaffa ett speciellt nummer hos ISA (eller vad dom nu heter efter årsskiftet). Daniel har ju tex SWE 38, men på Wavis fick han rycka S:et, och trycka dit en etta så han blev 381.

Gäller alltså världscupstävlingarna.

• jester

jester

Medlem
    25 februari, 2008 vid 14:52 som svar på: Rankings på GPSs-speedsurfing, bug i systemet!?

Ahh… du menar så…

Trodde du var på rankingen på första sidan, där man numera kan filtrera på resp nation.

Kul bugg, dock… 😀

• jester

jester

Medlem
    25 februari, 2008 vid 12:25 som svar på: Rankings på GPSs-speedsurfing, bug i systemet!?

(Blev tvungen att kika igenom folks sessions upptäckte att Robban verkar ha en farthållare på 34.5 knop.)

Hans jet-ski går nog inte snabbare än så… 🙂

Som jag fattar det så måste RTK godkänna dom sessions som hamnar på topp 2008-listan. Var det det du menade adde?

• jester

jester

Medlem
    24 februari, 2008 vid 22:20 som svar på: Hjälp med Amaryllo

Gött att det löste sig!

• jester

jester

Medlem
    24 februari, 2008 vid 10:01 som svar på: Hjälp med Amaryllo

Kan du slänga upp en screenshot på meddelandet, och hur programmet ser ut när du klickar på Execute?

• jester

jester

Medlem
    23 februari, 2008 vid 16:22 som svar på: Aussie fights back

Jösses! Folk pushar gränserna mest hela tiden…

• jester

jester

Medlem
    23 februari, 2008 vid 16:18 som svar på: Hjälp med Amaryllo

Det är en liten bugg i den programvaran, som det verkar. Sökvägen till filen blir felaktig, tyvärr. Dock kan du ju kika på vad programmet skickar iväg, och dra igång en egen kommandoprompt o klistra in en rättad kommandosträng

• jester

jester

Medlem
    22 februari, 2008 vid 17:21 som svar på: Var finns det riktigt bra tångfenor att köpa?

Jag gillar helt enkelt känslan i Chameleon. Och fenan var ju ganska snabb i SM 06. Har inte provat weed-fenorna från lessacher, så jag kan inte uttala mig om skillnaderna.

Helst seglar jag med raka fenor… 😀

Sida 212 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA