jester
Forumsvar skapade
-
Hmmm… Normalt brukar jag ignorera anonyma inlägg.. Men..
MOS kör videotiming. Än så länge iaf. Men iom att World:Speed:Cup (fd ISA) nu samarbetar med GP3S kan det mycket väl ske en förändring i framtiden.
Jag har surfat sen sent 80-tal, så mitt svar är ett rungande JA! Men jösses att GPSen har tillfört mycket för mig. Tycker det är roligare med GPSen, helt klart. Men samtidigt kan jag njuta av att bara glida omkring i planing i 25 knop med stor-prylarna.
-
Det kommer aldrig att koras en officell världsmästare i speed baserat på GPS resultat thats it!!!
’Jodå, det har faktiskt redan skett. Kolla här bara:
500 m Men F. Maynard 48.70kn
500 m Women S. Bredenkamp 42.35kn
Nautical Mile Men Hydroptere 41.69kn
Nautical Mile Women Z. Davis 34.74knHydroptere har använt GPS i sitt rekord, såvitt jag vet.
-
Det är precis som Pugge säger. 07 syddes lokalt i Italien, skulle jag gissa. Såg ut som rena prototyper (saknade info om storlek, mastlängd, osv), och hade en del svaga bitar rent hållfasthetsmässigt.
Masterna är faktiskt SDS, precis som North. Dom är såpass lika i konstruktionen (om man bortser från den vita färgen), så jag nästan misstänker att det är samma mast. Och det är ju bra då NS-masterna verkar hålla bra.
Återkommer som sagt när prylarna är testade. Skulle dock gissa att det blir vinter nu när man fått sina segel..
-
Äh… en hopp o skutt-film till. Trodde det skulle vara lite speed involverat med tanke på titeln..
😀
-
Jag tror att den frågan löser sig själv, Anders. Tror inte någon av topp 10-20 kommer köra med något annat i år. Dels för att slippa dom här diskussionerna, och ffa för att Amaryllon är så mycket enklare att hantera (när man väl ställt in den, och uppdaterat firmware, som vanligt är det bara o hojta så hjälper jag med denna biten)
-
Det stämmer. Ny lokal som skall ha premiär i april. Richard o co jobbade på med inredningen när vi dök upp.
-
Hahaha!! Där fick jag äta upp mitt gamla uttalande… 😀 *gulp*
-
Benke: Grattis till bra tider!
TB: Du är ute o cyklar lite ang chipsetten här. Ja, det är samma chip i Gecko/Foretrex som i Amaryllo, men problemet är att Garmin räknar ute en position som löagras i enhetens minne, och detta med ganska låg noggrannhet. Amaryllo lagrar istället dom mätvärden som chippet hämtar från satelliterna, och låter sedan GPS-programmen i våra datorer beräkna med bra mycket bättrwe noggrannhet.
Och Sirf Star III innebär ingen större förändring vad det gäller noggrannheten, utan kolla fäljande som jag hittade vid en snabb googling (http://www.gpslodge.com/archives/004566.php):The 3 key advantages of the SiRF star III chipset are 1) Faster fix times, 2) High sensitivity for better locking of satellite signals in tough areas like under dense foliage or in urban canyons of sky scrapers, and 3) Low power drain for longer battery life.
Alla dom punkterna är bra, men påverkar inte noggrannheten något (iaf inte ute på vattnet, möjligtvis om man är ute i en extrem regnskur).
-
Fick hem 2 st Choco Fins Mach 1 igår, storlek 28 och 30. Finishen är helt suverän, och outlinen är närmast identisk med Tectionics F1 Falcon, kanske aningens mer yta i toppen. Dessutom är Choco aningens styvare. Har inte hunnit testa ännu dock.
Nu har jag inte kört RRDn, men till 6.0 borde ju 26 eller 28 passa fint.
-
Andrew Daff 2-9-2008 12:30
Not yet officially. The GT-31 will have to be tested and compared to make sure it lives up to its expectations. I would not expect this to ake very long or there to be any major issues, but of course you never know.As I understand it, the GT-31 is not yet released/available. Only a couple of prototypes are made and they are being tested right now.
Dom verkar hålla på iaf.
Nä. nu skall jag iväg o hämta mina segel. Gööööööööööött!